Dat vind ik nu ook! Ik werk nu veel minder (2 dagen), en vind het heerlijk rustig zo nu ze nog zo klein is. Heb het huishouden s'ochtends al klaar tijdens haar slaapje, en verder is het gezellig samen spelen, badderen voeden, heerlijk! Geniet er nog even heel hard van, want die rust is vast weg als er ooit nog 1 komt Maar wat ik wel eens jammer vind is dat er altijd zo'n strijd is wie het nu zwaarder heeft. Wat maakt dat nou eigenlijk uit? Iedereen heeft het zwaar, welke keuze je ook hebt gemaakt. Snap niet dat moeders altijd met elkaar moeten concurreren. En dat begint al bij de bevalling, wie de zwaarste heeft gehad, en het houdt volgens mij nooit op. Altijd die strijd! Wat dat betreft vind ik mannen slimmer, die hebben daar vrijwel geen last van. Lijkt me heerlijk!
Ik zou werken erbij heel zwaar vinden...dus ik kies er nu voor om niet te werken. Ik heb ooit mijn scriptie gedaan over de balans tussen prive en werk met gezin... Daar heb ik in de enquête toch heel veel ouders zien klagen over hoe zwaar het is juist de combinatie van kleine kinderen ( tot 7 jaar) en werken. Ook kan ik nu heel moeilijk buitenhuis gaan werken in verband met de drukke baan van mijn man.