Ik ben eerst wezen kijken naar de websites. Toen heb ik 3 scholen bezocht. De Daltonschool vond ik niet prettig, want hij is redelijk ver weg, maar hij staat ook in een hele drukke wijk, en dat vond ik niet prettig en het voelde een beetje onveilig. Daarnaast nog een openbare en christelijke basisschool hier in de buurt en ik ben gegaan voor de christelijke, omdat deze een continue rooster had, een kleine school was en ook vond ik het belangrijk dat mijn dochter het één en ander mee krijgt van het geloof. Zelf ben ik niet gelovig, maar ik wil haar leren dat er ook mensen zijn met een ander 'beeld' van het leven en dat je daar begrip en respect voor moet hebben. De christelijke school zag er ook netter uit. Ik heb ook gevraagd naar het Friese onderwijs, leesonderwijs en het Engelse onderwijs. Deze school stond voorheen niet goed aangeschreven, onder verscherpt toezicht. Maar er is een nieuwe directrice aangetrokken en nu zijn ze het beste in de gemeente geloof ik. Nu komen die twee scholen en nog een derde school bij elkaar in een spiksplinternieuw gebouw, maar de scholen blijven wel apart.