Haay.. ik ben sinds kort aan het proberen.. het is pas de eerste ronde maar ik snap er niet veel meer van. Ik heb alleen getemperatuurd.. dus geen ovoluatietesten enz. Ik weet niet meer precies wanneer ik met de pil gestopt ben maar ik was 12 Juli voor het laatst ongesteld.. Ik weet niet precies hoelang mijn cyclus is en wanneer ik mijn eisprong had.. Ik kan me ook niet meer goed herinneren hoelang mijn cyclus altijd is geweest maar ik weet zeker dat het nooit zo heel erg lang was. nu is de afgelopen dagen mijn temperatuur een beetje vreemd.. ik ben van 36,9 naar 36,5 gegaan en niet ongesteld geworden en vanmorgen werd ik wakker met 37.0. Nu loopt mijn temperatuur wel sinds de 11e in een steigende lijn. Ik heb de afgelopen dagen wel heel veel last gehad van mijn maagstreek en mijn darmen, snel geirriteerd, hoofpijn en veel opvliegers.. En heb ook wel menstruatiepijn gehad gisteravond.. ik heb daar normaal gesproken alleen last van op het moment dat ik ongesteld word.. eigelijk nooit van tevoren. Ook heb ik wel al 2 negatieve testen gehad.. Wat denken jullie gewoon nog even afwachten?? En als ik niet ongi word wat lijkt jullie beste dag om nog een keer te testen?? en welke test raden jullie aan?? Groetjess
Even alvast een kleine tip voor hoe je jouw cyclus moet uitrekenen: De eerste dag van de cyclus is de eerste ongesteldheidsdag. Dus in wezen ben je nu al langer bezig qua cyclus dan dat je in jouw banner hebt staan. Wat was de eerste dag van jouw laatste ongesteldheid? Verder weet ik niks over temperaturen etc, maar wanneer heb je precies die negatieve testen gehad? Dan kan ik hooguit wel meedenken over of dit misschien te vroeg in jouw cyclus was etc.
Na het stoppen van de pil kan je cyclus helemaal van slag zijn. Het kan wel tot 6 maanden duren voordat je inzicht hebt in je cyclus. Zolang je geen hoge koorts hebt of vergaat van de pijn zit er niks anders op dan afwachten. Je lichaam moet het nu weer zelf doen en daar heeft ie soms ff wat tijd voor nodig!
Persoonlijk zou ik nog niet aan temperaturen beginnen, snap dat je graag zwanger wil zijn maar neem de tijd om je cyclus in de gaten te hebben en zoals al gezegd is kan het wel een tijdje duren voordat je ontpilt bent. Cyclus kan regelmatig worden maar voor het zelfde geld heb je een onregelmatige cyclus... dus relaxed
Ik sluit me hierbij aan. Weet je wel of je 12 juli voor het eerst of de 2e keer na het stoppen met de pil ongesteld was? Is het de 1e keer, was het nog geen echte ongesteldheid maar een onttrekkingsbloeding en moet je nog wachten tot je cyclus weer opstart.