Kinderen krijgen. Ook al vond ik samen een huis kopen op mijn 18e ook een grote stap. Trouwen vond ik de minst grote stap aangezien ik toen al 23weken zwanger was.
Ik heb ook voor de optie kinderen gekozen. Hoewel ik niet voornemens ben om te gaan scheiden, is dit wel mogelijk. Ook kunnen we het huis verkopen dat we samen gekocht hebben. Robin zal echter altijd zijn zoon blijven en in die hoedanigheid ben ik altijd met hem verbonden (leuk of niet). Ook als hij volledig uit ons leven zou verdwijnen, dan is er nog steeds de bloedband. Dat heb je met trouwen en een huis kopen niet. Hoogstens een gezamenlijke schuld die je nog af moet betalen.
Absoluut kinderen. Een huis kun je verkopen, je kunt scheiden, maar door de kinderen blijf je altijd met elkaar verbonden (of je dat nu leuk vindt of niet).
zo zie je maar een ieder hier beandwoord de vraag op puur persoonlijk vlak, is ook helemaal goed natuurlijk.
Niet alles gelezen. Maar de ultime verbintenis lijkt me toch kinderen krijgen. Wil niet zeggen dat dat betekent dat je relatie nooit meer overgaat, maar met kindjes kom je nooit meer van elkaar af. Om t maar even lomp uit te drukken. Met kindjes zal er altijd een verbintenis zijn
Absoluut kinderen! Ik mag nl al bijna 13 jaar gescheiden zijn van mijn eerste man, hij blijft de vader van mijn oudste, dus blijf je een "relatie" met elkaar houden, voor altijd!
Absoluut kinderen!! Wat ik heb gevoeld tijdens ons trouwens, kopen van onze (helaas nog altijd) 2huizen, valt in het niet bij het samen voor kinderen gaan. Zeker gezien onze lange weg hier naar toe....echt zonder twijfel KINDEREN!
Ik vind het nog wel steeds een rare opmerking..had dan gezegd: voor mij niet kinderen want er kan van alles misgaan. Maar jij zegt dat het kort door de bocht is van iedereen die wel kinderen benoemd.
Ik snap jouw redenatie zeker, maar wanneer ik vanuit mijn situatie praat zou dan mijn relatie met mijn exman op dezelfde hoogte staan als mijn huidige huwelijk. En dat is niet zo. Bovendien komt daar dan nog bij dat de liefde voor mijn kinderen toch iets groter is dan voor mijn man. Ik hou heel veel van hem, maar mijn kinderen zijn mijn vlees en bloed. Als mijn man morgen vreemd zou gaan, zou ik dat heel erg vinden, maar ben ik niet meer zelf aan hem verbonden, wel via de kinderen, want die band blijft: Je kinderen blijven voor altijd je kinderen, wat er ook gebeurd, en dat is met een echtgenoot nu eenmaal niet altijd.
Ik vind het allemaal wel belangrijke stappen. Maar het krijgen van een kind is onomkeerbeer. Een huwelijk kune ke beeindigen, een huis verkopen etc. Dat is heus niet simpel, maar uiteindelijk ben je dan wel van elkaar af. Zodra het achter de rug is, hoef je elkaar in principe nooit meer te spreken of te zien. Terwijl je met een kind voor altijd aan elkaar verbonden blijft. Zolang ze klein zijn om dat je toch samen afspraken moet maken en beslissingen moet nemen. Maar ook als je kinderen volwassen zijn, zullen er toch gelegenheden zijn dat je kind gewoon beide ouders bij zich wil hebben.
onze kindjes natuurlijk bovenaan trouwen was ook zeker een grote verbintenis maar bij de komst van onze kinderen valt dat in het niets.
Voor mij is dat trouwen geweest (huis hadden we wel al gekocht, maar kon, zeker in die tijd, snel weer verkocht worden.) Met trouwen heb ik beloofd voor mijn man te zorgen en hem lief te hebben in goede en slechte tijden en hij voor mij. De kinderen zijn echt een bekroning van ons huwelijk, maar wij wilden eerst lekker ouderwets trouwen.
De ultime stap is voor mij (ons) geweest: je partner compleet kunnen vertrouwen en respecteren. Je volledig veilig voelen, us against the world! De rest kwam daarna allemaal...zonder het volledige vertrouwen/respect/veiligheid had ik de andere stappen niet eens ondernomen.
Trouwen, Niet omdat dat de grootste verbintenis is maar omdat het voor ons de basis is en stap 1. Zonder trouwen betekent ook geen kinderen bij ons namelijk.
Een kind. Zeker weten. Trouwen; je kunt scheiden Huis kopen; kun je verkopen Door een kind blijf je voor altijd met elkaar verbonden. Ook al ben je uit elkaar oid.