Wat is voor jou de max. leeftijd om mama te worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juleah, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ja, dat hangt van je sociale context af hè? Hier wordt je voor white trash aangekeken als je onder de 30 bent.. nou liever 'oma' dan white trash.. :D

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is white trash nou weer? :D. Nu geloof ik echt even dat ik oud ben LMAO :D

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen

Lol... :D

Ik ben net m'n Tafeltje-dek-je maaltijd aan het opwarmen. ;)

4. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Nou dat slaat ook nergens op toen mijn oma mijn vroeger van school haalde dachten ze juist dat ze me moeder was hahaha dan keken ze uit het raam en zagen mijn oma staan wachten met de auto en zeiden ze het ... je moeder staat er al dan ging ik kijken en zei gek haha dat is me oma hoor.
    De meeste zijn tegewoordig juist ouder moeder als heel jong.
    Ik had dat op school heel erg de meeste ouders van de kids waren bijna net zo oud als mijn opa en oma.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Voor mijzelf ''hoef'' ik na de 30 niet meer (zoals ik daar nu over na denk) maar voor anderen vind ik het na de 35/38 (zeker als je dan nog moet gaan beginnen aan een 1e) al wel ''laat'' worden. Maar idd,zit je al jaren in de mmm dan is stoppen bij een bepaalde leeftijd natuurlijk niet zo realistisch. Is het ongepland vind ik het een ander verhaal.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dat zijn dan de oudere carrieremoeders met zulke uitspraken? ;)

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D. Eet smakelijk. Ben je nog wel in staat zelfstandig te eten? :).

8. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik vind die kwetsende opmerkingingen van oma en white trash naar elkaar toe echt BELACHELIJK heb een beetje respect voor elkaar. Dit soort reacties zegt wat over de volwassenheid van de personen die met dit soort woorden strooien;)

Ik vind dat er niet echt een vaste ondergrens of bovengrens is, iedereen vult zijn leven anders in. En ook niet elk leven verloopt hetzelfde dus er is hier niet echt over te oordelen..Daarnaast gedraagt en voelt iedereen zich anders ookal hebben ze dezelfde leeftijd. Het enige wat ik vind is als we echt in het extreme gaan denken, boven de 50 vind ik wel heel erg oud worden om bewust voor een kindje te gaan. Netzo goed dat ik onder de 18 erg jong vind om bewust voor een kindje te gaan.. Maar zelfs dan als iemand bewust of onbewust boven de 50 of onder de 18 zwanger raakt wil dat niet zeggen dat diegene niet geschikt is als ouder.

Ik zelf ben moeder geworden op mijn 20 ste en zie er jonger uit, hierdoor heb ik vaak genoeg rare blikken gekregen en geloof me dat is niet prettig..

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is dat nou weer voor onzin!

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik slurp 't trillend naar binnen... hoop dat m'n mannetje (ook hoogbejaard met z'n 37 ;)) de vermicelli van m'n kin wil vegen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wijs gesproken!

Ik geloof niet in absolute onder- of bovengrenzen.
    Ik ken in mijn omgeving meerdere mensen die na hun 45e nog een kind kregen. Prima moeders, echt, en als je ze ziet, echt geen oma's (hoeveel oma's zie je bijvoorbeeld borstvoeding geven?;))
    Je hebt de dingen niet altijd voor het kiezen. Was het maar zo...dan had ik nu 6 kinderen hier in huis gehad, i.p.v. 2 in huis en heel veel in mijn hart! Ik ben de 40 gepasseerd, en echt mocht het ons nog gegeven worden, we zouden dolblij zijn! Ik denk dat de bovengrens simpelweg biologisch ligt...zolang je lichaam een zwangerschap kan volbrengen ben je niet te oud om moeder te worden. En die biologische grens kan ik persoonlijk accepteren. Ik accepteer NIET de grenzen van domme mensen die niet langer kijken dan hun jonge neusje lang is.

12. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    De maximum leeftijd om mama te worden, poeh lastig! Ik riep 'altijd' Nou na je 30e kan het écht niet meer! Grote onzin natuurlijk!
    Ik merk nu bijv. bij mijn zus, ze wil graag een kindje met haar vriend maar bij hun wil het niet lukken, ze wordt bijna 30, moet ik dan maar zeggen "Tja zus, ik vind het écht slecht als je nu nog kindjes krijgt?" Dat is toch zeker niet aan mij? ;) Ik vind dat je net zo lang door moet/mag gaan zolang de natuur het toelaat! ;)

Oh en trouwens mijn moeder wordt bij het schoolplein écht niet aangezien als oma, als ze mijn zusjes van school haalt hoor! ;)

13. Nou meiden als je 40 bent dan zie je er dus al uit als een oma kennelijk.. lol! Wist niet dat Jennifer Aniston bijvoorbeeld al een oma leek :p

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar stel je zit met je 50 nog niet in de overgang... Zou je dus nog zwanger kunnen worden...

Maar vind je dat dan niet egoistisch tegenover het kind...
    Die zal waarschijnlijk niet heel lang kunnen genieten van de ouders...
    En vind je het ook niet jammer oor het kind als je 65 ben en je kind is dan pas 15...
    Dan zit er echt niet een hele dag shoppen oid bij hoor

Soms moet je niet alleen aan jezelf denken maar je ook de vrag stellen of je je kind met zoon leeftijd nog alles kan geven wat je wil/wat het nodig heeft

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou als je die plamuurlaag weg denkt zou het zomaar kunnen.

16. Op je 22e net van school? Da's toch tussen 16 en 18.. daarna kan je studeren, maar da's wat anders. Zat moeders die studie en zwangerschap/moederschap combineren (kom ze regelmatig hier tegen) en studeren kan je op alle leeftijden nog doen..

Ben zelf op mijn 20e gestopt met de pil.. gelukkig maar, want was op mijn 22e zwanger. Maar 't scheelt zo per persoon of iemand er dan klaar voor is. Achteraf is het beter dat ik op mijn 22e zwanger werd en niet op mijn 20e. Was toch net wat stabieler op mijn 22e. Maar heb altijd voor mijn zoontje kunnen zorgen, en mijn man ook :)

17. Haha ja natuurlijk, wou even een extreem voorbeeldje geven.. :p

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dat moet iedereen voor zich weten vind ik, maar ik wilde voor mijn 30e klaar zijn met kinderen, ben nu net 30 en de jongste is bijna 1

Ik was 24 ten ik zwanger was van de eerste, werd er wel echt op aangekeken, was bij de zw.yoga ook verreweg de jongste.

Voor je lichaam is het misschien beter om jong kids te krijgen, maar kan mij ook wel voorstellen dat je eerst wil 'leven' (reizen/carriere etc.)

zolang je zelf maar achter je keuze staat is et toch goed?!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#159 Cygnet2, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2012
    Ongeveer net zo'n dubieuze term als 'oma'.. maar wat is LMAO? Het was dus ook niet serieus bedoeld maar om de absurditeit van de term 'oma' te onderstrepen.. Oma is een relationele term... iemand kan oma worden op haar 38e of op haar 68e... beide zijn oma maar niet beide zijn oud..

White trash - Wikipedia, the free encyclopedia

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar ik vind het egoistisch om een kind te krijgen als je 20 bent, wat heb je dan te bieden aan levenservaring? Je bent zelf net geen kind meer.. het is maar hoe je het bekijkt hoor..

Shoppen? Mijn hemel als dat je hoogtepunt is.. op je 65e kun je nog prima de Kilimonjaro beklimmen bewees mijn schoonvader een flink aantal jaren geleden.. Nou dan is een dagje shoppen (wow...) nog wel te doen hoor.. Ik denk dat je je beeld van ouderdom nog even moet bijstellen... met 65 mag je nog niets eens stoppen met werken tegenwoordig...

Deel Deze Pagina