Afgevallen en continue koud hebben...

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie007, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben sinds begin januari een kilo of 5 afgevallen omdat ik dat al een tijdje wilde maar sinds dien heb ik het gewoon vrijwel altijd koud.

Ik eet speltwafels in plaats van brood en ben vaker salades gaan eten tijdens de lunch of iets van roerei met groenten. 's middags speltwafels of nootjes en 's avonds at ik alles behalve de koolhydraten en later op de avond een klein tussendoortje.

Nu ik op gewicht ben eet ik eigenlijk sinds een week of 2 iets meer en ook gewoon weer koolhydraten 's avonds. Ik snoep af en toe wat paaseitjes maar op een of andere manier blijft mijn gewicht stabiel (ik sport maar 1 x per week).

Maar ik heb het dus 9 van de 10 keer koud, overdag en vooral 's avonds. Koude handen en voeten ook, echt ijskoud.

Weet iemand hoe dat kan? is dat echt omdat je gewoon minder 'vet' hebt? Heeft het met de schildklier te maken? Of is dit gewoon niet mijn gewicht of zo?

Misschien is er iemand met ervaring.

Alvast bedankt,

Charlie

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik lees mee, heb namelijk hetzelfde. Sinds 2 maanden ben ik aan het afvallen en ben nu 6 kg kwijt, maar heb het continu koud en loop in huis steeds met een dik, warm en wollige trui aan. In mijn geval ben ik nog steeds aan het afvallen...

3. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Mijn ervaring is dat het komt doordat je toch een stukje isolatie mist. Ik ben iets meer kwijt (64kg) waarvan de laatste 10kg in het afgelopen half jaar. En heb nog nooit zo'n koude winter gehad als voorgaande jaren.... En dat ondanks een zachte winter :)

4. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Probeer eens tussen de middag een lekkere warme groentesoep te eten: warm je van op :)

Maar het hoort wel een beetje bij het afvallen...

5. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, na de bevalling ben ik een aantal kilo extra kwijt geraakt en sindsdien loop ik bijna de hele dag te rillen. Als ik een tijdje zit gaat het wel, maar zodra ik in beweging kom krijg ik al weer kippenvel. Heel vervelend maar ligt er denk ik echt aan dat je die kilo's mist.

Ik hoop dat het vanzelf minder word, maar tot nu toe lijkt het er nog niet op. In mijn geval zou ik wel weer wat aan mogen komen, maar helaas lukt dit niet zo goed :(

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Toen ik 19 was ben ik van maat 42 naar 34/36 gegaan en sindsdien heb ik dat ook. Dus ik heb dat al ruim 10 jaar. Ik hoopte dat het weg zou gaan maar ik denk dat ik toch exht isolatie ofzo mis??? Ik hen geregeld blauwe vingers gewoon !

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik herken het niet. Ik ben nu 20+ kg afgevallen en loop er volgens sommigen al wat te zomers bij...

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    herkenbaar... ik ben bijna 27 kilo kwijt en heb het nu ook altijd koud en daar had ik eerst nooit last van.
    heb zelfs gister bij wehkamp 3 vesten besteld. alles is me te groot of wat ik nieuw heb is te koud. voor 4 tientjes heb ik het hopelijk weer warm vanmiddag haha

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier 25 kilo afgevallen en zelfde verhaal.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben ook nog steeds de laatste kilos aan het afvallen en heb het ook. Warm ook veel minder snel op

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gut, wat zou ik het dan warm moeten hebben. ;)

Ik herken het warmer hebben met flinke isolatie overduidelijk niet.
    Ook dat ik veel afgevallen was (-26 kg) had ik het niet kouder.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben 57 kilo kwijt en herken het ook. Op de fb groep waar ik op zit voor mensen die veel afvallen klaagt iedereen erover, het is een bekend verschijnsel. In het ziekenhuis bij ons waarschuwen ze er ook voor.

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik denk dat het inderdaad met de isolatie te maken heeft.
    Ik merk in mijn omgeving dat mensen die wat meer isolatie hebben er vaak luchtiger gekleed bij lopen of de verwarming lager hebben t.o.v. mensen met minder isolatie.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Herkenbaar. Hier ook afgevallen en sindsdien veel sneller koud. Heb het er graag voor over :)

15. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Bij mij is het andersom, had het altijd heel erg koud (ondergewicht), en toen het me eindelijk gelukt was om wat aan te komen had ik het pas wat warmer! Helaas zijn die kilo's er weer afgevlogen dus nu weer steeds koud... Wat mij betreft heeft het dus wel echt daarmee te maken!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik val altijd erg snel af en heb daar dan ook last van. Ik dacht altijd dat het kwam doordat ik dan ondergewicht had. Wel heel vervelend!

17. Luja

Luja Niet meer actief

Wat is je bmi?
    Je hoort het pas kouder te krijgen als je echt een (te) laag bmi hebt lijkt me.
    Ik heb t ook altijd heel koud, verwarming staat nu op 22, heb een thermo legging aan, dikke wollen jurk en een sjaaltje om.
    Ik lig op de bank met een dikke fleecedeken over met maine coon kat erbovenop (mini kacheltje) . :D
    En ik heb zulke ijskoude handen en kippenvel :(
    Maar ik ben al 0,8 van de minimaal nodige 8,4 kilo aangekomen!

Deel Deze Pagina