Hoi hoi.. kzit met n vraag.. mag je tijdens je zwangerschap aan je baarmoedermond voelen of hij nog dicht zit? Ik heb namelijk 2 dagen geleden een beetje bruinverlies gehad.. kheb toen gevoeld en toen zat ie nog potdicht.. gister was t bruinverlies bijna helemaal weg, dus heb ik nog eens gevoeld,, k schrok me rot.. t leek alsof ie n heel klein beetje open stond.. dus n uur later ben ik weer gaan voelen... hij leek toen dicht kan het zo zijn dat je baarmoedermond tijdens de zwangerschap soms n beetje open staat of wat heeft dat te betekenen.. khoop snel een antwoord te krijgen.. gr..
hoi, ik snap je angst als je miskramen hebt gehad. Het heeft geen zin om aan je baarmoedermond te voelen. Ik zou het ook niet doen, het maakt je alleen maar onrustig. Het is normaal dat je baarmoedermond goed doorbloed is nu, en na aanraken, of na harde ontlasting of na vrijen kun je wat (oud) bloed verliezen soms ook zomaar. Dat betekent verder niets. Ook het wel of niet hebben van zwangerschapssymptomen zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Ik snap dat het moeilijk is om geduld op te brengen, maar je kunt nu alleen maar afwachten! Veel succes ermee en als je meer vragen hebt hoor ik het wel, ik hoop met je mee dat alles goed gaat deze keer. Mirjam
Bedankt voor je reactie! De angst zit er dit keer goed in.. kben egt bang dat t weer fout zal gaan.. Maar dat voelen aan de baarmoedermond kan dat kwaad?
hoi Moes, nee het kan geen kwaad maar het heeft geen enkele toegevoegde waarde en je maakt jezelf alleen maar onzeker. Ik zou het dus gewoon niet doen. Mirjam