Iemand ervaring met schildklier laten verwijderen (bij zichzelf of familie?)

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Mijn moeder staat dit hoogstwaarschijnlijk te wachten.
    Tabletten werken niet en na een periode dat het goed leek te gaan werkt hij nu weer veel te snel.
    Enige optie lijkt dus stil leggen vd schildklier en verwijderen. Ze hoort volgende week hoe en wat verder. Nu is ze al helemaal over haar toeren,mijn moeder heeft meer gezondheids problemen dus een operatie op zich is al risicovol.

Dus om die reden mijn vraag om zo wat ervaringen te lezen..
    En met name ook hoe ging het daarna??

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn buurvrouw van 36 jaar heeft vorig jaar haar schildklier laten verwijderen, omdat ze schilklierkanker had.
    De periode na de operatie heeft het zeker 3 maanden geduurd voordat ze echt weer meer energie had (maar ze had ook een radio actieve slok gehad).
    In eerste instantie ging het instellen van de medicijnen prima en ze heeft zich bijna een jaar fit gevoeld.
    Op het moment is het weer een beetje sukkelen en haar bloedwaardes schommelen nogal.
    Dit maakt dat ze zich vaak moe en depri voelt.
    Haar vitamine B12 is ook veel te laag, ze heeft angst dat de kanker terug komt, dus is het ook wel lastig om te bepalen waar die moeheid/ depressie nu precies vandaan komt.
    De schoonmoeder van mijn vriendin heeft 3 jaar terug haar schildklier om dezelfde reden moeten laten verwijderen en die voelt zich gewoon prima. Eigenlijk al een paar weken na de operatie. Ze voelt zich nu even fit als voor de operatie.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Bedankt voor je ervaringen meid!
    Hier gelukkig geen kanker, maar vermoedelijk wel met radio actief spul de behandeling.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    de ervaringen zijn heel wisselend, laat haar als de fb heeft zich aan melden bij de schildklierstichting (fb pagina openbaar) en daar ook deze vraag stellen, ik heb de ervaring nog niet, maar ik weet dat de kans groot is dat hij ooit ook verwijderd moet worden

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Bedankt voor de tip Guus! Jij ook succes met de 'klier'.

Deel Deze Pagina