Wat is voor jou de max. leeftijd om mama te worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juleah, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Een man bepaald niet met zijn zaad hoe een zwangerschap verloopt. De leeftijd van een man heeft ook geen enkel effect op het ongeboren kind zelf.... ;)
    *proest*

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    11.000
    113
    Nou elsi, zo'n ouwe bok is mijn smaak ook niet, maar ik snap niet hoe je zegt dat een oude vader zijn kinderen in gevaar brengt? Misschien is zijn vrouw wel 35. Natuurlijk denk je bij de ideale vader wel aan een energieke jonge vent en niet aan een pensionado, maar om te zeggen dat zo iemand niet een goede vader kan zijn slaat natuurlijk nergens op.
    Die man is er waarschijnlijk wel veel voor zijn kinderen, kunnen veel vaders niet zeggen

Een van mijn profs is hertrouwd met een veel jongere vrouw, hij heeft dik in de vijftig nog twee kinderen gekregen. Als hij met hen is of over hen praat, zou je niet zeggen dat hij opa had kunnen zijn (hij is ouder dan mijn vader), maar is het in zijn gedrag echt een jonge vader!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat is ook echt niet altijd leuk hoor moet ik uit ervaring zeggen, vooral in de puberteit niet.

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik stel de grens op 40 jaar. Volgende maand word ik 40 en 3 maanden geleden heb ik mijn 2e zoontje gekregen.

Ik heb mijn huidige vriend (daarvoor 10 jaar een andere relatie gehad en gelukkig geen kinderen van hem) op mijn 30ste leren kennen. Precies op mijn 33ste verjaardag de pil de deur uit omdat we graag kinderen wilden. Helaas heeft het dus 6 jaar geduurt voordat we 2 kindjes kregen omdat ik vervroegd in de overgang zit en weinig eicellen meer over heb.

Als het aan mij had gelegen was ik jonger moeder geworden maar helaas heb je dat (met een relatie vinden en zwanger kunnen worden en blijven) niet altijd in de hand.

Daarom zijn wij nu heel erg gelukkig met onze 2 jongens want het heeft er lang naar uitgezien dat we kinderloos zouden blijven.

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik wilde er graag voor m'n 30e mee klaar zijn, ben blij dat ons dat ook was gegund. Mijn man had graag voor z'n 30e z'n eerste willen hebben gehad, dat is uiteindelijk niet gelukt.
    Maar goed, ik vind zulke keuzes echt zo persoonlijk. En zal dan ook niet snel iemand om die keuzes veroordelen...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat is absoluut niet waar. Hoe ouder de vader, hoe groter de kans op bijv autisme.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn schoonmoeder was al oma op de leeftijd dat ik er nog eentje aan de borst had. Leek mij een nachtmerrie scenario hoor, zo jong al oma zijn. Moeder vind ik veel leuker voorlopig.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha mijn schoonmoeder was ook al op haar 38ste oma

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ik zwanger was van de jongste draaide ik een kleuterklas. En die kinderen willen natuurlijk weten hoe oud de juf is. Laat je ze raden dan krijg je leeftijden tussen 16 en 100 te horen, dus toen ik ze vertelde dat ik 38 was, kwam diezelfde middag een meisje naar me toe 'mijn oma is ook 38'...nou was het wel een school in een 'bijzondere wijk' hoor, onze concierge had haar eerste kind gekregen toen ze 12 was, en de gezinnen hadden nogal eens de neiging nogal 'warrig' te zijn (moeders met 4 kinderen van 6 vaders en dat soort spul)...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha gezellig..

Nee mijn schoonmoeder was 17 (normaal in die cultuur) toen ze een tweeling kreeg, mijn schoonzus (1 van die tweeling) kreeg haar eerste toen ze 21 was.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En mijn vader werd op zijn 77ste opa, weer het andere uiterste :p.. terwijl ik al op mijn 23ste mijn oudste kreeg dus dan was het nog vroeg.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waar haal je die vandaan???:$

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    36. Maar waarschijnlijk word ik voor het laatst mama wanneer ik 32-33 ben.

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Right.....
    Denk datje in de war bent met de moeder.:)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach, ik had ook reformatorische nichten wiens ideaal was om op je 16e te verloven en op je 18e te trouwen. Tja, die zijn nu allemaal al oma van (bijna) volwassen kleinkinderen. Maar goed, niet mijn ideaal in elk geval.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mensen doen weer lullige uitspraken de hele tijd over anderen, bah.. :(

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hehe, nog iemand die dat vindt!
    Het is de vraag ook niet; laat men lekker voor zichzelf spreken inderdaad!

Ik meot trouwens wel lachen als ik uit de mond van een 22-jarige hoor hoe vreselijk oud 40 wel niet is ...

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou wel redelijk op leeftijd wat betreft het krijgen van kinderen toch?

20. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ik wilde voor mezelf graag moeder worden voor mijn 30ste! Dit is gelukkig ook gelukt maar had ook anders kunnen gaan. Dan weet ik zeker dat ik mijn leeftijdsgrens omhoog had gedaan. Ik ben gelukkig jong gaan proberen om zwanger te worden want de gyn heeft letterlijk gezegd dat als ik 10 jaar later zou zijn begonnen het 10 keer moeilijker zou zijn of zelfs mss onmogelijk

Deel Deze Pagina