Wat is vermoeiender, kids of werken

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vermoeiender

1. Kinderen en huishouden

2. Werken

3. Maakt me niet uit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn vriend werkt trouwens heel de dag maar vanuit zijn werk doet hij altijd de vaat van het koken en eten,( geen vaatwasmachine) helpt de kindjes in bad doen en dweilt eventueel ook nog een keer. Hoef het niet eens te vragen. Hij helpt me erg goed. Hij heeft zelf ook een paar keer de kindjes gehad zonder hulp ( ik ziekenhuis bijv) en hij weet hoe zwaar het is om alles te planne, opte ruimen, te werken en de kindjes optijd op school en afspraken te krijgen ( 3D Logepedie en 1x Fysio) . Op de bank zitten doe ik natuurlijk ook maar het is nooit echt ff rusten. Er is altijd wel een kindje wat net dan zijn drinken laat vallen, in zijn broek plast, een boterham wil etc en ondertussen is je koffie al koud en piept de droger dat hij klaar is en moet hij gevouwen worden.

Een paar keer een paar dagen ziekenhuis voor mijn was genoeg voor mijn partner om te beseffen hoe zwaar het is. Met een kind heeft hij een keer ruim 5 wk alleen voor een dreumes moeten zorgen omdat ik 5 wk in het ziekenhuis lag ivm nieuwe zwangerschap. Vorig jaar in dec had hij 1 maand 2 kinderen om heel de dag voor te zorgen omdat ik een hernia operatie had gehad en bedrust naderhand. Hij moet vooral wenne aan vroeg naar bed, vroeg opstaan, haast smorgens en niks gaat zoals je had gewild.

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.616
    1.066
    113
    Hier
    ik kom op me werk altijd tot rust hahaha

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Daar hou ik me dus ook aan!
    'Vruuger' gingen we vaak met de buurtkinderen spelen, en als we dan bij een buurvrouw binnen gingen, mochten we nooit verder dan de keuken... Ze was bang dat haar woonkamer vies werd, zo zei mijn moeder dan altijd. ;)
    Bij ons thuis was het altijd de zoete inval, en mijn moeder hield het zeker wel schoon, maar niet klinisch.
    Ik heb haar voorbeeld gevolgd. :D

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha! Ik verzucht thuis ook wel eens: ben blij dat ik morgen weer kan werken!

Na een paar dagen thus, word ik helemaal knetter van het huishouden en de troep achter iedereen zijn **t op te ruimen.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kinderen ( de mijne iig ) zijn zeker zwaarder.

Op de dagen dat ik thuis ben ben ik heen en weer aan het crossen tussen huis en school, doe ondertussen wat huishouden. Elin is behoorlijk pittig en daar heb je je handen vol aan.
    Op mijn werk kom ik echt tot rust. Even mijn eigen ding doen, gedachten op iets anders.
    Ja klinkt misschien lullig,maar kom echt bij op mijn werkt ( om vervolgens thuis te komen in een huis bij een huilende dreumes die moe is, een kleuter die ook klaar is voor zijn bed en daarbij zjin oren verloren lijkt te zijn en een man die zuchtend achter het fornuis staat te koken.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    Wonen wij in hetzelfde huis met dezelfde kinderen en dezelfde man? :D
    Meisje (4) is momenteel doodmoe van alles en dreint, zeurt, huilt en is brutaal. Baby is ziek en vergt veel aandacht (medicatie, voeding etc) incl bezoekjes fysio, logo. ziekenhuis wekelijks. Daarnaast het huishouden en heen en weer race 4x per dag naar school. Heeeeeeerlijk als ik een dag mag werken ;)

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik zou wel willen stemmen maar heb er nog geen ervaring mee.
    voordat mijn dochter geboren werd werkte ik fulltime, sinds zwangerschapsverlof zit ik thuis zonder baan en ben nu al 8,5 maand fulltime thuismoeder. In januari ga ik 3 dagen per week stage lopen en dan zal ik er ook achter komen wat zwaarder is.
    Gelukkig helpt mijn man veel thuis en met de kleine als hij thuis is. Nu op zijn papadag ben ik ook nog thuis en dan is het wel 's morgens van: schat, ik ga even naar de sportschool. Straks moet hij het maar zien hoe hij dat gaat doen met de kleine.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha zou zo maar kunnen.slaapt jouw kind ook nog steeds niet door ?

9. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Haha, ik ook! Woensdagochtend ben ik lekker vroeg op werk, hoef ik ook niet voor de klas, dus kan ik even op gang komen met een bakkie.

Ze zijn thuis niet altijd even aardig voor elkaar en het is nu qua leeftijd niet de makkelijkste combi....zitten elkaar soms behoorlijk in de weg.
    Als het dan zeven uur is, lekker languit op de bank :D

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik vind een dag werken echt heerlijk, ik kom helemaal bij dan. Dus ik vind thuis zijn wel zwaarder dan werken. En ik heb ook gewoon een kantoor baan :)

11. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hangt wel erg af van de baan; lichamelijke hulp als in de zorg, of op een kdv is echt heel vermoeiend. Dan doet je lijf echt pijn aan het eind van zo'n dag. Mijn man heeft een kantoorbaan, veel verantwoordelijkheid, veel uren, veel reizen, maar na een week vakantie zucht ie altijd dat ie eraan toe is om weer te gaan werken! Even weer ontspannen, haha! En dan doen we het met z'n tweeen he, tijdens zijn vakantie, en dan nog! Hij is een geweldige papa, maar het is volgens hem echt veeel meer werk dan werken buitenshuis. Ik denk dat de man van TS nog even een beetje volwassen moet worden.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het ligt er ook aan wat voor werk je doet...

13. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Zelf heb ik een kantoorbaan en mijn man ook, dus veel blabla :p. Mijn man moet idd nog volwassen worden. Iedereen zegt ook altijd dat ik 3 kinderen heb.
    We zijn nog jong, 23 en 26 dus ik hoop dat dat nog komt:D

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.929
    5.240
    113
    Home
    mijn werk natuurlijk want als je uit je werk komt heb je daarnaast ook nog je kids en je huishouden.

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    thuisblijven met de kinderen. Gewoon gesloopt s avonds.
    Ik werk 4/5 en daar kan je : s middags een halfuur lunchen op je gemak, naar de wc zonder geroep of een kind dat komt kijken waar de pipi vandaan komt, een normaal gesprek voeren met andere volwassenen en alles het ene na het andere afwerken (dus niet de baby eten geven terwijl de oudste in de kerstboom hangt en de tweede aan het krijsen is dat ze een snottebel heeft en dit terwijl de pot spaghettie staat over te koken).
    Dus liever werken

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    Hij slaapt gelukkig prima door maar heeft om 24.00 en 06.00 medicatie nodig dus wij mogen niet echt doorslapen

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja zeker!
    Ik werk in een AH, en 's ochtends is het vaak doorpezen als de vracht binnen is. Niks relaxen! Thuis kan ik echt wel eens een uurtje zitten. Niet dat dat de hele tijd relaxed is, met een peuter erbij, maar ja, ik vind dat wel gezellig, dat keuvelen. :)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, ik heb ook een kantoorbaan, en soms is het druk en soms niet.
    Maar het is ook maar net hoe druk ik het me zelf maak.

Maar....na het werken heb ik wel altijd zin om naar huis te gaan en zit ik op de bank met de kids terwijl manlief kookt.
    En eerlijk, manlief is dan blij zijn handen vrij te hebben.

En dat heb ik ook als ik thuis ben en manlief komt thuis.
    Ik drukte ze nog net niet in zijn handen toen ze nog baby waren: zo, nu ben jij aan de beurt en ga ik eerst eens rustig douchen.

En na een dag thuis, vind ik het heerlijk om weer even te werken en andersom ook.

Ik ervaar een dag thuis als vermoeiender, omdat je nooit "pauze" hebt. Als ik 10 minuten, zonder gestoord te worden, iets voor mezelf kan doen is dat veel. Tegenwoordig zit ik op de wc met de deur open, of soms zelfs met een peuter op schoot....of een peuter die het reuze interessant vindt om de wc rol uit te rollen ;)

19. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Beide....ik werk met kinderen hahaha dus kom er niet onderuit;)

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Thuis met kind is voor mij vermoeiender. Ik werk op vrijdagavonden, en soms zaterdagen van 13.00 tot 2.00 uur in de nacht. Ren dan de godganse dag door (bediening), en voel me daarna minder moe (geestelijk) dan op avonden dat mn dochter net in bed ligt.. Het enige wat ik soms op die avonden kan, is apatisch op de bank naar de tv zitten staren..

Deel Deze Pagina