Wat is voor jullie grensoverschrijdend gedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, alleen de man is fout. Zij loopt er om gezien te worden en ik leer mijn kinderen dat je kijkt met je ogen en niet met je handen. Ik zie geen enkele reden waarom hij het aan zou moeten raken. Dus hij en ook alleen hij is fout, geen enkele twijfel.

Athina, Sado, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja? Dus? Ik vind alleen dat alles zo enorm uitvergroot wordt. Als het goed is dan herken je de signalen bij je kinderen wel, maar het lijkt net of hier wordt geïmpliceerd dat je de grenzen van je kinderen niet respecteert als je niet gelijk bij welke vorm van 'nee' dan ook ja en amen zegt. Ik persoonlijk vind dat overdreven, wat totaal niet wil zeggen dat ik niet naar mijn kinderen luister of waarde hecht aan wat zij zelf vinden of willen. Maar tegenwoordig lijk je echt niets meer te kunnen.. puur mijn mening.

Gewooniemand, NiVa0230, Philou en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.743
    18.852
    113
    Vrouw
    Dit idd.
    Ik zou die vrouw een echte opvaller vinden ( ben ik zo niet voor) maar die man moet toch echt zijn handen thuis houden.

Syane, Philou, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Dat vind ik erg goed :)

femkes vindt dit leuk.
  5. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    voor mijn zoons gelden absoluut dezelfde regels als voor mijn dochter! Ik denk alleen wel dat de meeste mannen het anders ervaren dan vrouwen.

Philou vindt dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Sluit me helemaal bij je aan! Ik roep zelf ook weleens uit automatisme bijvoorbeeld nee. Maar dan op een lachende toon. Dan hoeft er niet helemaal breed uitgemeten te worden welke nee het is want dan is vervolgens het moment weer weg.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ja dan lok je reacties uit.
    Dat mensen kijken. Mensen zeggen er wat van.
    Prima.

Niet prima? Dat je bewust naar iemand toe loopt en diegene aanraakt bij haar borsten.
    Je zegt het zelf al.
    “Om GEZIEN te worden ‘.
    Niet om AANGERAAKT te worden.
    Stop met de verantwoordelijkheid bij de (in dit geval) vrouw te leggen.
    Als een man met z’n zaakje bloot over een festival terrein loopt.
    Voel jij dan dat je een vrijbrief hebt om eens even lekker te graaien?

Athina, Gewooniemand, Elsss en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee. Maar wel om te kijken. En dat mag vind ik. Maar sommige vinden zelfs het kijken als grensoverschrijdend en dan denk ik, ja waar ligt de grens dan.. en ik vind, er wordt vaak iets seksueels van gemaakt ( wat natuurlijk ook wel vaak zo is ) terwijl ik ook zou kunnen kijken naar een vrouw die zo erbij loopt en mij kan verwonderen over hoe ze beschilderd is.

Gewooniemand, Iertje81 en Philou vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit ja.

Grensoverschrijdend heeft voor mij niet per se al in beginsel iets te maken met aanrakingen.

Vb: ik kom uit een gezin waarin veel geknuffeld wordt, iedereen elkaar altijd gedag en welkom kust (niet op de mond hoor, maar jonge kinderen vaak wel). Sowieso vaak even een aanraking in de vorm van rugstrelen of gewoon een arm. Niet heel klef maar gewoon als lief gebaar. Vind ik dus volkomen normaal. Wij doen dat hier thuis dus ook. Mijn man komt juist uit een gezin waar NOOIT geknuffeld werd. Niemand zei iemand gedag als iemand de deur uit ging om 8u. Ik vind dat dus echt onvoorstelbaar.

Mijn man geeft aan dat hij dat destijds als normaal beschouwde, maar dat hij ook ziet hoe fijn het is om gevoel elkaar 'wat liefde' te geven. Geeft hem een heel geborgen en warm gevoel. En dat vinden wij ook belangrijk om mee te geven aan de kinderen. Heerlijk toch, dat geknuffel? Al is mijn oudste ook geen type dat in de ochtend bij je in bed komt knuffelen. Helemaal prima, geen must. Maar de middelste is de écht knuffelkont. Die kust het liefste de hele dag ons op de mond, waarbij hij onze gezichten vastpakt en zijn hoofdje in je nek legt. Ik vind dat dus echt heel lief en fijn en dit soort dingen staat voor mij echt los van grensoverschrijdend gedrag.

Gewooniemand, NiVa0230 en Malbec vinden dit leuk.
  10. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Dit! Kunnen we dan ook niet meer veilig naar een sauna omdat je naakt reacties uitlokt?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Dus omdat het een zogenaamd lokmiddel zou zijn, mag je er gewoon aankomen? Heb nog nooit zoiets idioots gehoord.

Mim89, Sado, Zoe123 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.757
    7.303
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf ook niet met blote borsten gaan rondlopen en snap ook dat je dan reacties krijgt, maar dat maakt aanraken niet oké. Als een man met ontbloot bovenlichaam loopt, ga je toch ook niet met je hand door zijn borsthaar, omdat je dat zo sexy vindt?

Sowieso, waarom de borsten van een onbekende vrouw aanraken? Dat is niet je recht als man (of vrouw). Je houdt je maar in.

Dat raakt het bij mij vooral; het idee dat je dat mag. Dat je blijkbaar zo bijzonder denkt te zijn, dat je anderen mag aanraken op intieme plekken zonder dat je ze kent.

Gewooniemand, Chayammy, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Natuurlijk zijn borsten een secundair geslachtskenmerk en daar zal de gemiddelde heteroseksuele man op letten en naar kijken. Zeker als de verpakking extra uitdagend is. Daar is niks mis mee en hoort bij het spel tussen mannen en vrouwen.
    Maar mannelijke aandacht zoeken is iets heel anders dan wensen dat iedere man direct aan je zit. Als een man tijdens een gezellig, beetje spannend gesprek in een kroeg terwijl je samen wat aan het opbouwen bent, aan mijn billen zit, dan is dat meestal niet erg. Maar als ik langsloop en iemand grijpt opeens mijn billen, dan slaat dat helemaal nergens op. Dat verschil is toch echt niet zo moeilijk?!?

Athina, Gewooniemand, Chayammy en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    In dit geval is die grens toch heel duidelijk? Als je gebodypaint rondloopt vind je het vast niet erg om bekeken te worden, maar aanraken kan niet.

Sado, Chayammy, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    de laatste die dat dacht te doen zat een tel later in een polsklem klaar om afgevoerd te worden door bewaking...

no touch policy hier

16. februarimama

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    Als volwassene is dat toch anders, dan zijn je omgangsnormen al gevestigd. Als kind is het heel fijn om te merken dat een nee gerespecteerd wordt, ook tijdens een spel waarbij je nee misschien niet echt een nee is.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en andersom gebeurt ook wel eens he. Dan wil mini O met zn broer knuffelen die daar dan overduidelijk geen zin in heeft. Mini O 'dwingt' dan een beetje en dan leg ik uit dat broer daar geen zin in heeft. Maar zijn broer wordt dan ook wel eens kwaad en duwt hem. Dat hoeft dan ook weer niet. Want hij bedoelt het goed. Je kan het ook gewoon uitleggen in plaats van hem een duw te verkopen. Net zoals dat mini O moet leren dat mensen ook 'nee' mogen zeggen. Maar dat is in mijn ogen iets heel anders als kietelen of stoeien.

18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.908
    6.476
    113
    En ik vind dat laatste dus overdreven, je kan gewoon nog knuffelen en kietelen, samen douchen, op de mond kussen etc etc. Maar ik vind het wel heel belangrijk daarin de grenzen van een kind te accepteren, dus ik vind het belangrijk om aan te leren dat ‘nee’ ook echt ‘nee’ betekent.
    Ik begrijp niet helemaal waarom reacties op een mening kennelijk niet mogen, dat doe jij toch zelf ook?

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.672
    113
    Nee, ik zeg dat ik niet rechtvaardig dat je aan iemand mag komen, maar dat er ook situaties zijn dat de vrouw zelf een eigen verantwoordelijkheid heeft.

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Voor jou en mij ja. Alleen Truus van de hoek vindt kijken al grensoverschrijdend ondanks dat ze er zo bij loopt. Waar ligt dan de grens van grensoverschrijdend. Is dat enkel aanraken of ook kijken want daar verschillen de meningen over. Ik zou ook kijken en val niet op vrouwen maar omdat ik boeiend en mooi zou vinden hoe ze beschilderd is

Deel Deze Pagina