Wat is voor jou de ultieme stap(verbintenis)in een relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is voor jou de ultieme stap(verbintenis) in je relatie? Keus graag toelichten.

1. trouwen

2. kinderen

3. huis kopen

4. anders

5. meerdere opties

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Kinderen krijgen.
    Ook al vond ik samen een huis kopen op mijn 18e ook een grote stap.

Trouwen vond ik de minst grote stap aangezien ik toen al 23weken zwanger was.

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Het gaat er niet om wat ik voor een ander vind. Voor MIJ is het ons kindje..

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb ook voor de optie kinderen gekozen.

Hoewel ik niet voornemens ben om te gaan scheiden, is dit wel mogelijk. Ook kunnen we het huis verkopen dat we samen gekocht hebben.

Robin zal echter altijd zijn zoon blijven en in die hoedanigheid ben ik altijd met hem verbonden (leuk of niet). Ook als hij volledig uit ons leven zou verdwijnen, dan is er nog steeds de bloedband. Dat heb je met trouwen en een huis kopen niet. Hoogstens een gezamenlijke schuld die je nog af moet betalen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Absoluut kinderen. Een huis kun je verkopen, je kunt scheiden, maar door de kinderen blijf je altijd met elkaar verbonden (of je dat nu leuk vindt of niet).

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zo zie je maar een ieder hier beandwoord de vraag op puur persoonlijk vlak, is ook helemaal goed natuurlijk.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Emigreren, alles achter me laten alleen om bij hem te zijn. Dat zei voor mij dat het echt goed zat..

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Niet alles gelezen.

Maar de ultime verbintenis lijkt me toch kinderen krijgen. Wil niet zeggen dat dat betekent dat je relatie nooit meer overgaat, maar met kindjes kom je nooit meer van elkaar af. Om t maar even lomp uit te drukken. Met kindjes zal er altijd een verbintenis zijn

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Absoluut kinderen! Ik mag nl al bijna 13 jaar gescheiden zijn van mijn eerste man, hij blijft de vader van mijn oudste, dus blijf je een "relatie" met elkaar houden, voor altijd!

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Absoluut kinderen!! Wat ik heb gevoeld tijdens ons trouwens, kopen van onze (helaas nog altijd) 2huizen, valt in het niet bij het samen voor kinderen gaan. Zeker gezien onze lange weg hier naar toe....echt zonder twijfel KINDEREN!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het nog wel steeds een rare opmerking..had dan gezegd: voor mij niet kinderen want er kan van alles misgaan. Maar jij zegt dat het kort door de bocht is van iedereen die wel kinderen benoemd.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap jouw redenatie zeker, maar wanneer ik vanuit mijn situatie praat zou dan mijn relatie met mijn exman op dezelfde hoogte staan als mijn huidige huwelijk. En dat is niet zo.

Bovendien komt daar dan nog bij dat de liefde voor mijn kinderen toch iets groter is dan voor mijn man. Ik hou heel veel van hem, maar mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed. Als mijn man morgen vreemd zou gaan, zou ik dat heel erg vinden, maar ben ik niet meer zelf aan hem verbonden, wel via de kinderen, want die band blijft: Je kinderen blijven voor altijd je kinderen, wat er ook gebeurd, en dat is met een echtgenoot nu eenmaal niet altijd.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het allemaal wel belangrijke stappen. Maar het krijgen van een kind is onomkeerbeer. Een huwelijk kune ke beeindigen, een huis verkopen etc. Dat is heus niet simpel, maar uiteindelijk ben je dan wel van elkaar af. Zodra het achter de rug is, hoef je elkaar in principe nooit meer te spreken of te zien. Terwijl je met een kind voor altijd aan elkaar verbonden blijft. Zolang ze klein zijn om dat je toch samen afspraken moet maken en beslissingen moet nemen. Maar ook als je kinderen volwassen zijn, zullen er toch gelegenheden zijn dat je kind gewoon beide ouders bij zich wil hebben.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    onze kindjes natuurlijk bovenaan
    trouwen was ook zeker een grote verbintenis maar bij de komst van onze kinderen valt dat in het niets.

14. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Voor mij is dat trouwen geweest (huis hadden we wel al gekocht, maar kon, zeker in die tijd, snel weer verkocht worden.) Met trouwen heb ik beloofd voor mijn man te zorgen en hem lief te hebben in goede en slechte tijden en hij voor mij.

De kinderen zijn echt een bekroning van ons huwelijk, maar wij wilden eerst lekker ouderwets trouwen.

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

De ultime stap is voor mij (ons) geweest: je partner compleet kunnen vertrouwen en respecteren. Je volledig veilig voelen, us against the world!

De rest kwam daarna allemaal...zonder het volledige vertrouwen/respect/veiligheid had ik de andere stappen niet eens ondernomen.

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Trouwen en kinderen voor mij!

17. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Trouwen,
    Niet omdat dat de grootste verbintenis is maar omdat het voor ons de basis is en stap 1.
    Zonder trouwen betekent ook geen kinderen bij ons namelijk.

18. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Een kind. Zeker weten.

Trouwen; je kunt scheiden
    Huis kopen; kun je verkopen

Door een kind blijf je voor altijd met elkaar verbonden. Ook al ben je uit elkaar oid.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Sluit ik me bij aan :)

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kinderen. Ook al vond ik het trouwen ook super bijzonder :)

Deel Deze Pagina