Wat is voor jullie grensoverschrijdend gedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.738
    7.271
    113
    Vrouw
    Nou, zo belachelijk is dat niet, in ieder geval niet als je dan maar door en door gaat. Als een kind iets echt niet wil, hij dat herhaaldelijk zegt, en jij toch doorgaat terwijl het niet nodig is (billen afvegen is dat wel), dan is dat heel naar. Zeker met kietelen, want je bent dan enorm overgeleverd aan iemand anders die sterker is. Ik vind het zelf ook vréselijk irritant als mijn man mij kietelt, want ik daar absoluut niet tegen.

Summerbelle, Gewooniemand, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijk verhaal :$

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja hier ook nog maar de oudste is nu 7 en ik verwacht dat dit een beetje gaat veranderen. Hij wordt steeds bewuster van zijn lichaam :)

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon is ook 7 en geeft inderdaad steeds vaker aan alleen te willen douchen..

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.844
    3.611
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoelt dat als je dan langs elkaar loopt het kan gebeuren dat je iemand per ongeluk aanraakt op een plek waar het niet zo netjes is.

6. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.844
    3.611
    113
    Vrouw
    #46 Zuul, 11 feb 2022
    Laatst bewerkt: 11 feb 2022
    Ik vind dit voor mezelf al wel grensoverschrijdend en intimiderend. Je hebt als vreemde gewoon je grote muil te houden tegen mij(met dat soort opmerkingen dan, ik ben echt niet zo gemeen dat je helemaal niks mag zeggen tegen mij) en zo niet dan krijg je het te horen. Ik heb je(niet jij maar iedere vreemde in het algemeen) toch niet gevraagd om dat te doen, dus doe je het ook niet want dat vind ik ongepast.

Ik ben hier best wel fel in, alles waar niet om is gevraagd vind ik ongepast.

Edit: je laatste opmerking zet mij wel aan het denken. Want vroeger durfde ik er ook niks van te zeggen en kon zoiets dus echt wel flink aan mij knagen. Is dat dan mijn eigen schuld omdat ik er niks van zei of had diegene gewoon zijn handjes thuis moeten houden en zijn mond dicht moeten houden?

No hard feelings btw. Gewoon wat vragen over woorden die je misschien heel anders bedoelt als hoe ze geschreven zijn:)

Gewooniemand, Neuzeke, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Voor mij is dat echt de basis als ik mijn kind kietel en hij zegt stop dan stop ik per direct. Zegt hij daarna grapje dan vraag ik altijd of hij wilt dat ik hem verder kietel. Dat lijkt mij juist een goede manier om grenzen te leren maar ook om grenzen te leren aangeven.

Voorbeeld mijn jongste zoon wilde niet aangeraakt worden door de oudste, dat is dus een leermoment voor beide. Nee is nee. Het is het lichaam van mijn jongste zoon en dat heeft één ieder te accepteren het was een goed moment om uit te leggen dat je ten alle tijden mag zeggen dat je geen knuffel, kus of whatsoever wilt.

Laten we juist met zijn alle bij de ‘kleine’ onschuldig lijkende dingen beginnen zodat jongens al op hele vroege leeftijd leren dat een vrouw geen nee hoeft te leren zeggen maar dat ze zelf kunnen bedenken dat bepaalde handelingen gewoon niet oké zijn. Laten we het eens omdraaien, het is belachelijk dat vrouwen moeten leren om nee te zeggen. Het is echt belachelijk.

Soturi, Kolibrie2, Saartje33 en 20 anderen vinden dit leuk.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hadden alle jongens maar zulke opvoeders ♥️

Ysabella vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Dit overkwam mij regelmatig tijdens het stappen, nu heb ik mij daar nooit heel druk om gemaakt, maar grensoverschrijdend is het zeker.
    En dan is het nog anders wanneer je al met iemand aan het dansen bent of wanneer het gebeurt als je gewoon langsloopt.

Nina Sanders en Mapje vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Ik vind dit dus echt de omgekeerde wereld moet ik zeggen. Je kunt als man het fatsoen hebben je handen thuis te houden, zonder dat je daarvoor eerst moet waarschuwen.

Gewooniemand, liset22, femkes en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Zo mee eens. Het is echt totaal omgekeerde wereld dat we onze dochters moeten leren om van zich af te bijten. We moeten onze zonen leren om het niet zo ver te laten komen. Je lichaam is van jou en jij bent de enige die daar wat over te zeggen heeft.

Hier wil niemand gekieteld worden, vinden ze niet prettig, dan gebeurt het dus niet, ook niet als grapje.

De jongste wil het liefst de hele dag knuffelen, ook met dochter, maar zij houdt er helemaal niet van, dus hebben we afgesproken dat hij het eerst vraagt en dan mag zij beslissen. Soms wil ze het wel, soms niet. Gaat prima.

De oudste loopt nog steeds bij ons naar binnen als we staan te douchen of wij bij hem en de jongste 2 willen dat niet. Die grenzen respecteren is zo belangrijk.

En ik hamer er bij mijn oudste (en straks bij de jongste) enorm op hoe je meisjes fatsoenlijk behandelt en niet andersom. Natuurlijk leer ik mijn dochter wel hoe je om moet gaan met grensoverschrijdend gedrag, omdat het nu eenmaal gebeurt, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Gewooniemand, femkes, Neuzeke en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Voor mij is dat wanneer diegene die het ondergaat er ongemakkelijk van wordt. Ik ben zelf ook wel eens in de kroeg in mn billen geknepen maar vond dat op dat moment niet zo'n probleem. Maar ik kan me wel voorstellen dat een ander dat wel kan vinden.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Ik ben ook blij dat deze aandacht hiervoor er nu is. Dat opent in ieder geval het dialoog. En er zullen altijd mannen zijn die zich er helaas niets van aantrekken, maar hopelijk voelen vrouwen zich nu veilig genoeg om er iets aan te doen (varierend van nee zeggen tot aangifte doen0.

Ik hoop alleen niet dat mannen straks helemaal niets meer mogen. Ik las laatst al een stuk over een jongeman die zich afvroeg hoe hij nu een meisje moest versieren? Dus ik hoop ook dat de dialoog er ook over gaat wat nog wél acceptabel is (en dat dat best van geval tot geval kan schelen).

Ik vind het alleen nog wel lastig om iets te vinden van weinig-verhullende kleding, bijvoorbeeld een heel strak shirtje met een laag decolleté. Ik snap dat dat aandacht trekt van mannen, maar ik vind het lastig als een vrouw dan zou zeggen dat hij zijn ogen ergens anders op moet richten.

Gewooniemand, chrystel73 en Sophy vinden dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik wil Luc juist leren dat een vrouw haar mond niet open hoeft te trekken omdat hij iets doet wat een meisje niet wil.
    En ik wil Ies juist leren dat ze haar mond hiervoor helemaal niet hoeft te gebruiken. Daar is haar mond niet voor bedoeld. Waarom zou zij iets moeten doen of heeft ze iets gekregen, terwijl de fout bij een andere jongen (of meisje) ligt?
    Wat ik haar (beide kinderen en het liefst ook alle kinderen in mijn nabijheid) oa wel wil leren is dat ze nooit uitspraken doet over tanden die iemand lief zijn of met glazen iemands gezicht kapot maakt. Jee wat klinkt dat akelig zeg.
    Ik heb één keer in een kroeg gezien dat dat gebeurde en ik kan er nog naar van worden als ik eraan denk.

Gewooniemand, Leolove, femkes en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.929
    5.888
    113
    Tja, voor iedereen ligt die grens natuurlijk anders. Ikzelf vind fluiten en dick/tit/pussypicks niet per definitie grensoverschrijdend. Dat ligt voor mij aan de context. Maar dat een ander dat anders ervaart kan ik me goed voorstellen, en dat moet ook serieus genomen worden. Ik vind het ook goed dat daar nu aandacht voor is. Wel vind ik het jammer dat daarin het beeld wordt geschetst dat er alleen vrouwelijke slachtoffers zijn. Natuurlijk, in het geval van de The Voice en Overmars niet meer dan terecht, daar waren immers alleen vrouwelijke slachtoffers.
    Maar als we het hebben over grensoverschrijdend gedrag in het algemeen moeten we er naar mijn mening voor zorgen dat ook jongens/mannen zich vrij voelen om grensoverschrijdend gedrag wat zij ervaren te melden. Of dat nou van een man of vrouw komt. Ik voed mijn zonen dan ook niet op met de gedachte dat ze een meisje/vrouw niet ongewenst mogen aanraken, maar dat ze niemand ongewenst mogen aanraken. Dat ze ieders grens moeten respecteren. En dat ze hun eigen grens moeten aangeven, ook richting een meisje/vrouw. Want zij kunnen net zo goed hun grens overgaan, dat is niet voorbehouden aan jongens/mannen. En dan hoop ik met heel mijn hart dat ze serieus worden genomen, en we niet inmiddels een beeld hebben gecreëerd dat dat jongens/mannen niet overkomt en meisjes/vrouwen per definitie onschuldig zijn.

Soturi, frummeltje31, Sophy en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Voor mij alles waar ik nee op zeg en je het toch doet of probeerd.

(alleen kwamen ze meestal niet zo ver, menig man heeft een hoek gekregen, stond ik ook om bekend)

17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dit dus!

Als iemand idd na een waarschuwing bijv in de kroeg in mijn billen knijpt en ik zie dat het dezelfde is dan kan ik hem wel echt zomaar een duw geven.. ligt wel aan mijn gemoedstoestand..
    borsten is no go..

Als mijn baas mij een Dickpick zou sturen zou ik hem bewaren en mij afvragen of ik wel bij het juiste bedrijf werk.. en dus weggaan.. en het verhaal bij vertrek nog even ergens deponeren…

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Ik vind het niet heel raar dan als een man (of vrouw) dan daar naar kijkt, maar kijken is voor mij persoonlijk ook niet echt ding, aanraken wel.

femkes vindt dit leuk.
  19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik geef mijn ouders nog altijd een kus, sowieso mijn moeder, mijn vader af en toe. Mijn schoonmoeder vind het ook ok en mijn schoonvader niet wat ook prima is.

Mijn neefje en nichtje geven opa en oma ook nog een kus maar zodra ze dat niet meer doen is ook prima. Het is niet gedwongen en ze mogen dat zelf bepalen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Dat laatste wordt idd niet vaak genoeg gezegd, maar ik denk dat dat ook komt door dat het een simpelweg vaker voorkomt dan het andere.

Philou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina