Baby voelen (27 weken)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Hallo,

Ik vroeg me af of het normaal is dat ik de laatste 2 dagen de baby minder heftig voel.

Ik voel het namelijk af en toe maar heel zachtjes terwijl ie normaal best duidelijk aanwezig is.

Ik heb hem wel gewoon elke dag gevoeld!

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij kan het inderdaad zijn dat de kleine een tijdje wat rustiger is dan anders. Als je hem of haar in ieder geval maar een flink aantal keren per dag voelt (de normen daarover verschillen per vk nogal), lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Neemt niet weg dat ik je zorgen niet zomaar weg kan praten. Als je je toch zorgen blijft maken kan een telefoontje naar je vk misschien wat meer voor rust zorgen.

Heel veel succes!
    Josien

3. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Het is heel gebruikelijk dat de kleine af en toe wat rustiger is. Kan duiden op een groeispurtje. Ik voelde onze kleine daarna altijd weer een tijdje heel goed.

De vk geeft als richtlijn dat je de kleine min. 10x per dag moet voelen. En dan is 2x schoppen achter elkaar al 2 bewegingen.
    Voel je de kleine echt veel minder, dan moet je gewoon even contact opnemen met je vk. Al is het alleen maar ter geruststelling!

4. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik voelde heel toevallig rond die tijd mijn baby ook veel minder. Sluit me aan bij de andere dames, maar als jij je zorgen maakt gewoon even de vk bellen.
    Mijn vk zei toen, als je de baby lang niet voelt ga dan half uurtje op de bank liggen met je handen op je buik, kijken of je dan reactie krijgt.

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb ook dagen dat hij/zij gigantisch druk is en ook dagen dat ik hem/haar nauwelijks voel. Dan moet ik echt regelmatig een tijdje m'n hand op m'n buik leggen en dan voel ik uiteindelijk wel wat. Denk ook vaak dat het met groeien te maken heeft bij mij in elk geval dan waardoor hij wat rustiger is. Het kan misschien ook door de warmte komen?

6. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Hier was de beeb soms ook veel rustiger, soms wel een paar dagen, en dan weer een paar dagen energie voor 10.

Maar als je je zorgen maakt: even de vlos bellen hoor!
    Ik had haar van de week ook 's ochtends een paar uur niet gevoeld, ben lekker even op bed gaan liggen en gevoeld, toen werd ze wakker en was ik ook weer gerust.

7. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Wauw wat een goede trouwens (nooit aan gedacht), bij mij is dit indd. ook echt zo ik kreeg ook een groeispuurt met 25/27 weken (weet t niet meer precies) maar nu met 30/31 weken ook weer en indd. dan was ze echt rustig een paar dagen (bewoog wel maar minder dan normaal) en mijn buik was volgens mijn vriend gegroeit hihihihi wat een leerzaam forum.

Ik maakte me ook vaak zorgen maar net als ik zoiets had van, morgen ga ik bellen dan werd ze weer actief, nu weet ik iig dat het een groeispuurt kan zijn (bij iig wel).

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid had ik ook minder is niet erg zolang je kind hebt gevoeld is het goed je kan je verloskundige bellen ervoor als je niet gerust bent.Bij mij was ze eerst ook erg druk en toen opeens 1,5 dag niks en toen sávonds heeft ze alles ingehaald heb gewoon hele nacht niet geslapen van haar gewiebel draai schop klap hik acties

9. Tink

Tink Niet meer actief

Bij zorgen altijd even de vlos of de gyn bellen hoor! Daar zijn ze voor ;)

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook pas de gyn gebeld, vond de kleine ook wat rustig maar is nog steeds niks aan de hand. en de kleine weet me elke keer weer te verrassen met een uit stekend lichaamsdeel of aparte schop dus maak me verder geen zorgen. merk ook wel hoe drukker ik ben hoe rustiger de kleine.

11. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ik heb het ook hoor! Soms voel ik een poos niets en dan ineens wordt er weer flink getrappeld en gedraaid! Komt nu ook meer regelmaat in merk ik

Deel Deze Pagina