ik heb hhet nu 4 keer mee gemaakt. ik leg mijn kleintje in bed, net zoals altijd. maar ipv dat hij gaat slapen, begint hij meteen met krijsen. ik heb gisteren geprobeerd hem te laten liggen, maar rond 23.00 heb ik hem toch even uit bed gehaald. om 23.30 weer terug gelegd en toen is meneer gaan slapen. als ik hem uit bed haal na een kwartiertje huilen en ik laat hem bij mij op bed spelen, dan zie je gewoon dat ie te veel energie heeft. hij draaid, springt, kletst en rolt door het bed. als ik hem dat een half uurtje/3 kwartier laat doen en ikleg hem in bed, dan gaat ie meteen slapen. doe ik dat niet, dan gaat ie over de zeik en blijft ie dus doorgaan (geen idee hoelang dat hij het dan volhoud, maar ik vindt 2,5 uur echt te veel) heeft iemand ervaring met zoiets? of ideeen?
hoi, je vertelt er niet bij hoe oud je kleintje is... sommige kinderen maken fases door waardoor ze opeens niet meer willen slapen of eten enz. mijn dochtertje heeft die fase ook gehad maar ik laat mijn dochter niet huilen. In die zin geen "paniekhuiltje" , zeuren mag wel even maar geen paniek. Soms hebben kinderen net dat steuntje van mama terug nodig om in slaap te komen. Als je het gevoel hebt dat je kleintje je voor de gek houdt zou ik even volhouden en best wat streng zijn. maar alleen als je zeker weet dat hij of zij je voor de gek houdt. Jouw gevoel telt en volg dat gevoel. Je kleintje zal op den duur gewoon gaan slapen hoor. succes!!!
o, sorry. heb nog steeds min banner niet meer aangepast sinds het forum verhuisd is. hij is 17mnd. soms denk ik dat ie me voor de gek houd, maar als ie zo over de zeik gaat, dan twijfel ik daaraan.
Hey Odet, Jij kent je eigen kindje natuurlijk wel het beste, maar mijn ervaring met mijn zoontje heeft me geleerd dat hij heel snel doorhad hoe hij mij kon manipuleren. In verband met slapen ben ik ook streng gebleven ( behalve als hij ziek is) en blijft hij in bed, hoe dan ook. Af en toe probeert hij nog wel eens, maar het slapen gaat reuze goed. Ook als hij niet moe is weent hij niet in bed. (Vandaag dus uitgezonderd, zie mijn topic ) Groetjes!