overstap borstvoeding naar flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door casedy, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    meiden hoe zit dat.
    weet dat je bv nooit te veel kan geven maar dat is bij flesvoeding natuurlijk wel zo.
    Nu geef ik mijn zoontje als hij heel erg hard huilt borstvoeding en daarna valt hij in slaap meestal.
    maar hoe zit dat bij flesvoeding dan kan dat niet.
    ben dus bang dat ik dan de hele dag met een huilend kind zit.
    want geef soms de borst wel eens in het uur.
    maar wil toch graag overstappen omdat ik dan zeker weet dat hij genoeg krijgt.
    lars zat maandag nog niet op zijn geboortegewicht.
    bij geboorte wasie 4340 en maandag 4260.
    hij word maandag weer extra gewogen

welke voeding raden jullie aan.
    hij is 55 cm

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat betreft de keuze tussen borstvoeding en flesvoeding daar kan ik je niet mee helpen. Dat moet je zelf doen.

Ik kan je wel meer vertellen over flesvoeding. Je kunt inderdaad niet onbeperkt flesvoeding geven. Maar als het goed is ontstaat een ritme. Als je eenmaal hebt ontdekt hoeveel hij in een flesje op kan, dan gaat er vaak ook een aantal uren tussen zitten. Gezien zijn leeftijd en gewicht zou je kunnen beginnen met een flesje van 90 cc water en 3 scheppen poeder. Kijk eens wat hij op kan. Als het makkelijk op gaat kun je ietsje meer geven. Nou is het het mooiste dat je er ongeveer drie uren tussen kunt laten voor je weer een fles geeft, als dat lukt tenminste. Zo ontstaat een ritme van 7 tot 8 voedingen per dag (misschien dat hij er 's nachts wat langer tussen laat)

Wat betreft de soort voeding, als er geen allergieën voorkomen in je familie zou ik gewoon de standaard geven van Friso of Nutrilon. Anders zou je hypo-allergene voeding kunnen geven.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

3. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Ze raden aan iedere dag 10 cc erbij in het begin tot de twaalfde dag en dan verteld het Cb je of je daarna meer mag geven maar Idd wat Setteke zegt zou je gewoon flesje maken met 90 cc water en drie schepjes voeding kunnen aanmaken, maar wil je helemaal overstappen op de fles of ga je het combineren? Als je het gaat combineren zou ik hypoallergene voeding gaan gebruiken omdat dat het meest gebruikelijke is bij combinatie en lichtverteerbaar is net als moedermelk, als je volledig over gaat op fles dan kan je standaard gebruiken als er geen allergieen voorkomen.

4. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    ik wil eigenlijk helemaal over gaan op flesvoeding.
    want merk dat ik door de bv over vermoeidraak.
    Zit vandaag al op 8 voedingen en 24 uur is nog niet eens om.
    maar ben gewoon bang dat ik bij flesvoeding de hele dag met een huilende baby zit.
    omdat je dat niet onbeperkt mag geven.
    vaak als lars heel erg huilt loopt ie helemaal rood aan geef ik hem borstvoeding en daarna valt ie vaak in slaap.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bv is lichter verteerbaar als flesvoeding. Op een flesje kv blijft je kindje langer verzadigt. De eerste periode voed je elke 3 uur. Beginnen met 6 tot 10x flesjes van 70 tot 100cc. Tussen de 3 en 6 weken ga je naar 5 tot 8x 80 tot 120cc voeding. Vanaf 6 weken 5 tot 8x 100 tot 150cc.

Wanneer er verder geen allergieën voorkomen in je familie kun je voor gewone standaard voeding kiezen van het merk dat jou het meeste aanspreekt...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik wel proberen door te gaan met de bv, aangezien je Lars ermee stil en in slaap krijgt, dat vond ik ook erg fijn dat dat kon. Mijn vriend kreeg Eva met de fles ook niet echt getroost, dus ik vraag me ook af of dat gaat werken, maar zal ook per kind verschillen. De kans is groot dat het met de bv snel beter gaat als je maar vaak aanlegt, al is dat nu heel vermoeiend (8 voedingen is ook echt niet raar ofzo). Kan ook zijn dat hij met flesvoeding beter vol zit en daardoor minder huilt. Of juist meer krampjes krijgt. Maar goed, dat weet je allemaal niet, ik zou zoveel mogelijk je gevoel volgen. Borstvoeding zou je nog even vol kunnen houden om te kijken wat dat brengt en of je dat vol kan houden, als je eenmaal op flesvoeding zit kan je niet zo makkelijk weer terug naar bv. Of probeer eens 1 of 2 flesjes (hyoallergene) flesvoeding (en dan 'moet' jij kolven) om te kijken hoe hij daar op reageert.

7. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Ik begrijp het, ben net een paar dagen overgestapt op flesvoeding het combineren ik trok het op een gegeven moment niet meer en werd er onzeker van, kind had aan de combinatie nog niet genoeg en het hing eigenlijk de hele dat maar aan de tiet , ook met huilen ff troosten door tietje te hangen en toen werd het na een paar minuten krijsend wakker. Je moet je lijf ook rust gunnen dat is heel belangrijk.. ik kon gewoon niet rusten en daardoor liep mijn productie heel erg terug, Met flesvoeding mag een kindje niet meer als een liter drinken per dag dus daar moet je wel op letten. Maar maandag ga je naar het CB toch? Dan zeg je dat je overgestapt ben op de fles en hoeveel je mag geven.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tijdens de bv had ik ook steeds huilend kindje. Hij leek de hele dag honger te hebben, dus ik legde hem de hele dag aan. Sinds overstap naar fv heb ik een ander kindje gekregen. Hij was gewoon verzadigd en ging daarna een paar uurtje lekker slapen en kwam pas als de tijd was voor de volgende voeding.
    In mijn geval huilde mijn zoontje omdat hij altijd honger had. Daarna was het over hoefde ik hem nooit te troosten met voeding.

9. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    sliep jullie kindje 's avonds wel goed?
    Dat is bij ons dus wel zo.
    's nacht totaal geen probleem komt ie gewoom om de zoveel uur.
    Maar overdag is echt een ramp.
    Heb echt het idee dat ik hem of bv aan het geven ben of hem aan het troosten ben.
    de verloskundige zegt dat hij geen honger kan hebben omdat hij 's nachts wel goed slaapt.

Maar hij zat afgelopen maandag nog niet op zijn geboorte gewicht.
    toen heeft de wijkverpleegkundige gezegt dat ik om de 3 uur moest voeden.
    Maar soms haalden ik dat echt niet vooral 's morgens.
    toen heb ik de verloskundige gebeld en die zei weer dat ik me helemaal niet aan schema's hoefde te houden.
    maar het op gevoel moet doen.

ik weet het niet meer.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, mijn zoontje sliep vanaf dag 1 heel goed 's nachts. 's nachts slapen ze dieper dus worden minder snel wakker van de honger. Overdag was het een ramp. De hele dag door honger. Hij at gewoon zijn handjes op. Zo zielig.

11. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    De mijne eet dus niet zijn handjes op maar huilt de hele tijd loopt helemaal rood aan.
    Is volgens mij ook een teken van honger

12. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Nee,S'nachts was het helemaal een ramp, hij kwam om het uur, het was zo erg dat ik zelfs mijn vriend uit bed stuurde om de kleine naast mij te laten slapen en dat ik hem maar liggend ging voeden zo doezelde ik van zelf wel weg. Maar dat kan natuurlijk ook niet en is nog gevaarlijk ook dus ik ben toen maar gewoon overgestapt. Soms krijgt hij nog wel wat slokjes van de borst hoor tussendoor maar zit eigenlijk volledig al op flesvoeding.
    hij komt nu snachts om de 5 a 6 uur

Deel Deze Pagina