Ik zou gewoon het totaal bedrag door de helft doen en dat vragen. En ff op MP kijken wat reel is voor jou set. Je hoeft echt niet alles voor een prikkie aan vrienden te geven. Het is voor hen al een voordeel dat ze jou kennen , misschien dichtbij wonen en weten hoe je met je spullen omgaat en dat ze geen zoektocht hoeven te beginnen.
Ik vind het gek dat mensen alles maar aan vrienden weggeven. Of er moet een vriendendienst tegenover staan. Bedenk wel dat TS eerst een groter bed heeft moeten kopen voor haar dochtertje. Hier worden dingen alleen maar weggegeven aan mensen die het goed kunnen gebruiken. De rest kan er gewoon voor betalen. Over het algemeen zijn het luxe spulletjes die weggaan. In dit geval vind ik het ook een luxeproduct. Er zijn namelijk veel goedkopere bedjes te vinden. Vrienden van ons hebben als eerste een kindje gekregen. Hun gezin was al compleet toen wij er aan gingen beginnen. Hadden zij dan maar alles moeten weggeven aan ons omdat we toevallig vrienden zijn? Juist als je goede vrienden bent, wil je de vrienden ook geld geven voor hun spullen. Zo van: wij jullie bedje, jullie geld om uit eten te gaan of om een groter bedje te kopen. Ik zou er gewoon 100,- voor willen hebben.
Kijk gewoon op mp wat ze er voor vragen. Ook al zouden jullie het breed hebben dat betekend nog niet dat je alles weg hoeft te geven! Het nieuwe bed van je dochter komt ook niet zo aangewaaid toch?? Ik heb een jongere broer en schoonzus die laatst ook een kindje kregen en die hebben redelijk veel gekregen van familie, maar een andere schoonzus van mij heeft wel gezegd dat ze het terug wil als er geen gebruik meer van gemaakt wordt. Zij zei wij hebben ook alles zelf moeten kopen omdat wij van beide kanten de 1e waren met kinderen en daar heeft ze gelijk in.
Ik zou ook kijken naar de soort vrienden, maar ook naar eigen financiële situatie. Vrienden van ons hebben de babykamer voor 250 euro over gekocht. Zo zou dat anders via mp ook gaan, maar zij wilden het graag hebben. Nou ja dat is aan hun. Daarbij hadden wij het geld hard nodig: nieuwe kamer voor zoontje en zelf weinig geld (al lang werkloze toestanden hiero). Ik denk dat je met zoiets gewoon even moet kijken wat er op mp voor gevraagd en gegeven wordt.
Jee, wat een reacties!! Super, dank jullie wel. Ik kon niet eerder reageren vandaag, gewerkt en daarna liep werkelijk alles wat fout kon lopen, fout, dus een enorme K dag hier. Maar goed Ik moet eerst even recht zetten dat er geen enorme irritatie is hoor, dat zeker niet. De man van het stel weet dat wij aan het opruimen zijn en heeft interesse in het bedje. Ik persoonlijk vind het ook lastig, zoiets met vrienden,wat overigens al 20 jaar vrienden van ons zijn. Het is dat we weten dat hij zo is, maar ik vind het soms voor mijn man gewoon niet leuk. Laatst moest deze vriend naar de andere kant van het land, hij belde en stond op de speaker en ik hoorde hem letterlijk zeggen "hee, ga je even mee, jij rijdt gratis snap je?" Hij bood later wel zijn excuus aan, want hij had wel door dat het op die manier niet ging werken . Mijn man kreeg echt het gevoel even chauffeur te moeten zijn, ipv dat de vriend het leuk zou vinden als mijn man mee zou gaan. Inmiddels samen met man besproken dat we de prijs die we op marktplaats zouden zetten gaan vragen. En dat er wel speling in zit, dat doen we ook met onbekende kopers via marktplaats. We geven het niet weg. Ook wij hebben er voor moeten betalen, hebben ook alles moeten kopen. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor,dat is ook niet haalbaar. Hetlichtje zegt het al, wij moeten inderdaad ook een groter bed kopen voor ons meisje. Sterker nog, doordat ze een groter bed nodig heeft, zijn we erachter gekomen dat haar kamertje te klein is en dat we boven niet aan verbouwen ontkomen . Maar dat is weer een ander verhaal Binnenkort de babykamer op internet (iemand? ) maar nu eerst dit!