Ben op zoek naar een lekker (en graag makkelijk) witlofhapje voor mijn zoontje. Hij eet de laatste dagen wederom erg slecht ( laat het niet aan hem merken, maar vind het vooral zelf erg vervelend) en wil nu vanavond eens witlof voor hem op tafel zetten. Prakje kan wel, heb ik al aan gedacht, maar hij wil het vooral zelf en alleen met handen doen. Met een lepel doet hij niets en voeren/helpen mag ik hem niet. Bij een prakje is het dan wat lastig om stukjes te pakken, maar zo los lijkt me de witlof veel te bitter. Wat is het toch lastig als je kleine slecht groente en fruit eet.
Hmmm zou je de witlof niet aan kunnen koken, in kleine stukjes kunnen doen, die stukjes in wat kaas en ham pakken (soort van cadeautje) en dan in de oven kunnen doen? Wens je in ieder geval succes want witlof komt er hier (bij onze 3 jarige) echt niet in. Sterker nog zodra zijn eten geprakt is (zoals stampot) dan eet hij het niet. Leg ik nu aardappels en groente los op zijn bord is het geen enkel probleem. Groetjes Anita
Meneertje is al 1,5, maar hij vond z'n witlof pas errug lekker! Gekookt, met een beetje ham en kaas in de oven en daarna in kleine stukjes gesneden. Dat ging er erg goed in. Maar onze jongen vindt bijna alle groente lekker...
Hier zaterdag voor het eerst witlof aan Charlotte gegeven: geprakt met een aardappeltje en een beetje opvolgmelk erdoor, plakje ham en plakje kaas heel fijngesneden erdoor: ze vond het geweldig! Voor jouw kindje kun je de opvolgmelk door gewone melk vervangen lijkt me. Succes!
Hier gewoon gekookt zonder iets, geprakt met aardappelen, een vork gegeven en zelf een meter verder gaan zitten met paraplu Resultaat: een vieze toet en een leeg bordje !!! Nu kan ze al vrij goed met de vork prikken maar pakt ze ook veel nog met d'r handen maar dat vind ik niet erg... ze leert het toch wel met de vork door te oefenen en dat kan nou eenmaal niet schoon Vervelend he die lastige eters.. maar hier werkte het ook om het vooral niet te laten merken en sfeer heel ontspannen en gezellig te houden aan tafel...
Nou, de witlof was geen succes. Ik had de witlof gekookt met een appeltje en door de aardappel geprakt. Hij heeft wel even geproefd, maar vond het niks. Resultaat: alleen vlees gegeten en een toetje. Zo gaat het nu alweer een paar dagen: of een klein beetje groente, of een beetje pasta/aardappel/rijst of een beetje rijst. Maar nooit eens dat je zegt: bordje goed leeg of van alle 3 de componenten ook maar aardig wat op. Blijkbaar heeft hij gewoon geen zin in eten momenteel. Ik hoop wel dat het snel overgaat, want het is ook al geen fruiteter en vitamines haal je niet alleen uit de broodmaaltijd ( die overigens vandaag ook geen succes was).
je kunt de witlof ook 'carameliseren'. ik doe dat in de koekepan, met wat balsamico voor onszelf. maar voor een kindje kun je het ook honing doen, of stroop. even aanbakken in olie, dan het zoete eroverheen en doorbakken tot het gaar is. heel zoet en ook super voor volwassenen!