Hoi, Ik wou eens even vragen of dit 'normaal' gedrag is voor een baby van 10 weken. Mijn dochtertje is 10 weken en 2 dagen oud. Ze slaapt 's morgens meestal tot 7 uur/half 8. Dan krijgt ze de fles. En na een uurtje gaat ze weer naar bed. Dan slaapt ze een uurtje en wordt dan huilend wakker. (eerst zeuren maar dan echt huilen). Ik laat haar meestal even liggen, totdat ik er niet meer tegen kan en dan pak ik haar (af en toe valt ze even in slaap maar dat is dan maar voor 10 min.). Dan leg ik haar in de box maar dat is dan ook maar voor eventjes goed. Zo plaar ik wat met haar aan tot de volgende voeding rond 11 uur/half 12. Dan weer een uurtje op. En weer na een uur (huilend) wakker. En weer hetzelfde als 's morgens. Dan rond 3 uur/half 4 de fles en meestal slaapt ze dan goed tot een uur of 7/half 8. Maar dat is ook niet altijd, soms slaapt ze dan ook niet, dat is verschillend. Dan rond 7 uur 's avonds de fles en dan slaapt ze meestal tot 23.00 uur/23.30 en moeten we haar vaak wakker maken en dan slaapt ze wel tot een uur 7 's morgens. Maar ik hoor haar wel dat ze rond 3 uur en 5 uur wakker is en dan weer in slaap valt. Mijn vragen zijn eigenlijk: Is het normaal dat ze 's morgens en 's middags elk maar een uurtje of 1,5 uur slaapt? Is dat niet te weinig? Soms laat ik haar dan echt 20 min. huilen. Ik voel me dan wel schuldig, wat vind jij hiervan? En als ik haar dan toch ophaal is het vaak wel huilen geblazen tot de volgende fles. Hoeveel uur huilen is eigenlijk 'normaal' voor een baby? En wanneer wordt dit over het algemeen minder? Ze is al bijna 3 maanden en ze zeggen toch dat het dan makkelijk wordt (tuurlijk alle baby's zijn anders weet ik ook). Ze krijgt nu 5 x 150 cc en ze weegt 5,5 kilo en is 57,5 cm lang. Ik zou ook naar 180 cc water + 6 schepjes mogen, maar dit is wel haar laatste wat ze mag, hierna mag ik niet meer omhoog. Dus mijn vraag is eigenlijk; wat vind jij van haar slaapschema? Te weinig? En dat huilen na een uur slaap is dat ook 'normaal'. Ook duurt het soms een uur voordat ze uberhaupt in slaap valt. Is dat niet te lang? En zou ik haar meer voeding kunnen geven? Ze kan het wel op, dat weet ik zeker.
Ze komt nu langzaam op een leeftijd dat ze steeds meer dingen gaan ontdekken. Het kan natuurlijk met een combinatie van vele factoren te maken hebben, maar ik zou een proberen om een ander ritme (slaap) in te passen. Bijvoorbeeld smorgens wat langer ophouden.Voeding ophogen zou ik nog niet aanraden. Daarnaast geef haar in bed een geborgen gevoel. Wat strakker instoppen. Ilja
Maar ik leg haar pas echt op bed als ze in de ogen wrijft en gaapt en begint te huilen. Moet ik haar dan nog gewoon oplaten denk je? Vind je trouwens dat ze dan nu eigenlijk te weinig slaapt overdag of is dit wel goed qua aantal uren slapen?
Of ze te weinig slaapt vind ik moeilijk te zeggen. Dit omdat ieder kind een eigen behoefte aan slaap heeft. Van het ritme veranderen....als ze na een nacht slapen wakker wordt gaat ze na een uur weer naar bed en dan slappt ze een uurtje. Vandaar dat het misschien het proberen waard is om het anders te gaan doen. Maar als je hier zelf niet achter staat dan is het geen must hoor. Volg je eigen gevoel hierin. Ilja
Ik ga het wel proberen hoor! Het is ook zo; ze slaapt 8 uur achter elkaar, wordt wakker en na 1 uur moet ze weer slapen. Misschien wil ze nog gewoon wat spelen inderdaad. Ik geef haar de 1e fles nl. altijd in ons bed en dan komt ze ook niet onder en niet in de box. Misschien dat even anders proberen.