Wat is vermoeiender, kids of werken

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vermoeiender

1. Kinderen en huishouden

2. Werken

3. Maakt me niet uit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Heel simpel zijn werk houd op na zijn werkdag jou werk gaat 24 uur per dag door! Gelukkig heb ik een man die altijd mee draait na zijn werk!!

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja toch wel werken met Kids. Werkte 3,5 dag met 2 kinderen en dat vond ik erg vermoeiend. Maar goed, had altijd energie eb stoomde maar door. Sinds een week ben ik thuis voor nog onbepaalde tijd en wat een verademing!! Alles op m'n gemakje, huishouden op orde, heerlijk!! Echt zoveel relaxter. Hier kan ik wel aan wennen haha. Denk dat over een paar weken de muren op me af komen en iksnel weer aan het werk wil, maar zo met 1 kind op school en een dreumes thuis is het prima te doen!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ik heel de dag thuis ben met 2 kinderen en het huishouden doe ben ik kei kapot als ze naar bed gaan.
    Werk ik paar uur, daarna paar uurtjejuda kinderen en het zelfde huishouden heb ik veel meer energie. Voor zowel de kids als het huishouden.

Conclusie, ik ben een betere moeder als ik werk. De tijd die ik met ze heb wordt veel beter ingevuld.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik wordt echt niet moe van het thuis zitten en huishouden doen met mijn kindje erbij hoor... Ik wordt toch echt een stuk vermoeiender van een dG werken op een kdv! Dus voor mij: werken!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind de ene keer m'n werk vermoeiender, de andere keer het thuiszijn met de kinderen en intussen iets aan het huishouden doen.
    Hangt er maar van af wat voor dag het is. Gisteren heb ik ongeveer 400 km gereden, om naar 4 afspraken te gaan. Dan zit ik de hele dag op m'n reet, maar ben daar toch moe van. Morgen ben ik de hele dag thuis, 's morgens met alleen dochterlief en 's middags ook zoon, en dan heb ik het helemaal zelf in de hand hoe druk het wordt.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Volgens mijn man is kinderen en huishouden zwaarder.
    Hij werkt dus hij zal het wel weten. ;)

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik werk en zorg voor de kid(s), als ik thuis kom na het werk ben ik mama, ga dan vaak samen met de kleine man de hond uit laten.
    Daarna eten koken, eten als mn man thuis komt.
    J. in bad doen en lekker naar bedje toe, daarna nog het huishouden en na een paar uur begint dat ritueel weer als ik ben opgestaan haha.
    Sochtends laat mn man de hond uit en doe ik de kleine man, breng hem ook naar opa en oma toe.

8. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn man zegt dat hij het thuis drukker heeft dan op zijn werk. En dan doet hij qua huishouden alleen maar de afwas in en uit de vaatwasser en maakt hij het fornuis schoon.
    Met de kids doet hij wel veel als hij thuis is. Maar goed, dat doe ik ook en dan de rest van het huishouden er bij.
    We doen wel samen de kids in bad, ik breng ze daarna naar bed.
    Ook ik deed de nachtvoedingen toen die er nog waren. Manlief moet enkel een keer z'n bed uit 's nachts als er een kind ziek is om wat drinken voor ze te halen.

Dus ik vind dat je man zeurt!
    Die van mij klaagt ook wel eens, maar daar reageer ik dan op door te zeggen dat hij het nog vrij makkelijk heeft vergeleken met andere mannen ;)

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik vind een kind en het huishouden vermoeiender dan een dagje werken, maar zou voor geen goud meer willen ruilen met mijn man die de hele dag werkt en dus ook savonds zeg ' jaa maar ik heb al de hele dag gewerkt '

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Met name met 2 kinderen vind ik thuis zijn zwaar.. Wat me vooral energie kost is dat er altijd wel één kind iets van je wil en ze vaak ruzie hebben. Ben constant met ze bezig.
    Ik ben nu wel bewust thuis na een zeer drukke baan. Ik vond met name de combi werk/kinderen niet te doen dus dan maar even thuis.

11. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vond het werken zwaarder, maar niet om het werken zelf, maar het gevoel dat ik eigenlijk bij mn dochtertje wilde zijn. Ik werkte op een kdv dus das ook lichamelijk best zwaar, maar dan eigenlijk bij haar willen zijn maakte het echt moeilijk. Ondanks dat ik mijn werk geweldig vind.

Gelukkig kan ik als gastouder mijn werk combineren met het fulltime voor mn kindje(s) zorgen, dus voor mij perfect.

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik ben thuisblijfmoeder en heb nog niet gewerkt sinds ik een kleintje heb. Maar ik ben vooral moe van het niks doen, ik doe wel alles, huishouden wassen, strijken, koken, opruimen en echt alles iedere dag omdat ik niks anders om handen heb, ik heb mijn kleintje wel, maar die vermaakt zich de hele dag prima zelf, als ik alles heb gedaan wat ik wou zit ik echt met haar op de bank zo van, hmm verveel me, en doordat ik dan de hele tijd met me kleintje op de bank zit of wat dan ook ben ik moe van het niks doen, ik ben aan het kijken voor een opleiding erbij te gaan volgen kijken hoe dat bevalt. thuis zitten vind ik niks, het huis word 10 x sneller vuil omdat je de hele dag thuis bent, en als je werkt en de kleine is naar opvang oid dan is het huis toch nog schoon en opgeruimd als je thuis komt. En verdeel je je alles beter.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ben ook thuis al sinds 2007. Ik vermaak me prima ook al gaat het huishouden nu echt wel heel erg vervelen. Toch ben ik blij dat ik er niet bij werk, want die stress erbij en laat thuiskomen zou niets voor mij zijn. Op je werk moeten dingen, hier thuis kan ik het ook eens een dagje overslaan.

Mijn 'werk' is om 19:00 uur af en dan hoef ik verder nergens over in te zitten. Ik kan mijn eigen tijd indelen etc. De oudste zit op school (hebben bewust voor veel leeftijdsverschil gekozen) en de jongste is bij mij en gaat begin volgend jaar naar de psz. Ik ga 2 x per week sporten terwijl hij daar in de opvang gaat. Daarna drink ik daar lekker een koffie en lees een tijdschrift terwijl hij nog even speelt. Zo is er overdag toch ook even tijd voor mij.

Over een jaartje of zo ga ik weer aan werk denken maar dan moet het wel echt leuk zijn en geen gezeik en vervelende mensen om me heen. Dat heb ik jaren lang meegemaakt en dat maakt me meer moe dan thuis zijn met 2 kinderen. Voor mij dus genoeg voordelen aan het thuis zijn :). Tja en dan gaan we maar niet 3 x per jaar op vakantie, dat hoeft nu ook niet en komt allemaal wel weer.

Belangrijk om een goed ritme te vinden thuis en ook tijd voor jezelf in te lassen....'s avonds gaan zwemmen of af en toe uit eten met vriendinnen..een avondcursus...

Charlie

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik denk ok dat een dag kinderen vermoeiender is als werken.....
    alhoewel, mijn vriend ook vaak gesloopt thuis komt van zijn werk....
    denk dat het maar net ook aan je dag ligt hoe die loopt...

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh, ik vind een dag thuis met de kids en huishouder wel vermoeiender dan mijn werk.

Maar...op mijn werk krijg ik dan nooit zomaar spontaan een knuffel en een kus.

Dus tja....qua vermoeidheid is thuis blijven vermoeiender!

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja.. hier past oma bij ons thuis op... en ik moet zeggen ook als ik wel thuis ben smeert niemand het huis vol etenswaren :)

maar oma doet vooral leuke gezellige dingen met dochterlief
    (en haalt een doekje door de keuken)
    maar badderen, koken en de was.. tja die moet nog steeds gedaan worden
    en ik "verbruik" als ik werk ook wat meer kleding die gestreken moet worden.. dat heb ik thuis een stuk minder
    buiten dat ik dan vaker een trui draag.. loop ik ook weleens met een kreukje rond.
    Dat kan op werk dan weer niet :)

nee.. ik vind het thuis wel erg relaxt.
    's ochtends kind naar school.. we wonen te ver van school om thuis te lunchen.. dus pas om half 4 weer ophalen.
    beetje rommelen in huis, boodschappen en daarna nog even hier op het forum snuffelen...

not to mention.. uitgebreid solliciteren
    want stiekem is het thuis erg relaxt en ben ik uitgeruster dan ooit
    zelfs mijn sportmotivatie is erg laag.. wat betekent dat ik duidelijk meer rust in mn hoofd heb dan normaal.
    ik heb heel veel tijd gestoken in mn dochter weer op de rit te krijgen mbt school...

en tja, ik ben wel weer klaar voor collega's en werk :)
    ander soort aanspraak heb je toch op werk... maar ik weet zeker dat ik dit ook wel zal missen.
    geen haast en stress 's ochtends en 's middags...
    fatsoenlijk koken ipv 3/4 dagen in de week maar gewoon wat in de wok gooien...

maarja.. buiten de aanspraak scheelt het ook veel geld uiteindelijk.
    en weet je nou dat je voorlopig niet gaat werken.. dan ga je andere manieren bedenken om onder de mensen te blijven
    maar ik kan moeilijk me ergens opgeven voor vrijwilligerswerk of een vaste dag op school helpen als ik ook per direct beschikbaarm oet blijven voor werk :)

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien moet je dan idd eens een dagje de hele dag op de bank zitten, ziet ie vanzelf wel wat je normaal altijd doet... :D

Wat er nu in feite gebeurt is dat jij 24 per dag elke dag bezig bent. Jij hebt ook je pauze nodig af en toe! Ik zou eens opschrijven wat je allemaal doet zodat je dat rustig met hem kunt bespreken. Als je nooit tijd voor jezelf hebt, dan ga je er straks gewoon aan onder door!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt oefenen met loslaten :) Wat betreft taken: verdeel bepaalde taken en laat de verantwoordelijkheid voor die taak dan ook bij die persoon.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind het om het even, het hangt echt van de dag af.

Er zijn van die werkdagen bij dan lijkt de tijd voorbij te kruipen, ik heb het 't liefste heel druk, dan ben ik helemaal in m'n element en is het zo 16:30 uur. Dan stap ik haast vol energie in de auto en rij ik helemaal blij naar huis. Op dagen dat er geen ruk te doen is zit ik hier een beetje te kintikken, dan heb ik om 10:00 uur het gevoel dat het al bijna einde werktijd is ofzo. Dan komt er zo af en toe eens wat werk binnen en ja... dan heb ik geen zin meer hoor. Dat zijn echt vreselijke dagen, dan rij ik chagrijnig naar huis, heb ik geen zin om eten te koken en hang ik maar een beetje dom op de bank.

Andersom heb ik die dagen met dochter ook, als dochter zo'n miephanghuildag heeft, dan duurt de dag echt lang! Ik tel dan de uren af dat man thuis komt. Overigens maak ik me hoe dan ook niet druk om het huishouden, we doen meestal snel in het weekend wat en verder is mijn huis niet vies, maar hoeft het ook niet te glimmen. Dus als dochter tussen de middag slaapt, installeer ik me met de iPad en wat drinken (soms lekkers) op de bank en heb ik ook een uurtje of 2 pauze. Ik ben toch gek zeg om dan nog eens als een idioot het huishouden te gaan doen ;)

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben moeier als ik een dag thuis ben geweest met de kinderen dan dat ik heb gewerkt ondanks dat ik in een verpleeghuis werk en lichamelijk zwaar werk heb.

Maar ik ken het een man die zegt 'ik heb heelde dag gewerkt en ben nu vrij' JA DAAAGG jij bent ook ouder, dat gaat er bij mij niet meer in dus zal hij ook moeten meedragen ;)

Vaak doet hij koken, en voor de rest doe ik 1 dag in de week heel mijn huis goed en de rest is een beetje bijwerken, 2x per dag stofzuigen en een doekje over de tafel is bij mij dagelijks. De rest 1 x in de week.

Deel Deze Pagina