Wat is rustig aan doen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ilse86, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Ik ben nu 26 weken zwanger en heb sinds gistermiddag heel veel harde buiken. Nu heb ik al een paar weken een paar keer per dag een harde buik maar sinds gister is het wel erg. Ik had in de middag/avond bijna om de 10 min/kwartier (niet regelmatig) een harde buik. Nu heb ik het al bij enige vorm van inspanning (traplopen, was in de machine doen etc). Mijn buik is ook bijna constant gespannen.

Nu heb ik niet gebeld omdat ze niet pijnlijk of regelmatig zijn, gok ik dat ik rust moet nemen?? Maar wat is rust? Gister ben ik ook alleen maar even het centrum in geweest en verder wat licht huishoudelijk werk. Op mijn werk zit ik het grootste gedeelte van de dag. Verder voel ik me ook super goed! Het zijn alleen toch wel heel veel harde buiken :(

Wat zouden jullie doen?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dat heb ik nog steeds niet uit gevonden na 3 zwangerschappen

Ga gewoon lekker op de bank zitten en laat je verzorgen.

En eventjes de vk bellen zijn dat ze eventjes wil kijken

3. Ikkuh13

Ikkuh13 Lid

29 mrt 2013
    92
    1
    0
    Nu het opeens zo vaak is, zou je je urine ook nog even kunnen controleren op blaasontsteking!
    Had ik vorige week ook en merkte het alleen door continu een gespannen buik....

4. vlin85

vlin85 Lid

20 jan 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Ik moet ook rustig aan doen van de vk. Afgelopen week heeft zij mij aangeraden niet te werken, ook al doe je zittend werk. Moet wel zeggen dat ik harde buiken heb/had icm kramp.

5. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik heb ook erg veel last van harde buiken icm krampen. Bij mij komen ze vooral opzetten als ik veel moet bukken. Dus ik probeer dat zo min mogelijk te doen en daarnaast tussen de klusjes door rust in lassen.

Tis eventjes aftasten wat het beste voor je werkt.

6. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diep in en uit ademen helpt, iig bij mij. Rustig diep in je buik en dan uitblazen.

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zou toch ff de VK bellen meis! Zeker als het nu ineens zo vaak is! Ik had het rond de 21e week, bleek gewoon van een groeispurt van de kleine te komen (ook urine getest op blaasontsteking trouwens).

Beter een keer te vaak laten checken (urine en beeb!) dan een keer te weinig! ;)

8. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik zit met hetzelfde probleem ben 27 weken zwanger en heb constant een gespannen buik en harde buiken, ik heb mezelf gisteren totn een dagje bank verplicht, vervolgens vannacht een rotnacht gehad en voel me nu weer niet uitgerust, pfff.
    Wat is nu rustiger aan doen? Ik ga het woensdag maar eens aan mijn VK navragen wat wijsheid is.

9. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Even een update.. Gisteravond ben ik ineens de slijmprop verloren. Dit in combinatie met die harde buiken vertrouwde ik toch niet helemaal en dus toch maar even gebeld. De verloskundige is toen meteen even langsgekomen om te kijken. Gelukkig geen ontsluiting!

Zolang de harde buiken geen pijn gaan doen of elke 5 minuten komen kan het geen kwaad zegt ze. Ik moest wel even laten controleren op blaasontsteking. Dit vandaag gedaan en weer een uitslag gekregen waar ik niets mee kan: wel bacteriën gevonden maar niet genoeg om een blaasontsteking te constateren :( Weer in de gaten houden dus..

Kortom nog steeds maar voor mezelf een balans zien te vinden in werken/huishouden (wat makkelijk te doen is omdat ik me zo goed en energiek voel) en rust (wat verstandiger is misschien). Blijft lastig!

Deel Deze Pagina