Wat is volgens jullie het ideale leeftijdsverschil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frummelk, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is het ideale leeftijdsverschil tussen een eerste en tweede kindje

1. ongeveer 1 jaar

2. ongeveer 2 jaar

3. ongeveer 3 jaar

4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Silvana: Nou, zo erg is het nou ook weer niet hoor dat ik ze 2x per maand uit logeren moet doen om een beetje bij te komen ;). Het is wel erg druk, maar ik kan niet zeggen dat ik dagelijks gesloopt ben. Alles went!

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Volgens de Poll hebben wij het ideale leeftijdsverschil tussen de kinderen. Onze kinderen schelen 2 jaar. Ik vind het ook wel erg leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan, mijn zoon leert mijn dochter nu woordjes waarvan ik denk. Hoe kan ze dat nu al zeggen??? Wij schatten ons dreumesje minder hoog in dan ons mannetje van 3. Hij zal ook wel denken, maar goed...

Nadeel vond ik dat de oudste er natuurlijk ook een zus bij kreeg toen hij tussen de 2-3 jaar was. Dat was voor hem ook een heel moeilijke periode.

Ik vond het zwaar. als ik het over zou moeten doen zou ik het weer precies hetzelfde doen. Maar toch, ik vond het een zware tijd.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Whaha, :D
    Dat gevoel had ik dus ook in het begin.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hebben daar niet echt over na gedacht...
    Het ging goed met onze kleine, wij waren er klaar voor en ik was snel zwanger gelukkig...
    Daarbij ben ik niet meer de jongste en wilde ik graag voor een bepaalde leeftijd blijven...
    Dus hier nooit nagedacht over het leeftijdsverschil ; )

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier schelen ze op 1 maand na 3 jaar, en ik vind het ideaal.
    Hoe het anders is weet ik natuurlijk niet maar mijn oudste meis is zeer zelfstandig, kleed zichzelf aan als het moet, ze kon gewoon goed traplopen , zit niet meer in een buggy, kan fietsen etc etc, ik vind dit echt heel fijn.

6. Fivechildren

Fivechildren Niet meer actief

Ik heb gestemd op ongeveer twee jaar.
    Tussen mijn oudste 2 zit 2 jaar tussen de 2e en de 3e/4e zit ook twee jaar. Tussen de 3e/4e en de laatste zit 5 jaar, maar je merkt wel dat dat eigenlijk net iets te lang is...:)

Deel Deze Pagina