ik ben wat dat betreft wel tegen abortus aangezien ik bij sommige ziet wat heeft aangericht die nu niet meer zwanger kunnen worden. kortom doe wat je hart ingeeft en als jij het kindje wilt houden en je vriend niet zou ik toch kiezen om alleen veder te gaan dan dat je spijt krijg. maar wat ik wel raar vind dat je niet kan kiezen tussen pony met veulen en je ongeboren kind ik vind dat je dan toch echt voor je kindje in je buik moet gaan. mijn mening wat als er wat fout gaat bij de abortus en je kan geen kinderen meer krijgen? wat dan dan ben je voor je leven getekend. dus doe wat je hart ingeeft en praat met je ouders erover een kind hoef je geen dure dingen te geven liefde en veiligheid is toch het belangrijkste dan al die dure spullen van tegenwoordig. ik heb dan vandaag het hartje van mijn ukkie gezien en geloof me daar ben je dan echt zo trots op dat je wel ga nadenken ofje het echt wil laten weg halen(al zou ik het nooit doen). kortom ben het echt niet eens met rahella want ik ben aan de pil gegaan toen ik 12 was dat was niet omdat ik sexueel actief was maar meer omdat ik 1 week iin de maand niet meer kon lopen van de pijn omdat ik ongesteld was de huisarts raade mij dus zelf aan om aan de pil te gaan zodat dat probleem opgelost was dus ik was vrij jong ja maar behoorlijk blij dat ik nooit meer zulke pijn heb moeten ervaren. wie weet gaan er daarom meer kids aan de pil zo vroeg dat weet je niet kan je niet oordelen zonder het te weten. ik vind niet dat alleen de vriend voor een condoom moet zorgen maar ook het meisje je bent toch echt met zijn 2en en dan moeten jullie bijde voor de veiligheid zorgen dus samen en niet 1 iemand die condoom bij zig moet hebben. maar ja mijn mening sucses groetjes
Ik ben het ook eens met bengel, Ik had al eerde je topic gelezen, maar mijn mond schoot open toen ik je hoorde zeggen dat jij niet kon kiezen tussen paard en kind... ook was zwanger (18) ik woonde bij mijn ouders en mijn vriend ook. (hij wilde het ook laten weghalen, en is blij dat we het niet hebben gedaan ) we gingen allebei goed op school en mijn vriend wilde zelfs gaan studeren! mijn vriend had alleen een zaterdagsbaantje.. Ik heb het met mijn ouders over gehad, en zij stonden achter me wat ik ook deed! Ik ben onwijs blij dat ik mijn kindje heb gehouden, voor mij en mijn vriend is het ook goed uitgepakt... Waarom? Mijn vriendje studeert in delft, we wonen sinds bijna een jaar in ons eigenhuisje, ik ben een fulltime mama.. en heb de tweede opkomst.. wat ik hier mee bedoelde te zeggen, wij waren ook nog niet klaar om ouders te zijn, en dachten dat wij geen goede ouders konden zijn omdat we hem niks konden bieden! Nee, dat konden we ook nog niet zijn, we hebben alles op een rijtje gezet.., geld... en met behulp van mijn ouders konden we tot we een eigen huisje hadden bij hun inwonen! advies, praat met je ouders of iemand die je begrijpt... zorg dat je alles op een rijtje zet., en vooral luister naar je hart!
miracle ik bedoelde natuurlijk de pil als voorbehoedmiddel/anticonceptie natuurlijk, er zijn er genoeg meisjes die de pil slikken en helemaal geen sex hebben. waarom zo vroeg sex hebben als je 16, 17 bent,heb je niet genoeg tijd om aan sex te doen als je iets ouder bent, als je jouw eigen nestje hebt, een partner die niet weg gaat als je zwanger rakt... ok dan laat maar zeggen als ouder kan iemand zijn kinderen goed voorlichten, wat het goed/gezond is of niet, je kan natuurlijk jouw 15-17-jarige dochter niet verplichten om geen sex te hebben als ze dat wil dan doet ze het ... maar waarom ben ik voor de condom? ik neem aan dat een meisje van 16/17 niet iedere dag, dus echt een intense sexleven heeft(of ben ik echt ouderwets?) , en dan waarom geen condom gebruiken in plaats van de pil(als de pil niet om andere redenen moet geslikt worden)...het is veilig en het beschermt jouw tegen de ziekten ! kijk...als 16, 17 jarige als je niet samen woont /getrowd bent is heel moeilijk om zeker te weten dat jouw vriendtje niet vreemd gaat(kan 1 keer gebeuren en dan echt verkeerd gaan ) dan is het altijd goed om toch als je geen vaste relatie hebt(ik bedoel met vaste relatie=samenwonen of getrouwd) toch de condom te gebruiken.als de condom kapot gaat kan een vrouw nog altijd volgende dag een pil slikken om zeker te weten dat ze niet zwanger rakt. inderdaad sommige meisjes zijn volwassener dan de anderen, jij hebt ook gelijk hoor! maar het is toch niet niks om een abortus te plegen of om een ziekte te krijgen van zon jongen op wie je super verliefd bent... dat kan jouw hele verdere leven beinvloeden. ik bedoelde zeker niet slecht hoor!
Daar heb je heb dan ook zeker gelijk in ! Ik weet niet wat vroeg is , tegenwoordig lopen er al meiden rond van 12 die sex hebben gehad.En ja dan vind ik mezelf toch wel laat ik was net 17 toen ik voor de eerste keer met mijn vriend naar bed ging , en waarom omdat het tussen mij en hem echt goed zat.Had ik op dat moment niks met mijn vriend gekregen geloof me dan was ik nog steeds maagd en ja ook niet zwanger.Mijn moeder heeft me altijd gezegd naar me gevoel te luisteren en er pas aan toe te geven als ik daar ook echt aan toe was.Op dat moment met mijn vriend was ik dat ook.En nee , wij hadden in het begin niet echt een dagelijks of intens sexleven wij gebruikte toen ook gewoon een condoom.Uiteindelijk kregen we steeds meer sex en is de condoom weggebleven , de pil heb ik geslikt tot het moment wij besloten te stoppen. Mijn vriend en ik zijn ook al heel lang bezig met een eigen stekje ook al voordat ik zwanger was , maar het is nu net alsof doordat ik zwanger ben alles tegenzit.We hebben gewoon geluk dat we bij me moeder in huis kunnen blijven en daar niet met spoed weg hoeven en het gewoon op een rustige manier mogen doen. Ook zie ik mijn vriend niet vreemdgaan z'n type is hij dus gewoon echt niet , en mijn zwangerschap daar hebben we beide voor gekozen , want we zijn bewust gestopt met de pil.Het is een kwestie van vertrouwen en weten wat je aan elkaar hebt , en mijn vriend en ik weten beide wat we aan elkaar hebben. En ik val je der ook echt niet op aan hoor ! Dat is mijn bedoeling weer helemaal niet
Dat je zegt dat je de pil gebruikt en een condoom niet zwnager kunt raken klopt niet mij is het ook over komen
Hmm ja ik geef je gelijk dat je als je zomaar een vriendje hebt een comdoom moet gebruiken en uitkijken, zeker voor die jongetjes wat meteen de benen nemen. En 15 of 16 is ook erg jong inderdaad, ik geef je gelijk dat de meeste relaties dan nog niet zo serieus zijn om een 'echte' relatie te zijn. Maarja ik denk wel ook dat er altijd uitzonderingen zijn en dat je dat niet kunt generaliseren... Mijn tante kreeg bijvoorbeeld een relatie met mijn oom toen ze 14 was, en inmiddels hebben ze 3 kinderen en zijn ze al heel lang getrouwd. En ik ben ook al met mn vriend samen sinds mn 16e. Dus het komt ook wel eens voor dat een relatie dan al serieus is. Maarja, een condoom gebruiken blijft natuurlijk het beste (zeker i.v.m. soa's!) En ALS ze het dan toch allebei zonder condoom willen doen, ja dan kun je altijd nog beter de pil nemen dan niets...
En over dat kiezen tussen een pony en een kind tja wat kan ik zeggen? Ze weet nog niet ho ehet is om moeder te zijn wij weten het wij hebben het gevoel dus je kan dat haar niet kwalijk nemen toen mijn dochter net geboren was moest ik ook nog aan haar wennen . Dus dat is er niet gelijk ja het houden van natuurlijk wel. Maar je moet ervaren wat het is om een kind te hebben want ik weet zeker dat asl ze een kind zal hebben haar pony's niet meer belangrijk zijn maar daar moet ze zelf achterkomen En ik vind pers. dat uh ja ik ben wel tegen arbortus maar ook weer niet als het niet anderds kan wat ga je je kind aan doen ? je moet een kidn niet weg gaan halen als je al weet ik t hoeveel weken ben maar als jou gevoel zegt nee dit klopt niet moet je het niet doen want je word er anders geen betere mamma op als je twijfelt zal ik het houde want het mooitse wat er is is mama zijn ! Alleen je moet er egt klaar voor zijn anders heeft je kind ook niks aan je
Ts, ik hoop dat je en goede keuze kunt maken. Geen van ons allen kan jou vertellen wat je moet doen. Als je er maar 100% achter staat! Vind het trouwens wel grappig om te lezen dat een "echte condoomfan" schijnbaar bezig is met zwanger worden. Je komt zo niet echt geloofwaardig over
Sorry, was ff weg . Maar oke, dan is dat duidelijk. En tja, over dat vreemdgaan, ik denk dat je er wel vanuit mag gaan als je een serieuze relatie hebt, dat echt niet gebeurd. Een beedje wederzijds vertrouwen? (zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?) En ik vind zeker in het begin een condoom gebruiken, als je niet weet wat de ander al aan partners heeft gehad. Laat dan beide bij de ggd een soa test doen, dan kan je daarna lekker zonder condoom gaan. Proest! Haha! Maaruh, het is nog altijd lekker met en lekkerder zonder (sorry echt mega off-topic) Ik las iets over een morning after pil, voor als het condoom gescheurd is. In mijn ogen is dat gewoon hetzelfde als een abortus, en ja, daar ben ik dus helemaal niet voor. Heel enkele uitzondering daar gelaten, maar dan dus niet voor de moeder, maar als bescherming voor het kindje. Ts, ik moet eerlijk zeggen, als ik tussen mijn kinderen en een paard moest kiezen, had ik snel gekozen. Echt meid, praten, dat moet je doen. Weten jullie ouders eigenlijk al dat je zwanger bent? Of heb je het hen nog niet verteld? Ik denk niet dat je daar al te lang mee moet wachten hoor. En is je vriend misschien al wat bijgedraaid wat betreft zijn mening?
Zelfs met pil en condoom kun je zwanger raken, en zelfs met de morning after pil kun je zwanger blijven. Er isgewoon geen garantie dat je niet zwanger word als je sex hebt. Ik zou er goed overna denken, maar een abortus omdat mijn partner geen kind wilt? Nee nooit! Het zal mij ook nooit overkomen gelukkig!
echt waar? grappig? . ja, ik ben en condomfan als het over tieners gaat.als je volwassen bent en samenwoont dan maken jullie SAMEN een keuze in wat anticonceptie betreft. jouw redenering is niet echt volwassen/logisch.ik ben een vrouw van 30. maar ja, je kan echt niemand verplichten om een condom te gebruikem zeker niet een meisje/jongen van 16 die voor het eerst superverliefd is, denkt dat zij/hij altijd van hem/haar zal houden(dat kan ook! maar meestal is het niet zo makkelijk), hij nooit vreemd zal gaan, nooit met anderen zal proberen(he he)...ik dacht dat de jongens/manen doen moeiljik als ze een condom meten gebruiken, maar ik zie nu dat ook genoeg meisjes zijn die dat absoluut onzin vinden. en 12 en al een sexleven? .echt extreem! , ik vind het bijna triest dat een meisje van 12 al bezig met anticonceptie moet zijn. . maar ja, het is niet anders meiden, tegenwoordig hebben de tieners heel vroeg sex, daarom moeten jullie goed oppassen , kan gevaarlijk zijn, vooral voor jullie meiden, een ongewenste zw, een ziekte, een abortus...alles doen om te voorkomen. meer kan ik niet zeggen, ik bedoelde alleen maar goed!
Je bedoeld het in zeker zin ook echt wel goed ! Maar hiermee wil ik alleen maar duidelijk maken dat iedere 15-18 jarige anders is
hmm ik was 13 toen ik aan de pil was..., en ja echt omdat ik seks had me vriendje... en ja we zijn nog steeds bijelkaar
Volgens mij als je denkt dat je het kind niet veel te bieden hebt en je wilt bepaalde dingen die nu op dit moment niet kwijtraken. Je eigenlijk al een keuze hebt gemaakt. Klinkt erg maar een kind op aarde zetten is ook niks.Weghalen zou ik dan maar zeggen. Succ6
Wat een onzin is het toch dat mensen zeggen dat als je oud genoeg ben voor sex, je ook maar een kind kan opvoeden....het spijt me maar sex hebben staat niet tot in vergelijking tot het opvoeden van een kind. Het gaat bij zoveel mensen verkeerd, denk aan Rowena en Savannah....mijn hart gaat uit naar die kinderen met ze hebben meegemaakt in hun jonge leventjes. Maar Ontopic Als jij het verkeerd voelt om abortus te doen moet je het niet doen! En kiezen tussen paard of kind zou zeggen dat je voor je kind moet kiezen dan.
ik ben eigenlijk tegen abortus tenzij er een goede reden is bijv verkrachting dan snap ik het aan de ene kant wel maar toch het is toch een levend wezentje he.. ik heb zelf een curretage gehad dat gata hetelfde in zn werk als een abortus alleenmijn kindej was helaas overleden na 15 weken,.. ik heb na de curretage 10 dagen in het zh gelegen omdat ik ernstige pijn had door de curretage.. ik ben 1 eierstok kwijt geraakt en mn baarmoeder was geperforeerd.. dus zon abortus kan dus wel degelijk gevolgen hebben! ik ziu daar maar goed over na denken.. ik heb gelukkig in maart een gezonde zoon op de wereld gezet dus ik kan gelukkig nog steeds kinderen krijgen maar het kan ook verkeerd aflopen... dus ook een abortus is niet zonder gevaar en as je zelf al zegt dat je het iegenlijk het liefste wilt houden.. dan zeg je hetzelf al.. het enieg dat jij je kindje hoeft te bieden is liefde en bescherming de kleertjes krijg je echt wel en al die dingen