Wat is voor jullie grensoverschrijdend gedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Niet iedereen heeft altijd de mogelijkheid/luxe om weg te gaan. Iemand is afhankelijk van die baan, heeft misschien minder mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
    En sowieso is niet iedereen even assertief. En dat geeft anderen niet het recht om daar misbruik van de maken.

Ik vind dickpics van wie dan ook naar. En als er dan ook nog sprake is van een ongelijke machtsverhouding al helemaal. Ik wil niet dat vreemde mensen in de kroeg aan mij zitten. Per ongeluk kan, maar dan kan iemand even oh sorry zeggen en dan is het klaar.

Gewooniemand, Chayammy, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Mapje

Mapje Niet meer actief

best zonde dat een goede medewerker dan weg gaat omdat een kerel een dickpic stuurt. Lijkt me logischer dat hij dan weg zou moeten gaan.

Saartje33, Elsss, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Lief van je!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet mee eens . Ik vind vunzige opmerkingen en aanrakingen al grensoverschrijdend. Waarom zou het pas na een afkeuring van mij/2e poging grensoverschrijdend zijn?
    Niemand heeft aan mijn borsten/billen/whatever te zitten. Niemand heeft het recht om vunzige opmerkingen te maken of aan je te zitten. Het hoort niet nodig te zijn dat ik m'n afkeuring daarvoor geef.
    In billen knijpen/borsten knijpen enz vind ik echt not Done. Diegene die het bij mij probeerd heeft bij de eerste poging waarschijnlijk al een beuk te pakken. Bah. Is ook iets wat ik m'n kinderen leert. Niemand hoort zomaar aan je billen/borsten enz te komen zonder toestemming. Nu niet en als ze volwassen zijn niet.

Mim89, Gewooniemand, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik geef toch in mijn andere post duidelijk aan dat je gewoon moet stoppen wanneer het kind het echt duidelijk maakt. Je merkt wel wanneer hij het echt niet meer leuk vindt hoor. Maar als je niet tegen kietelen kunt dan is je eerste reactie al snel 'nee'. Moet je dan binnen 2 sec krampachtig gestopt zijn? Er bestaat ook gewoon iets als stoeien met je kind hoor. Niks mis mee zolang je de grens weet.

Gewooniemand, NiVa0230, Philou en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Ik vind het wel zorgelijk dat je kind op de mond kussen of billen afvegen in de topic wordt genoemd. Intimiteit met je naasten heeft toch niets te maken met grens overschrijdend gedrag. Over het algemeen vinden kinderen knuffelen met hun ouders hartstikke fijn en zo niet dan doen ouders dat ook gewoon niet meer, de ouders die ik ken dan en zelf sta ik er ook zo in.

Ik knuffel heel veel met mijn kinderen, ik douche met ze, kus ze op de mond en wij doen niet moeilijk over bloot maar dat heeft toch allemaal weinig te maken met de problemen die nu spelen. Ik ben ook uit kamp nee is nee en stop is stop, ook bij kietelen.

Ik heb ook het idee dat vrouwen zijn opgevoed met het idee dat billen knijpen en dergelijke moet kunnen, dat het nou eenmaal gebeurt. Het is niet zomaar dat vrouwen zichzelf de schuld geven als ze aangerand of verkracht worden, dat vind ik heel erg. We moeten stoppen met dit soort aanrakingen normaal te vinden. Tuurlijk is er een verschil met een flirt, iemand waar je contact mee hebt dat kan heel erg leuk zijn maar hij zijn juist vaak de mannen die je nog nooit gesproken hebt die naar je roepen en aan je gaan zitten, overduidelijk expres.

Andersom denk ik dat de meeste mannen het wel prima vinden hoor als er aan ze gezeten wordt of als ze foto's krijgen toegestuurd. Ik denk dat als ik me in de kroeg ergens aanbiedt dat ik vrij snel beet heb. Misschien zit ik er naast maar over het algemeen denk ik dat mannen gewoon graag seks hebben met wie dan ook haha.

Eigenlijk vind ik het ook niet prettig als ik commentaar krijg op mijn uiterlijk, ik vind het niet nodig en we zouden het ook niet meer als compliment moeten zien want het is gewoon niet belangrijk. Ik zeg toch ook niet tegen een kerel, zo jij bent rijk dat je die Porsche kunt kopen of iets dergelijks. Dat ik door een kennis van mijn broer wordt aangesproken dat ik niet hoef te verwachten dat hij een drankje voor me gaat halen omdat ik zo knap ben. Of een collega van mijn man die 20 jaar ouder is die zegt dat ik dezelfde naam heb als zijn dochter maar dat ik nog mooier ben. Hartstikke lief bedoelt maar het brengt mij wel in verlegenheid. Gelukkig wordt ik vanzelf ouder ;)

KleineLai vindt dit leuk.
  7. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    855
    113
    Ja, ook al is het spel. Je kind leert dan dat je de grenzen van het kind respecteert.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Je hebt verschillende soorten ‘nee’ en verschillende tonen van ‘nee’
    Ik hoor het aan m’n kind wanneer een nee een echte nee is. Want in het geval van kietelen of stoeien, ben ik ook weleens gestopt bij m’n kind terwijl dat helemaal niet de bedoeling was en als ik dan zei ‘je zei toch nee’ dan was die ‘nee’ niet als een ‘stop!’ bedoeld :)

GossipGirlxoxo, Gewooniemand, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Maar dit is dus het probleem, jij vind dat de eerste ‘nee stop’ geen grens is omdat je dat vaak al bij kietelen binnen 2 seconde zegt. Maar de ander zegt dat toch niet voor de kat z’n viool? Jouw grens is per definitie niet de grens van een ander. Jouw grens is niet de maatstaf van de ander en jij vind dat jij dan gewoon mag door kietelen omdat jij anders binnen 2 seconden krampachtig moet stoppen, maar dit zijn wel de momenten om juist je kinderen te leren wat nee nou eigenlijk betekent en wat grenzen aan zich beteken en inhouden.
    Kietelen is hier juist alles behalve krampachtig, op het moment dat mijn zoon nee zegt, stop ik, vraag ik en mag ik daarna gewoon weer door kietelen. En zonder dat hij het beseft leert hij heel duidelijk wat zijn grenzen zijn en dat hij die mag aangeven.

Overigens vind ik het zelf dood irritant als iemand door kietelt terwijl ik nee zeg. Laat mij ook even 2 seconde op adem komen. :roflmao:

JupitR en Cobon vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Exact dit bedoel ik!

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.890
    113
    Dat denk ik ook. En dat hoeft ook niet ontkent te worden natuurlijk, dat het vrouwen (veel) vaker overkomt dan mannen. Vanuit dat feit snap ik ook wel dat de nadruk op vrouwelijke slachtoffers ligt en er bijvoorbeeld opgeroepen wordt om je zoon op te voeden. Maar ik denk dat het belangrijk is om elk kind, jongens en meisjes, te leren wat grensoverschrijdend gedrag is/kan zijn en dat er in voorlichting hierover wordt benadrukt dat het iedereen kan overkomen, en dat het niet wordt gebracht als iets wat jongens/mannen meisjes/vrouwen aandoen.

NiVa0230, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind het helemaal prima! :thumup::thumup::thumup:

Ik merk aan mijn kind hoe leuk hij het vindt en hoe hij erop reageert. En gelukkig kan hij zeer goed aangeven wanneer zijn grenzen echt worden bereikt. En dat is niet bij elke 'nee' die wordt uitgesproken hoor. Als ik ga tellen kom ik zo op 200x per dag ofzo.

KleineLai en Malbec vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja. Dan denken we daar anders over. Mag toch?

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    In dit topic werden trouwens meningen gevraagd ;). Dus dan worden die ook gegeven :thumup:

Malbec vindt dit leuk.
  15. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Klopt zeker! Maar ik zou mij niet gemakkelijk meer voelen denk.. hoewel ik mij de situatie ook echt totaal niet kan voorstellen dat een werkgever dat zomaar doet..
    Tenzij er al hitsige berichten over en weer zijn gegaan en dat doen vrouwen ook, want wij vrouwen zijn ook niet altijd heilig..
    Mijn werkgever valt op zijn eigen geslacht ik hoef mij dus geen zorgen te maken ;)

16. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.902
    6.466
    113
    Haha, dat is het hier ook vaak, even kietelpauze om op adem te komen en dan weer door ;) Maar bij een ‘nee’ of ‘stop’, stop ik altijd, mijn oudste wil dan soms ook écht niet meer - de jongste wil vaak een adempauze.

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Even iets uit mijn geheugen opfrissen (en nu vraag ik me af waarom ik dit nog in mijn gehuegen heb staan :D). Ik kan me een filmpje herinneren op een festivalterrein. Vrouw loopt daar rond met ontbloot bovenlijf, borsten gebodypaint. Loopt echt om gezien te worden. Op een gegeven moment komt er een jongen/man eraan en die pakt haar borsten vast. Zij wordt helemaal furieus. Is in dit geval dan alleen de man fout? Ik vind van niet. als je daar bloot rondloopt, dan lok je een reactie uit en ben je zeker schuldig. Vooral bij een festival waar menigeen onder invloed van alcohol is.

18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.902
    6.466
    113
    Ja, dat gebeurt toch ook gewoon in reactie op jou?

Iertje81, Neuzeke, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik blijf het bizar vinden om vrouwen dit soort dingen te horen/zien zeggen. Mannen lopen toch ook met ontbloot bovenlijf, die raak je toch ook niet aan?

Kolibrie2, Sic, Gewooniemand en 12 anderen vinden dit leuk.
  20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    En daar kan dan ook weer op gereageerd worden :thumup:

Deel Deze Pagina