Mijn zoontje van 1 jaar is nu al een week niet fit. Een paar dagen koortsigheid maar lijkt nu wel weer fit. Alleen hij wil niet eten.. Niks... En daar maak ik me zorgen om! Tuurlijk als ik ziek ben wil ik ook niet eten maar hoelang kan zo'n kleintje zonder eten?? Hij drinkt wel wat. En hij wil veel aan de borst. Maar omdat dat ook aan het afbouwen was komt daar ook niet zo heel veel meer uit vrees ik..
Het kan heel goed dat hij even niets wilt eten, drinken is belangrijker want ze hebben best al wat reserves. Kinderen kunnen daardoor een aantal dagen zonder eten. Mijn zoontje at weer wat na 5 dagen ivm buikgriep daarna ging hij het allemaal inhalen . Als ze maar voldoende drinken is het goed en eten komt echt wel als ze weer trek hebben. Blijf het aanbieden maar forceer het niet en geef het liefst vloeibaar eten.
Idd wat De ie ook zegt. Drinken is het allerbelangrijkst. Min. 50 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Eten kunnen ze wel even zonder. Ik weet niet hoe oud hij is? Anders zou je wat extra ors kunnen geven voor de zout- en suikerbalans. Beterschap.
is er niet iets wat hij erg lekker vind? fruit (banaan),yoghurt, fruitmixje ofzo? dan krijgt hij in ieder geval wat binnen. verder voldoende vocht, letten op de plasluiers en zijn gedrag. bij twijfel ha bellen.
Inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder. Hij is weer beter, maar direct na zijn griepje zag ik dat kiesjes doorkomen aan beide kanten. Daarom eet hij dus niet.. Geel vloeibaar, niks wat hij lekker vind. Hij laat alles uit zijn mond vallen of gooit het op de grond.. Hij zal toch ook wel honger krijgen?? Verder is hij vrolijk en speelt hij goed hoor. maar dat niet willen eten vind ik wel heel erg lastig...