Kan iemand mij helpen over het gebruik van ovulatie test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Joycevanerp, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Joycevanerp, 25 jun 2014
    Laatst bewerkt: 25 jun 2014
    Hallo allemaal

Ik wil deze ronde start met de ovulatie test. We zijn vanaf januari bezig met zwanger worden maar Door mijn schommelende cyclus vind ik het moeilijk om de eisprong te bepalen ik heb namelijk cyclussen van 28 dagen maar ook van 33 en 36 dagen.

Ik zou graag de ovulatie testen van de action of kruidvat eigen merk willen gebruiken. Maar kan mij iemand uit leggen hoe dit werkt want dit is allemaal nieuw voor ons.

2. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ovulatietesten sporen een hormoon op ;LH, wat in hoge mate in je bloed aanwezig is voordat je ei springt. Omdat je soms wat langere cyclus hebt kun het best beginnen op dag 10 met testen. Men zegt dat je het best tussen 10 en 5 kunt testen, wellicht kan iets later ook gewoon... Vanwege de concentratie van het hormoon.
    Doe dit elke dag, zoveel mogelijk rond dezelfde tijd. Wellicht heb je elke dag een licht streepje. Let op het is ben zwangerschapstest. De streep moet net zo donker zo'n als de controle lijn, zo niet is de test nog negatief. Uiteindelijk zul je zien dat 1; de testen oplopen en de lijn donkerder wordt 2;de test van de een op de andere dan knalt. Dan heb je tussen de 24 en 48 uur je eisprong...... Maak het dan maar heel gezellig :)

3. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké super bedankt voor je reactie!

4. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik zou op dag 12 beginnen en dan elke dag rond uurtje of 12 of 1. Op het moment dat ie donkerder begint te worden ga ik altijd 2x testen per dag dus rond 12 en rond 18.00 uur. Ik zou voor action testen gaan. Die van het kruidvat schijnen vaak vals positief te geven. Succes!

5. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké super bedankt

6. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik bestel ze altijd van sensitest... Goedkoop en goed.. En leveren heel snel

7. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    sensitest werd hier ook door de gyn aangeraden.. soms hebben ze mooie pakketaanbiedingen..en meestal krijg je wel kortingscodes voor een volgende bestelling. Ze werken hier goed.

8. Joycevanerp

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké nou dames super bedankt
    Sinds vandaag van menstruatie af dus over dag of 10 maar beginnen.

9. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, je moet op cyclusdag 10 beginnen, niet dag 10 na je menstruatie. Dan Ben je waarschijnlijk te laat, je cyclus begint op de dag dat je ongesteld wordt. Vorige keer was test positief op dag 10, vroeg eitje.

Succes!

10. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Il ga aankomende week ook beginnen met ovulatie testen van sensitieve. Ben erg benieuwd heb wel een regelmatige cyclus maar denk dat me ei eerder komt als gedacht.

Succes met testen

Groetjes linnepin

Deel Deze Pagina