Stel ik me aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door InesTaina, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    #1 InesTaina, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
    Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik hier ookal eventjes "geklaagd", hopend dat mijn problemen waar ik mee zat over zou gaan, maar helaas in tegendeel, Waar ik toen zo erg mee zat nu alleen maar erger geworden, Ik ben nu 33weken en 3 dagen en ben het zwanger zijn zat, niet omdat ik veel kwaaltjes heb of dat soort dingen maar gewoon puur omdat ik maar dikker blijf worden, ik wist van te vore echt niet dat ik zo met mijn gewicht zou zitten en eerlijk gezegd heb ik nooit met mijn gewicht gezeten.

Ik woog altijd 45 kilo, ben maar een klein meisje van 1.55 dus mooi gewicht, ik was best trots op mijn lijntje en hoefde er ook eigenlijk helemaal niets voor te doen, enige sport die ik deed was paardrijden.
    Ik heb een zwangerschapstest gedaan toen der tijd omdat ik iets was aangekomen (3kilo) en ik was dus zwanger, maar nu ben ik ondertussen al 65 kilo!! dus 20 kilo aangekomen, ik ben NOOIT "dik" geweest of molliger en ook niet verwacht dat ik ooit dit getal van gewicht zou raken, de meeste mensen zeggen dat je 12 kilo aankomt met een zwangerschap, nou daar zit ik dan al ruimschoots overheen, en het is niet zo dat ik veel troep eet of veel naar de friettent mcdonalds ect. ga, elke dag een stukje vlees, ALTIJD groente, ik ben verslaafd aan groente aardappelen of rijst en savonds nog iets van yogurt met fruit ik snoep af en toe maar dat deed ik voor de zwangerschap ookal.

Iedereen zegt ooohh wat ben je mooi zwanger en met een lach op mn gezicht zeg ik dan maar dankjewel..
    maar van binnen kan ik wel janke, als ik in de spiegel kijk zie ik geen mooie buik, ik zie een vette pens met een ongelooflijk dikke reet en 2 ongelofelijke koeiepoten van een benen eronder, wat ik ook aantrek het zit niet meer, ik vindt het niet meer mooi en voel me er ook alles behalve fijn in, het is voortaan zo erg dat ik maar gewoon een jurk aan trek zodat ik zo min mogelijk zie (mensen die mij kennen weten hoe erg ik een hekel heb aan jurken), Ik voel me gewoon niet meer mooi en ik snap ook niet dat bijv, mijn vriend mij nog wel mooi kan vinden, Vooral nu ook in de zomer, overal zie je sportende meisjes met mooie lichamen voor de zomer, mooie zomerkleren en dan daar ben ik, ik ga niet meer winkelen gewoon omdat ik dan chagerijnig wordt.

Ik zou zo graag willen afvallen of lekker willen gaan sporten zodat in iedergeval mijn benen en kont dunner worden, ik wordt er moe van om een masker op te zetten en vrolijk te doen tegen iedereen want werkelijk voel ik me echt alles behalve fijn, mijn vriend en ouders/schoonouders vinden het allemaal wel meevallen en borstelen het een beetje van zich af, ik stel me aan, en als ik mijn eige verhaal zo lees of het zou van iemand anders zijn zou ik ook denke muts waar maak je je druk om.. maar helaas..

Ik voel me gewoon serieus echt echt echt rot hier onder en voel me ook schuldig tege over mn kleine manneke in mn buik, t liefst heb ik hem er zo snel mogelijk uit zodat ik mn oude figuurtje weer terug kan krijgen,

Iemand wat tips waardoor ik me beter kan voelen? of een sport wat geen kwaad kan nu voor de kleine, ik weet dat afvallen nu echt geen optie is vanwege de gevaarlijke stoffen die dan vrijkomen dus dat ga ik zo ziezo niet doen.. maar toch.. voor mijn gevoel moet ik hier iets mee doen, maar wat?

Sorry voor mijn lange verhaal en alvast bedankt voor het lezen..
    Oh vergeten er bij te zetten, ik heb 2 honden (grote) en wandel dus minimaal 3x per dag met ze en savonds fiets ik altijd een stuk met de grootste hond, andere kan nog niet is nog een pup dus dat mag nog niet, dus het is niet zo dat ik alleen maar met mijn luie reet op de bank zit en geen beweging krijg...

Liefs

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet een antwoord waar je op zit te wachten maar ik denk toch dat je even door moet bijten...
    ik zou nu niet meer aan sport beginnen. en waarom zou je? je mag niet afvallen als je zwanger bent en jij wilt slankere benen en kont. (dus afvallen). het is ws voornamelijk vocht wat je vast houd en dat gaat niet weg door sporten. dat verdwijnt na de bevalling. nog een paar weekjes en dan kan je sporten, afvallen of wat dan ook.

je kan hoogstens wat gaan fietsen of meer gaan wandelen. veel drinken en dingen eten die het vocht wat afdrijven.

ik weeg normaal 62 kg. na de eerste is dit 65 gebleven en nu zit ik al rond de 80 kg. ik vind het verschrikkelijk maar doe er niks aan. het is niet anders. na de bevalling gaat dit er hopelijk wel weer af. bij mij is het voornamelijk vocht. dikke benen, gezicht, dikke kont. voor een goed doel zullen we maar zeggen.
    mn moeder is bij mij van 60 kg naar 90 gegaan. na bevalling was dit weg.

3. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Het is geen vocht, vocht zit meestal bij je enkels handen en gezicht, daar heb ik helemaal geen last van, het is gewoon puur vet zoals ik het zie bij mijn bovenbenen en billen, en vocht komt meestal "in een keer", bij mij komt het echt geleidelijk aan als je begrijpt wat ik bedoel, alsof ik alleen maar vet eten eet,
    Ik weet dat het er bij hoort maar toch..

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik begrijp je wel, het lijkt me best slikken als je ineens 20 kilo aankomt. Maar echt dat heb je er straks wel weer af, maar er is niks mee als je gaat sporten of fietsen of andere dingen gaat doen, vraag me alleen af waarom je dit niet eerder gedaan hebt als het zo'n probleem is, niet onaardig bedoeld hoor. Zou toch wel proberen gewoon lekker gezond te eten voor de kleine in de buik. En je lijntje komt daarna wel weer

5. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ik zie eigenlijk nu pas dat ik er een stuk ben vergeten bij te zetten, ik heb 2 honden dus ik wandel zoiezo minimaal 3 keer per dag, verder fiets ik savonds met de oudste hond (andere is nog een pup dus mag nog niet), maar ik heb nou niet het gevoel dat het hierdoor minder (of strakker) wordt.. Gezond eten doe ik verder al wel, maar inderdaad, het is best slikken als je ineens 20 kilo aankomt,

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ten eerste van vreselijk jammer dat je je zo voelt. Ik ben het overigens niet met bovenstaand eens. Toen ik 4 jaar geleden zwanger was (wat helaas een mk werd), was ik in week 6 al helemaal opgezet van het oedeem. Benen, enkels, armen ... alles. Vocht kan overal zitten.

Ik zou nu ook echt niet dingen gaan ondernemen, het hoort erbij (om maar even een cliché de wereld in de helpen) en over een paar weken dat je naar lievelust sporten, afvallen, lijnen .. whatever.

GEMIDDELD kom je 12 kg aan. Mijn zusje kwam ruim 20 kg aan, mijn andere zusje nauwelijks. Het is gewoon niet te controleren.

Houd je gewoon voor dat dit tijdelijk is ... er licht aan het einde van de tunnel.

7. minimoon

minimoon Niet meer actief

Je kunt toch wel gewoon zwangerfit of zo iets doen? dat is sporten - niet super intensief, maar daar wordt ook echt gewerkt aan beenspieren en bilspieren. Het zal misschien niet direct resultaat hebben....

Ik kan me niet helemaal herkennen in jouw verhaal, omdat ik er zelf geen moeite mee heb, maar merk ook dat de cms er ongemerkt bijkomen, maar weet ook dat die er naderhand weer af gaan. Ik vind mezelf niet supermooi, maar ook niet lelijk of zo met dikkere benen en die enorme toeter die ik heb. Ben nooit superslank geweest, maar ook helemaal niet dik (normaal tussen 60 en 63 kilo en 1.69 cm).

Ik denk omdat ik weet dat het nu tijdelijk is, terwijl normaal ieder grammetje erbij moeite kan kosten om er weer af te krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel.

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    He wat jammer dat je je zo voelt!!
    Je leest ook heel vaak dat dames die voor de zwangerschap heel dun zijn wat extra aankomen. Het lichaam maakt wat extra reserve aan voor na de bevalling. Veel kun je er helaas niet aan doen! Je eet gezond, je beweegt genoeg! Nou zijn zwemmen en wandelen dingen die je prima kan doen als je zwanger bent. Tuurlijk mag je nu sporten! Je moet het niet te gek maken, maar zo lang jijnje goed voelt lekker doen! Niet opeens nieuwe dingen gaan doen die heel erg actief zijn, maar lekker nog meer wandelen, fietsen en zwemmen. Gezond blijven eten :) En bij mij was er twee keer in de kraamtijd al weer 10 kilo af! En de rest raak je okk wel kwijt! Je lijkt me gemotiveerd genoeg om na de bevalling het er lekker af te sporten! Het komt allemaal wel weer goed meid. Echt waar :)
    Liefs,

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Jeetje het lijkt mijn verhaal wel.

Ik was ergens tussen de 52 en de 55 kilo toen ik zwanger raakte en een maand vóór mijn bevalling ben ik voor het laatst gewogen en woog ik 87,5 kilo.....
    +35 kilo aangekomen en dat terwijl ik altijd super slank ben geweest.
    (Was 37 toen ik zwanger was).
    Moet wel zeggen dat ik veel at en snoepte, gestopt was met roken, geen zoetstoffen meer gebruikte maar was aan de andere kant ook heel actief, wandelde tot net voor de bevalling nog dagelijks lang met de hond.

Je kunt er nu niet veel meer aan doen, je loopt al op het eind.
    Als je daarna borstvoeding gaat geven kan je ook niet echt aan de lijn gaan doen, alhoewel je wel wat af valt na de bevalling hoor.

Ik bleef steken op 68 kilo en ben inmiddels weer afgeslankt naar de 59 kilo maar ben nu weer zwanger...

Het komt wel weer goed, je moet misschien wel accepteren dat het misschien allemaal niet meer zo strak komt als voorheen, bij de één wel en bij de ander niet of minder.

Maar met een beetje dicipline, als de tijd daar rijp voor is, en een beetje bewegen dan kom je een heel eind.

Ik zou me er nu voorlopig niet zo druk om maken, je krijgt een kindje en dat is zoiets moois.. probeer je daar op te richten.
    Afslanken kan altijd nog.

10. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Dankjewel voor de reacties, ik weet ook wel dat het er wel weer afgaat, daar zorg ik wel voor, maar op dit moment ga ik er gewoon steeds meer mee zitten, en vooral het feit dat ik weet dat ik er nu niks aan mag doen helpt ook niet mee, we houden nog even vol, krijg er iets moois voor terug toch?!

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zeker weten je eigen kindje is het allermooist wat je kunt krijgen. En dan zijn de kilo's een stuk minder belangrijk hoor meid ;). Heb je dit al eens aangekaart bij de vk dat je je zo onzeker voelt door je gewicht? En hoe het komt dat je zoveel aankomt? Misschien is het een ander probleem, omdat je aangeeft echt gezond te eten

12. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ja ook al gedaan, samen zelfs gekeken naar wat ik eet en doe, zij kon het verder ook niet goed plaatsen, uit reactie van haar, natuurlijk niet directe woorden vond zij het ook nogal veel.. Maarrr nog een paar weekjes! Ik ga me proberen niet meer druk te maken.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wbt vocht dat kan idd overal zitten.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje zat het ook overal!
    Zelfs in mn gezicht!

En sommige komen veel aan en raken het binnen een poep en een scheet weer kwijt en een ander komt "maar" 10 kilo aan en doet er een jaar over om het kwijt te raken.

14. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey meid,

Hier een beetje hetzelfde, 1.57 en begon ook met een start gewicht van 45 kilo. Ik zelf ben nu ongeveer 10 kg aan gekomen, maar het nadeel daarvan is dat je pas bij mij rond 18 weken zag dat ik uberhaupt zwanger was. Opmerkingen naar me hoofd krijg nu, jou buikje is wel mooi, mijn buik was zo dik al met 12 weken. Zucht... ik kan er ook niks aan doen!!

Mijn tip is: Geniet nog van het getrappel en onthou waar je het voor doet. Je hormonen zijn lekker bezig op dit moment (of dat is bij mij namelijk nu zo), ik vind ook dat ik eruit zie als een ontplofte snorlex. Het af tellen is begonnen, nog even en ben je zeker 1/3 al kwijt (of naja dat was bij m'n vriendinnen zo).

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik zit pas op de helft en ik heb zo'n enorme heupen en dikke kont gekregen Pff en met die warmte krijg ik ook nog dikke enkels en voeten. Iedereen zegt wat ben je mooi maar ik ben gewoon van maat 34 naar 38 gegaan! Ik probeer het echt te negeren want het is voor mijn meisje. Maar ik hoop echt dat ik niet nog bredere heupen en dikkere bovenbenen krijg wat dus waarschijnlijk wel gaat gebeuren aangezien ik nog fff moet :(

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid, hier ook al meer vocht hoor. dat kan overal zitten. Mijn benen en billen zijn ook groffer (niet heel veel) maar ik zie en voel verschil als ik b.v in alleen een onderbroekje rondloop.
    Flup flup als ik loop. Vreselijk!! Het enige wat ik weet met vocht is let op het natrium gehalte wat je binnen krijgt en eet en drink zo gezond mogelijk. Veel thee met weinig suiker en zonder theeine. Je mag best wel wat bewegen hoor en daar ben ik ook mee bezig, zolang je maar de zware intensieve workout even links laat liggen en je buikspieren. Ik doe bijv aan squats, wall sit en lunges. Zijn heel goed voor je benen en billen :D

17. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ben dus niet de enige, eigk bedankt voor de reacties en tips, misschien is het dan toch wel vocht misschien niet, moet maar even doorbijten nog even en dan is mn mannetje der en kan ik weer lekker terug naar de oude vertrouwde mij!

18. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent niet de enige hoor, ik ben ook flink aangekomen en vind mezelf heel erg dik. Iedereen zegt dat ik een mooie buik heb, waarop ik idd ook dank je zeg. In vergelijking tot anderen die zwanger zijn, heb ik inderdaad een redelijk mooie buik moet ik toegeven. Sommigen denken zelfs dat ik nog 2maanden of meer te gaan heb terwijl ik eind van deze maand ben uitgerekend! Ik weeg nu ongeveer 22kilo meer dan voorheen en heb een dikke kont, dikke benen en alles vind ikzelf dik..... Dat wordt dus flink sporten na de geboorte van de kleine! Alhoewel ze zeggen dat als je borstvoeding geeft die extra kilo's er snel af zijn. Ben benieuwd!

19. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ik wist niet dat je van borstvoeding geven afviel? Helaas kan ik dat niet meer vanwegen een borstverkleining en zijn alle 'aansluitingen' kapot, dan ga ik maar extra sporten! Suc6 met de laatste maand!

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik schrik daar best van hoor, dat meiden zo in de put kunnen zitten hierover :( Als je zwanger bent, dan veranderd je lichaam. Daar kun je gewoon niets aan doen, je lichaam moet zich klaarmaken voor de geboorte van je kind, je wordt breder in je heupen, je borsten worden groter, je reserves worden aangelegd en aangevulde. Dat is een natuurlijk proces, vooral ook onder invloed van hormonen. Ik ben geen slanke den (verre van zelfs), maar ik ben er trots op dat mijn lichaam dit allemaal zo kan doen. En dat ik groei (op meer dan 1 plaats) vind ik persoonlijk alleen maar geweldig. Dit is waar mijn lichaam voor is gemaakt (en welke ik al die jaren verketterd heb, omdat het niet deed wat het moest doen).

Dat je het er niet aan laat zitten na de geboorte vind ik natuurlijk een ander verhaal ;), maar tijdens de zwangerschap hoort het er gewoon bij, maar dat is mijn bescheiden mening.

Deel Deze Pagina