Wat is verschil tussen jumpsuit en pyjama?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Noushis, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik ben helemaal van de kaart....

Kan iemand mij uitleggen wat verschil is tussen shortama, jumpsuit en pyjama?

Hoeveel heb je nodig van:
    rompers
    shortama
    jumpsuit
    pyjama
    slabbetjes?

En welke maten?

Want ik heb er eigenlijk geen idee van...

Ik ben uitgerekend voor begin augustus...

Ik hoop dat er iemand mij meer uitleg kan geven...

Alvast bedankt.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    jumpsuit is uit één stuk, een pyjama niet altijd. En een shortama is misschien een korte pyjama? Met korte mouwtjes en pijpjes?

Net gegoogled en het lijkt erop dat mijn theorie klopt...

Wat hoeveelheden betredt: Google eens op baby uitzetlijst.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jumpsuit, noemen we ook wel: boxpakje . Oftewel, een pakje uit 1 stuk.

Noodzakelijk is het niet. Als je broekjes met truitjes/shirtjes hebt, is het ook goed. Maar sommigen mensen vinden het prettig. Dat geld ook voor broekjes met voetjes eraan. Niet perse nodig, je kan ook broekje + sokjes aangeven, maar het kan handig zijn en is in elk geval lekker warm in het begin.
    Pyama's heb je in in principe niet nodig in het begin. De meeste baby's slapen de eerste 6 tot 8 weken gewoon in hun kleertjes van overdag. Wij hebben pyamaatjes gekocht vanaf maat 62.
    Rompertjes : een stuk of 8 tot 10 in 50/56 denk ik. Zeker met een jongetje heb je in het begin misschien wat meer ongelukjes. Maar met een meid hier, ging het ook nog weleens mis. Bij de hema hebben ze 1x in de zoveel tijd van die pakketjes, 10 rompertjes voor 10 euro. Ideaal :) .

slabbetjes: Ach, die kan je niet genoeg hebben ;) . Die gebruiken ze nog zolang. Bij de zeeman hebben ze momenteel fijne (vind ik) . Maar in het begin gebruikte wij vooral spuugdoekjes om het beetje melk dat er naast ging op te vangen. Maar om wat te noemen: Haal er 5 ofzo, later krijg je ook een voorkeur wat prettig is in gebruik in de praktijk.
    Spuugdoekjes kun je ook wel heel wat gebruiken heb ik hier gemerkt. Stuk of 15 vond ik geen overbodige luxe ;)

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    10 rompertjes in maat 50/56???

Wowwww, in de uitzetlijst staat dat je 2 rompertjes nodig hebt in maat 50.
    Vond het al zo weinig...

Maar ik lees hier ook veel negatieve dingen over rompers. Zo een pak uit 1 stuk bevalt veel vrouwen niet? Maar veel kledingstukken in maat 50 heb je ook niet echt.
    Rompers lijken mij juist ideaal.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Assi, een romper is wat anders dan een boxpak he.
    Een romper is ondergoed. Een boxpak trek je over een romper heen. Wij hadden vooral boxpakjes in de kleine maten. Maat 50 en 56. Daarna niet meer.
    En ik had soms wel 3 of 4 rompers op een dag nodig.
    Pyjama's gebruiken wij vanaf dag 1. Hoort bij het bedritueel.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    @Chebu: Assi zei niet dat een romper een boxpak is :p

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh, kwam wel zo over. Alsof ze rompers en pakken uit 1 stuk door elkaar haalt.

Deel Deze Pagina