Net ook, worstenbroodje gemaakt, koffie.. 'Gaat het goed?' 'ja gaat goed' 'genoeg steentjes?' 'ja, genoeg' 'en het is nog droog, glimlach' 'jep' *stil * Vreselijk!!!!
Voor mij ook herkenbaar hoor. Bij mij ziin ze een paar keer een dag bezig geweest. Dan vond ik 1 dag al een heel gedoe. Laat staan 2 of meer dagen.
Waarom moeten ze persee gebruik maken van je huis? Vooral omdat je zegt het niet prettig te vinden snap ik dat niet helemaal. Ze kunnen toch lekker achterom lopen en in hun auto hun boterhammen opeten als een echte bouwvakker? Bij mij zouden ze niet welkom zijn binnen, jammer dan. Als ze zouden vragen of ze gebruik zouden mogen maken van de tiolet prima. Maar mijn deur gaat toch wel gewoon verder dicht en het is geen open huis voor ze ofzo.
Haha herkenbaar. Ik kon zelfs mijn kraamhulp niet velen in mijn huis. Ze ging dan ook meestal na 2 uurtjes weer weg, terwijl ik haar toch echt voor een goede 8 uur ingepland had staan.
Hier hetzelfde, bij de tweede hebben we het zelfs zonder gedaan. En wat hebben we toen kunnen genieten zeg..
Als ze in de tuin bezig zijn kun je idd je achterdeur wel dicht laten. met dit weer zou ik zeggen laat ze lekker in de tuin eten, in de auto vind ik dan weer iets onvriendelijk... En praatje is toch niet verplicht? Ik zou ook niet uitgebreid eten gaan maken voor ze hoor, dat kunnen ze prima zelf mee nemen, het is geen hotel Een koekje bij de koffie zou ik best geven maar daar houdt het dan ook wel op hoor.
Haha Ytest, vreselijk van die ongemakkelijke stiltes! Wel lief dat je worstenbroodjes voor ze hebt gemaakt. Ik voel me altijd min of meer verplicht.. mijn vader is zelf stratenmaker en hij zegt dat vriendelijkheid van mensen wel steeds minder wordt. Vroeger bood iedereen hem koffie aan, nu staat hij de hele dag in de zeikende regen en kou (zoals vandaag). Maar je hoort ook zoveel rare dingen tegenwoordig, denk dat het daar ook wel mee te maken heeft. *ik dwaal weer eens af*
Werkt denk ik ook motiverend, als je hartelijk wordt ontvangen.. Ze doen zelfs de schoenen uit binnen.. maar ben blij als de koffie op is en ik hoor "zo, we gaan weer verder"
Maar er zit een verschil in vriendelijkheid en je ongemakkelijk moeten voelen in je eigen huis. Een kop koffie kunnen ze ook drinken zonder dat jij je verplicht moet voelen om met ze te praten toch? Zeker als diegene niet alleen is maar met collega's...
ik herken het wel. ik ben ook altijd bang dat als ik vraag willen jullie iets drinken of eten dat ze dan iets willen dat ik niet in huis heb waar kan je je druk om maken he ik ben ook geen babbelaar en snap vaak andere mans humor niet dus ben altijd blij als ze weer weg gaan.
Hier zal ik dat dus niet doen, mijn vriend zorgt maar lekker dat hij thuis is ik ga wel ergens anders naartoe. Vreselijk ongemakkelijk vind ik zulke dingen.
Heel herkenbaar!! hier ook al wat dagen bouwvakkers over de vloer gehad. Voor de lekkage, schilderwerk en schutting in de tuin. Het scheelt dat ik druk ben met de kids maar het is reuze ongemakkelijk. Wat lief dat je broodjes aan bied zeg!! Ik geef ze koffie een koekje en fris. Ben druk zat met de kinderen Ze mogen van mij best binnen eten en zeg dat ook tegen ze maar dan moeten ze wel tegen schreeuwende kinderen kunnen.. Laatst had mijn oudste een gekke bui en trok zijn broek naar beneden na het eten omdat hij moest plassen.. Ehhh tja.. Ik ben ook zo slecht in verplicht kletsen met iemand die ik niet ken maar vraag bijv waar ze vandaan komen, of ze het druk hebben in de zaak, vraag of ze kinderen hebben en idd of alles lukt en of ze iets te drinken willen.
Nou ja, ik voel me altijd ongemakkelijk bij visite. Loop dan alleen maar de hele tijd heen en weer om ze te pleasen. Het liefst heb ik gewoon niemand over de vloer, maar als mensen er zijn kan ik me niet inhouden om mijn gevoel dan maar aan de kant te schuiven ofzo..
Ik snap wel dat het ongemakkelijk kan voelen, dat heb ik ook met sommige mensen. Ze lopen toch rond in je privé omgeving. Gelukkig zijn de meeste zich daar ook erg van bewust, en doen ze hun best om netjes met je spullen om te gaan. Voor de rest hoef je ze ook niet te entertainen - heel kort praatje kan natuurlijk, maar daarna moeten zij aan het werk en kun jij ook weer gaan doen wat je aan het doen was. Je mag het gewoon zakelijk houden, hoeft niet naar privé zaken te informeren (sommige zullen dat juist heel onprettig vinden, het gaat je namelijk niet aan; andere beginnen zelf over hun kinderen als ze zien dat je er zelf ook een paar hebt rondlopen). Ik vind het wel zo netjes om ze iets te drinken aan te bieden. Hoor van de schilders e.d. hier dat steeds meer mensen dat helemaal niet doen. Dat vind ik gewoon onbehoorlijk. Als ik voor mijn werk bij klanten op bezoek kom, dan verwacht ik ook dat ik koffie, thee of water aangeboden krijg. En het gaat weer over, ze gaan echt weer weg. Kun jij weer helemaal je eigen gang gaan, en hopelijk hebben ze dan goed werk verricht!
Het hangt bij mij ook wel heel erg van de situatie af. In ieder geval zou ik nooit iets doen waar ik me ongemakkelijk bij voel omdat het dan maar zo hoort ofzo. Dan maar onvriendelijk. Als het 2 leuke kerels zijn en ik heb er een goed gevoel bij kan ik heel vriendelijk uit de hoek komen. Maar als ik ze 'raar' vind of me er ongemakkelijk bij voel eten ze maar lekker in de auto of ergens in een cafetje ofzo, dat is niet mijn probleem namelijk. Het zijn gewoon volwassen mannen lijkt mij.
Ik zorg ook altijd goed voor ze, werkt volgens mij wel motiverend. Laatst was het zo'n walgelijk koude dag, toen heb ik ook soep voor ze klaar gemaakt. Ze hadden natuurlijk ook hun eigen brood mee, maar als je ook veel buiten bent, werkt het wel lekkerder met warme buik dan met alleen een boterham. Koffie bied ik ook regelmatig aan. Sommige mannen (zijn meestal mannen) kletsen trouwens de oren van je kop uit zichzelf, haha, en anderen zijn bijv. weer heel kort van stof. Maakt niet uit, ik ga er ook niet bij zitten en ga dan gewoon weer verder met opruimen, schoonmaken, noem maar op. Maar ja, ik blijf me toch ook altijd wat ongemakkelijk voelen hoor.
Heel herkenbaar! Overmorgen zit ik weer met hetzelfde.... Dan komen er 3 of 4 stucadoors die de hele bovenverdieping gaan stucen. Ben wel errug blij dat ze alleen boven aan het werk moeten, want dan heb ik de benedenverdieping in ieder geval nog voor mezelf. Ik zet gewoon een thermoskan koffie neer, een pak jus d'orange, een paar mokken en dan vind ik het wel goed hoor. Vorige keer waren er lui aan het werk die in het hele huis nieuwe kozijnen en terrasdeuren gingen plaatsen. Op alle verdiepingen. Toen had ik echt het idee dat ik mijn huis had overgedragen
Vorig jaar zomer hier maandenlang gehad, ons huis werd door de woningbouw gerenoveerd.. Nieuwe keuken, badkamer en wc, elektra, enz.. Elke dag rond half 8 begonnen ze en tot een uur of half 5.. Ik vind het gelukkig niet zo erg, was wel blij toen het klaar was allemaal, maar dat was ook meer omdat we niet echt naar de wc konden en alleen een klein kraantje in de kelder hadden Die jongens zelf waren heel aardig, hier konden we wel praatje maken enzo.. En ze zeiden altijd heel netjes mevrouw haha (terwijl ik zelfde leeftijd heb).. Dat heb ik ze wel snel afgeleerd.. Paar van hen wonen in dezelfde buurt en we groeten elkaar altijd nog steeds als we elkaar zien in de supermarkt ofzo..