Wat is verschil tussen pucka slaapzak en een gewone slaapzak?.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 10 weken ligt al sinds week 1 na de geboorte ingebakerd in een Swaddle Me inbakerdoekje.
    Nu wil ik over een aantal weken gaan starten om het inbakeren af te bouwen omdat ze over een aantal maanden ook naar het KDV gaat en daar mogen ze niet worden ingebakerd.
    Nu wil is dus voor de winter een slaapzakje met lange mouwen aanschaffen 70 cm maar nu zag ik op internet dat je van Puckababy ook slaapzakken heb met lange mouwen.Nu wil ik eens weten wat maakt nou het verschil tussen een puck slaapzak of een gewone slaapzak van de Prenatal voor de helft van de prijs??.

Wie heeft ervaring hiermee??.

Ik hoor het graag alvorens ik een puck ga aanschaffen.

Gr Ingrid.

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar ben ik nou ook zo benieuwd naar, zit in precies hetzelfde schuitje! Ik lees mee:)!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben idd benieuwd.Ik vind de puckabag echt een enorme uitgave,60 Euro voor een slaapzak terwijl je bij de prenatal al voor 20 euro een slaapzakje kan krijgen met lange mouwen.
    Het enige verschil is vlgns mij dat die wat strakker is de Puckabag maar hoe het in de praktijk werkt weet ik ook niet.
    Ik hoop dat we bruikbare tips zullen krijgen.

Gr Ingrid.

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klopt, de bag ziet er wel heel geborgen en zacht uit: misschien is dat het? Ik zie toch al tegen het uitbakeren op dus als de bag een kleinere overgang is heb ik het er voor over, anders niet!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Idd als het werkt heb ik het er ook graag voor over.Ik zie er ook enorm tegenop om te gaan uitbakeren.Een aantal nachten geleden had ze aan de borst gedronken en wilde ik haar zonder zak terugleggen omdat ze anders weer wakker zou worden maar ze schrok direct wakker en lag gelijk weer met haar armen te zwaaien.In de kinderwagen slaapt ze overigens als een roosje zonder inbakerzak dus ze kan het wel.
    Nu ligt ze ook nog in de wieg en straks gaat ze ook naar het ledikant dus dat is ook alweer zo'n overgang maar de wieg begint ondertussen al wat krapper te worden.
    Slaapt jouw kindje in de wieg of in ledikant??.

Gr Ingrid.

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde als bij jou: wij gaan ook langzaam over op het ledikant. Ik zit eraan te denken haar dit weekend in het ledikant te leggen, eerst nog ingebakerd, dat is dan stap 1: daarna komt het stoppen met de puckababy inbaker zak en wellicht overstappen op de bag maar ik ben een beetje bang dat ze er nog niet helemaal klaar voor is. Ik had haar ook laatst niet ingebakerd in de wieg gelegd en ze maaide zichzelf direct wakker: dat belooft nog wat...ik denk dat ik nog 3/4 weken doorga met inbakeren en dan zullen we eraan moeten geloven...wat een gedoe he? Ik wil haar eigenlijk liever ook niet meer onder dekens leggen, dat zou ook moeten kunnen met een slaapzak dacht ik, ben een beetje bang dat een deken met haar maaiende armpjes binnen no-time over haar gezicht ligt!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb hem wel, maar niet voor de overgang gebruikt tussen inbakeren en uitbakeren.

Mijn dochter heeft ingebakerd gelegen, met 4,5 maand draaide ze van de een op de andere dag om (halverwege juli 2010), dus veelte warm in in de bag te leggen. Daarna in de winter wel geteld 1 week gebruikt, daar zij hem veelte warm vond (en we hebben toen een strenge winter gehad, boven staan geen radiatoren open, alleen even als we gedoucht hebben, maar niet met slapen).

Mijn zoontje nooit ingebakerd gehad (wel geprobeerd, maar hielp voor geen meter), maar vind de bag heerlijk. Hij ligt nog net niet als een marmotje te knorren, en slaapt in de bag rustiger als in een "gewone" slaapzak.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De puckabag is een 4 seizoenen slaapzak, dus van die prenatal zakken heb je een zomer en een winter zak nodig. En een tussen seizoen zak misschien nog. En hij is van 70-100 cm ( geloof ik, maar iig met verklein functie ) dus daar heb je een zomer en winter zak in 70cm en een zomer en winter zak in 100cm.

Hij is smaller als de meeste zakken wat een geborgen gevoel kan geven. Ik heb hem zelf gehad, hij is prachtig, heerlijk zacht en echt heel fijn. Maaaaar, hij was hier of te koud (de zomer zak is zo dun als een t shirt, alleen handig als het echt 30 graden is ) of te warm ( de herfst zak is teddybeertjesstof, in de herfst lag mn dochter er in een romper in en haalde haar er nog helemaal bezweet en klam uit. En 't is hier best koud boven.

Ik besef nu dat ik 't over puckababy THE bag heb, er is idd ook een slaapzak van puckababy, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Weet je, duizenden kindjes groeien op met een hema/prenatal/wibra/ikea slaapzak. Ook heel veel kindjes met een heel dure slaapzak. Wellicht blijven de duurdere zakken mooier na veel gebruik maar mijn prenatal zakken kunnen nu voor een 2e kindje ook nog mee ( Was 't niet dat ze roze zijn en 't mn zoon toch niet zo mooi staat... )

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Amy:jij zit dus in hetzelfde schuitje.Wij willen Eva eingelijk pas in haar ledikant gaan leggen wanneer ze doorslaapt en dat kan of heel snel gaan gebeuren of het duurt nog maanden.Maar ik wil wel eerdaags gaan starten om haar overdag in haar ledikant te laten slapen en dan wel ingebakerd.
    Ik word nog niet heel enthousiast als ik de meningen over de puckabag lees.Hij lijkt me idd ook wel heel erg warm en zweterig met die teddyberenstof.Ik denk dat ik toch maar ga starten met een zakje van de Prenatal met lange mouwen en dan 70cm en eens kijken of dat een beetje wil gaan lukken.
    Pff wat een gedoe allemaal.
    Inbakeren is een uitvinding maar heeft ook weer zijn nadelen en dan ook nog de overstap naar een ander bed.Het zal uiteindelijk allemaal wel gaan lukken en misschien valt het mee.Ik vind het ook iedere keer zo'n gedoe om ze dan 's nachts weer in te bakeren.Wanneer ze in een slaapzak liggen kunnen ze natuurlijk gewoon aan de borst of fles drinken maar met die armpjes helemaal vast kan dat niet en ligt natuurlijk helemaal niet lekker en een slaapzak trek je makkelijk aan en uit zonder al dat gefrummel haha.
    Nog eens zien welke ervaringen er nog meer langs komen.

Gr Ingrid.

10. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben de Puckababy the bag gebruikt als opvolger van de Pacco inbakerdoek. Ons meisje is altijd al kouwelijk geweest dus gebruiken nu de winterslaapzak. In heb begin de wantjes eraan gedaan omdat ze zichzelf toch sloeg en op de handjes ging sabbelen enz. Je kunt inderdaad halverwege een koord aantrekken dat ie nog klein is. Ben begonnen met de slaapjes overdag en dat ging na twee dagen zo goed dat ze gelijk de nacht ook overgegaan is naar de puckababy. Weer een week later 1 wantje eraf en nog een week later andere wantje eraf en voila mevrouw slaapt heerlijk in een slaapzak. Hemaslaapzakken gaan snel stuk werd mij verteld en moet je iedere keer nieuwe lengtes kopen. Dus die 99 euro heb je er zo uit want deze gebruik je echt lang. Is de winteruitvoering te dik dan kun je altijd de zomer gebruiken met een dekentje erover.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn 1e bakerde ik in, de 2e laat ik om die reden op zn buik slapen; dan hoef je straks niet te gaan afbouwen. Want zodra mn 1e kon rollen, rolde ze op dr buik en sliep veel rustiger. De 2e slaapt niet op zn rug, schrikt dan gillend wakker. Buikslapen is hier dus een goed overwogen keuze ipv inbakeren.

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Best moeilijk wat je het beste kan doen: buikslapen vind ik nog eng want mijn meisje duikt zo met haar gezichtje in het matras. Misschien dat dit komt als ze wat sterker in het nekje worden?

Overigens dacht ik dat de slaapzak ook the bag is?

Nadeel is dat de bag er in twee versies is: die gan 3-6 maanden en die van 7 maanden tot 2,5 jaar: dan zou ik voor die 3 maanden toch die eerste slaapzak moeten kopen en das ook weer duur...!

Klopt ingrid, er zitten zeker ook nadelen aan inbakeren! Ik zie best op tegen het afbouwen en de slapeloze nachten maar we moeten er een keer doorheen....

13. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft tot ruim 4 maanden in de puckababy gelegen. Toen de piep echt te klein werd zijn we overgestapt op een gewone slaapzak. Ik vreesde ook met grote vrees, maar viel 100 procent mee. Ze was er blijkbaar gewoon aan toe.

Nu even on topic, rond 7 maanden hebben wij de puckabag aangeschaft. Ik vind
    het echt ideaal. Je hoeft hem maar 1 keer aan te schaffen (we hebben er wel 2 gekocht, moet toch in de was), bij elkaar veel goedkoper dan elk seizoen 2 slaapzakjes te kopen. Verder kun je hem aanpassen op het jaargetijde. Als de herfstzak nog te warm is, dan geef je gewoon een lekker warme pyjama aan. Op dit moment hebben we het herfstdeel in gebruik en draagt ze alleen een romper. Ze heeft het echt niet te warm, terwijl het niet koud is bij ons boven. Wel staat het raam op haar slaapkamer open. Nog een voordeel vind ik de kwaliteit. De bag hebben we nu bijna een jaar in gebruik en het ziet er nog als nieuw uit. Daar kan nummer 2 ook nog veel plezier van hebben. Ik ben dus erg tevreden.

Deel Deze Pagina