alvast babyspulletjes kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 21 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

zijn er meer mensen die al babyspulletjes kopen? ik heb bijv. al een kinderwagen en maxicose. Ik vond ze allebei erg mooi en ze waren niet duur. Ik heb ze via marktplaats. Ik koop zo nu en dan gewoon eens wat. Omdat ik dat leuk vind en ook omdat ik dan niet in één x alles moet kopen en veel geld kwijt ben. Ik vind het dan ook minder moeilijk om te wachten tot ik zwanger ben. Vinden jullie dat raar of zijn er wel meer mensen die dat doen??

2. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    nee ik zou dat nooit doen
    je weet maar nooit

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik doe het ook echt niet!!!! Ik ben nu al best lang bezig en ik heb nog steeds niks in huis. Ik wil eerst weten of het uberhaubt wel lukt!!! En mocht ik dan zwanger zijn dan ga ik voorzichtig wat spulletjes kopen....

doei

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb wel al dingen gekregen van vrienden die weten dat we bezig zijn, en hun kindje sommige dingen niet meer gebruiken kan.
    Maar mijn man is helemaal er tegen om iets van te voren te kopen.
    Voor zijn gevoel en volgens het islamitisch geloof en zowel turkse cultuur brengt dit ongeluk.
    spelen met noodlot.
    Dus als het zover is zegt hij mag je kopen wat je wil haha

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    ik koop niets maar heb al wel een aantal dingen gekregen via vriendin en schoonzusje.
    dus heb al een aantal dingen die goed weg zijn geborgen.
    maxi cosi, autostoeltje ,badje , al best veel baby kleertjes, kruiken, een wippertje.
    tja het is allemaal mooi en ook mijn smaak anders zal de persoon het wegdoen .
    dus waarom dan niet aan mij?
    maar echt nieuw kopen denk niet ....zag laatst bij de blokker een super mooie wandelwagen voor weinig .... toen was de verleiding groot.
    maar ja. niet gedaan. liek.

6. Niet meer actief

Ik had wel al wat van een familielid gekregen omdat zij het niet meer gebruiken, maar zelf kopen zou ik niet doen. Dat zou ik nu nog niet eens durven ;)

7. Niet meer actief

ja ik hoor wel eens vaker dat mensen denken dat het ongeluk brengt....zelf geloof ik daar niet in en me vriend ook niet...hij heeft zoiets van je kunt ze krijgen of niet maar dat is ieder voor zich natuurlijk...maar zoals lieke al zegt soms is de verleiding zo groot haha....ik heb nu verder nog niet echt wat gekocht maar als ik iets leuks zou zien waar ik gelijk weg van ben dan zou ik dat wel gaan kopen...

8. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    gewoon doen als jij dat wilt!!
    ik heb 't zelf ook niet gedaan, maar had wel bijna alles in huis of besteld toen ik 12 weken zwanger was!
    ik geloof er ook niet in dat 't ongeluk brengt, het is maar net hoe je 't zelf voelt.
    sommige mensen vonden 't van mij ook raar dat ik alles voor de 12 weken al gekocht/besteld had, maar dat kon me nix schelen.
    ik voelde dat 't goed zat en 't is ook gewoon goed gekomen met ons meisje!!!

dus als jij alvast spulletjes wilt kopen, moet je dat gewoon doen. wat kan jou 't schelen wat anderen vinden??

9. Niet meer actief

ja dat is ook zo...ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben dat ik ook vrij gauw alles zou hebben haha... Wat heb je trouwens een schattig kindje!!

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik heb ook al een heleboel gekocht hoor!
    Ben ook nog niet zwanger, nog niet eens bezig :(
    Hopelijk beginnen we in juli... over een week zal ik het weten.

Maar ik heb op marktplaats al veel kleertjes gekocht.
    Rompertjes en een paar shirtjes... veel dingen van winnie de pooh.
    Vooral in neutrale tinten, zodat het voor zowel een jongen als meisje kan.

Ik heb nu wel een 'stop' op het kopen van dingen. heb nu al zo'n 20 stuks kleding en wil verder niks meer aan kleding kopen, totdat ik zwanger ben.
    Dan kan je ook gerichter kopen (zomer/winter kleding).

En ik denk dat je ook heel veel zal krijgen. Daarom wacht ik met kinderwagens enzo... er wordt vast wel iets gesponserd. ;)

11. Niet meer actief

ja ik vind het ook heel erg leuk om dingetjes te kopen. het beloond ook een beetje het wachten als je begrijpt wat ik bedoel....want je wil zo graag spulletjes kopen en als je dan ook nog wil wachten tot je zwanger bent dan duurt alles nog langer....net zoals die kinderwagen en maxicose allebei echt mooi en voor een mooie prijs dan kan ik dat niet laten om het te kopen....

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ben het met je eens dat je goede spullen voor weinig op de kop kunt tikken!
    Ik vind die reclame van die lening voor de babykamer ook echt BELACHELIJK. :rolleyes:
    Als je kijkt op marktplaats voor een mooiw 2e handse kamer of gewoon de folders goed in de gaten houdt... dan ben je voor zo'n 500 euro echt wel klaar voor je babykamer!

Ik kijk dus nog wel af en toe op marktplaats, mocht ik echt iets geweldigs zien. ;)

13. Niet meer actief

ja dat doe ik ook! Je ziet mooie complete babykamers te koop op marktplaats al vanaf 200,- Waarom zou je alles nieuw kopen?? Die babykamers zijn vaak ook nog nieuw..hoeveel troep kan een baby maken haha...maar een babykamer zou ik wel pas kopen als het zover is...want anders zouden andere mensen het gaan opvallen en ze weten niet dat ik met de pil ben gestopt...

14. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Ik heb nog niks gekocht, maar kijk wel mijn ogen uit.
    Een vriendin van mij is afgelopen dinsdag bevallen, dus nu mag ik wel babyspulletjes kopen als cadeautje :)

Ik denk dat ik zelf ook voor veel tweedehands of ikea ga. Het geld wat ik anders kwijt zou zijn zet ik liever op een soort spaarrekening voor de kleine.

15. Niet meer actief

ja precies..2dehands is vaak net zo mooi hoor! daarom koop ik nu ook wel eens iets als ik het echt mooi vind en het echt niet duur is...dat scheelt me straks weer geld in 1 x...

16. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb al 2 kinders en heb dus al een hoop .
    Maar heel stieken koop ik ook af en toe leuke dingetjes hoor :oops:
    Zo heb ik bv al wat rompertjes gekocht .....
    Ow ja , en via marktplaats een splinternieuw badje gekregen :D
    Tis een blauwe dus ik hoop dat als ik zwanger word het een jongetje word ;)
    Die vrouw had 2 badjes gekregen toen ze zwanger was en vond het onzin om er geld voor te vragen .
    Ze had zoiets van ik heb het ook gekregen en maak zo ook nog eens iemand anders blij ( mij dus :D ) .
    Ook ik kijk zo nu en dan eens op marktplaats hoor , om te zien of er wat leuks is .
    Maar meestal (bijna altijd eigenlijk ) weet ik me wel te bedwingen .....
    Toch is het wel moeilijk als je langs een baby winkel loopt en je ziet iets ontzettends schattigs .
    Maar ook hier weet niemand dat ik bezig ben en ik ben bijna altijd in gezelschap van familie als ik langs die winkels loop :(
    Verder ben ik het er wel mee eens dat je niet alles nieuw hoeft te hebben .
    Ik heb nu 2 kids en zo een baby ligt gewoon erg kort in een baby kamer .
    Het is te duur allemaal vind ik in verhouding met hoe lang je er gebruik van maakt .

Groetjes Joyce

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eerder staat de reactie dat je op marktplaats een kinderkamer kunt kopen voor 500 euro!Nou bij die site wat ik heb gegeven bij babyuitzet krijg je daar zelf nieuwe voor!!!!! Kei mooi duszzz!

18. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    dat zou ik zelf niet doen, ( heb ik gelukkig ook nooit gedaan, aangezien we dan al 8 jaar spullen in huis zouden hebben )

19. Niet meer actief

ja het kan idd nog wel voor 500,- een nieuwe maar dan heb je vaak geen extra's en dan heb je bij marktplaats vaak wel...dan hebben ze er nog een badje bij of wipstoel of wat dan ook....maar vanaf 200,- zijn ze er ook en ook mooi...

20. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Wij hebben ook al best veel, maar allemaal gekregen, anders zou ze het verkopen, maar nu heeft ze ons er heel erg blij mee gemaakt. Het staat op zolder en niemand in de weg.

Ik koop zelf nog niets, dat doe ik pas als ik zwanger ben!

Deel Deze Pagina