Wat is voor jullie grensoverschrijdend gedrag?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 10 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat is hetzelfde wanneer mannen in een hemd gaan sporten en selfies gaan maken. Die willen toch ook gezien worden? Als iemand dan ook kijkt, dan wordt dat niet gezien als grensoverschrijdend. Terwijl niemand op dat moment vraagt: kijk naar mij!

Oftewel. In sommige situaties kun je wel bepaalde reacties verwachten van mensen. Bijv als je er (te) bloot bij loopt, als je op een datingsite zit (er zitten niet alleen maar nette mensen), als je iets op MP zet (er zitten altijd mensen tussen die afspraken niet na komen) etcetera.
    Netjes is het niet natuurlijk.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt he! Dat dacht ik dus ook! Het regende ook nog eens! Sta je daar op je torenhoge hakken te bibberen!

Gewooniemand en Malbec vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en ik dacht ook: 'woow, jouw tanden zijn echt té wit vandaag' :roflmao:

Malbec vindt dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Precies. Wahaaaa hier op het schoolplein ook zo’n type.
    Heerlijk toch? Verschil mag er zijn anders is het maar een saaie boel.
    Ik ben single en als ik me leuk aankleed en m’n hoofd fatsoeneer en de kroeg in duik, hoop ik ook
    dat een leuke man dit ziet eventueel.
    Maar het is geen uitnodiging om me bij m’n borsten te grijpen.

Edit: als ik in m’n klm uniform op het schoolplein sta (in al die jaren wellicht 4 x voorgekomen) kijken mensen ook. Snap de opwinding niet maar prima.
    Kijken is wat het is. Gewoon kijken.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Nee dat hebben ze niet. Als ik morgen naakt over straat loop, is het alsnog niet mijn verantwoordelijkheid dat een man zich aan mij vergrijpt.
    Vind overigens ook wel dat je hiermee een groot deel van de mannen tekort doet, het merendeel begrijpt namelijk heel goed dat het niet de bedoeling dat je een vrouw zomaar aanraakt, ongeacht wat ze draagt. De meeste mannen zijn gelukkig prima in staat zichzelf te beheersen mochten ze al andere gedachtes er bij krijgen.

tupp, Mapje, tasje en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.693
    113
    Ja zo zie ik het ook, beiden zijn een grens over gegaan. Als je zo loopt te paraderen over een festivalterrein (we hadden het over setting: hier is de setting vrij, ongeremd), dan moet je gewoon weten dat niet iedereen daar van gediend is. En dat je dan niet boos moet worden als daar reacties op komen of als mensen naar je kijken (dan laat ik het aanraken nu even buiten beschouwing)

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.770
    7.348
    113
    Vrouw
    Ik heb moeite met een gebodypainte vrouw te zien als iemand die een grens over gaat en vraag me af of ik nu dus de vrouw teveel verdedig, omdat ik aanraking veel 'erger' vind of omdat ik een vrouw ben, of dat een gebodypainte vrouw net zo onschuldig is als een vrouw die borstvoeding geeft in het openbaar. Of dat een vrouw dus ook geen borstvoeding zou mogen geven in het openbaar. En daar wordt het voor mij sowieso persoonlijk ;)

Mapje, Zuul, Philou en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ja ik ook, het is een lichaam mensen, niet meer, niet minder, we hebben er allemaal één. En misschien dat sommigen er idd aanstoot aan kunnen nemen, maar dan kun je toch de andere kant opkijken? Ik vind het in elk geval op geen enkele manier haar verantwoordelijkheid dat iemand haar dan ongewenst aanraakt

Mapje, Zuul, soovi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.939
    5.911
    113
    Ik vind ook een groot verschil zitten tussen een gebodypainte vrouw die gewoon rondloopt en een vrouw die bewust met haar borsten in het rond loopt te zwaaien/naar mensen toe gaat om anderen te intimideren. In dat geval vind ik het net zo grensoverschrijdend als een potloodventer, die het ook doet om anderen te intimideren/shockeren. Als je gewoon rondloopt zijn de enigen die een grens overgaan de mensen die je ongewenst aanraken.

Mapje, Gewooniemand, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar jouw voorbeeld ging heel specifiek over aanraken. EN daar ligt nu eenmaal een heel duidelijke grens. Kijken mag, uitspreken ga je richting grijs, dan gaat het heel erg om wat en hoe iets gezegd wordt. Aanraken is gewoon nee.

Mapje, Gewooniemand, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het lastige hiervan vind ik dat de meeste verhalen die naar buitenkomen gewoon wel heel duidelijk zijn. Iemand nasissen op straat is gewoon geen grijs gebied. Tegen een willekeurige vrouw op straat zeggen dat ze mooi is, daar kun je nog discussie over hebben. Maar naar een willekeurige vrouw op straat roepen: he neuken in je kont? is gewoon pikzwart. Geen enkele discussie over nodig. Zelfs als een vrouw het niet intimiderend vindt, het is gewoon op geen enkele manier geaccepteerd gedrag.
    Als een vrouw en een man aan het flirten zijn en de man gaat verder dan de vrouw wil, is dat in eerste instantie niet direct grensoverschrijdend gedrag, maar gewoon miscommunicatie. Daar kun je best een vrouw ook op aankijken, maar een laag topje op zich is bijvoorbeeld niet flirten en geen uitnodiging tot zoenen, maar hoogstens een uitnodiging tot gesprek. En door elke keer te gaan benoemen wanneer iets grijs gaat worden, maak je het voor mij juist een groter probleem dan het is.

Als voorbeeld; de wet geeft aan dat je een autogordel aan moet. Als een agent je aanhoudt terwijl je autorijdt en je hebt geen gordel om, krijg je een boete. Maar er kunnen situaties zijn waarin een agent besluit dat het logisch is dat je de gordel niet omdeed en dan kan hij/zij ervoor kiezen om geen boete te geven, maar alleen een waarschuwing. of zelfs helemaal niks. Maar daar ga je de wet niet op aanpassen. Dan krijg je gedrochten die totaal niet uitvoerbaar zijn en waar iedereen wel weer een nieuwe uitzondering op kan verzinnen. Dus primair maken we het zwart-wit en indien nodig kunnen spelers in het grijze gebied bepaalde afwijkende keuzes maken. (waarbij ik me bewust ben van het feit dat ook de wet over autogordels minder zwart-wit is dan ik nu stel).
    Dat is in deze discussie ook, kijken mag, aanraken niet. Dickpics en opmerkingen over neuken of tieten, allemaal in principe hartstikke zwart. Dat daar inderdaad grijs gebied mogelijk is, betekent niet dat elke situatie tot in de millimeter uitgewerkt zou moeten worden, dan is het niet meer leefbaar.

Mapje, Gewooniemand, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee haar wereld vergaat niet, maar ik als haar moeder zou beter moeten weten denk ik dan :)
    Ze gaat in het dagelijks leven al zo vaak haar grenzen over, zeker thuis moet het voor haar veilig en vertrouwd voelen.
    Ik zag je aanvulling, ass of niet is wel een verschil inderdaad.
    Ik heb laatst de film April May en June gekeken, die zoon had wel heel 'erg' autisme maar ik herkende ook heel veel. Eye opener voor mij. En geheel off topic dit ;)

toch3, Nina Sanders en sidmick vinden dit leuk.
  13. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    In zoverre je eens, dat ik het onaangepast gedrag vind. Als je naakt wilt lopen doe je dat maar op een nudistencamping, naaktstrand of je achtertuin.
    Maar het geeft een ander geen enkel recht op grensoverschrijdend gedrag.

Mapje vindt dit leuk.
  14. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Als je borstvoeding geeft show je je borsten toch niet? Dat is functioneel en er ligt een baby voor. Ik heb zelf 2 x bv gegeven en wil dat graag weer doen. Ik vroeg het wel altijd als er mensen bij waren (buiten het gezin om) of ze het ongemakkelijk vonden. Echt nog nooit gehad dat ik er bloot bijzat ofzo. En regelmatig in een restaurant gehad dat mensen niet eens doorhadden dat de baby lag te drinken. Truitje omhoog, topje naar beneden, baby eraan en je ziet niets. Vind ik heel anders dan bloot rondlopen. Voor zowel mannen als vrouwen.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Lastig, want het is niet altijd slecht bedoeld als iemand je aanraakt ( ligt er uiteraard wel aan waar). Ik zelf vind het niet fijn als iemand mij zomaar aanraakt op mijn schouders of mij knuffelt of een zoen geeft. Maar voor de ander kan dit uit medeleven/ enthousiasme etc zijn en de een doet dit nou eenmaal sneller dan de ander. Is het omdat iemand je gewoon aan wil raken voor het aanraken dus met bedoeling dan is het wel overschrijdend gedrag voor mij. Ik vind wel dat je eigenlijk een ander niet moet aanraken tenzij je weet dat dat de persoon dat wil/niet erg vind etc. En ja daar zit ook weer een grens in want misschien durft die gene dat niet te zeggen, maar ik bedoel meer bij je partner ofzo etc.

Het ligt er ook aan wie het doet, op mijn werk ( werken met mensen met dementie) word ik regelmatig aangeraakt op mijn heup of borst. Maar de cliënten zijn bekend met dit gedrag en daar zijn wij ze mee aan het helpen. Het is uiteindelijk grensoverschrijdend gedrag maar dit kan ik goed scheiden en het linken aan hun ziektebeeld, ik heb het nooit als vervelend ervaren.

Het naar elkaar fluiten, of zegen wat zie je er leuk uit, het half naakt rondlopen/ of super korte rokjes aan hebben op straat etc heb ik zelf niet zo veel moeite mee zodra je maar in alle tijden van de ander af blijft. Kijken mag naar die persoon, hij/zij doet tenslotte zelf die kleren aan of niet aan. Maar ik kan mij voorstellen dat het best intimiderend kan zijn als je steeds word nagefloten. Maar waar nou de grens ligt, geen idee dat is zo lastig.

Mijn man had laatst wat op het werk, en het is toch erg dat we daar heen gaan. Hij had het koffie zet apparaat gemaakt voor de secretaresse. Ze was helemaal blij dat het hem gelukt was want anders moest er een monteur komen, was er geen koffie etc. Dus zij zegt ik ben zo blij ik kan je wel zoenen en ze wilde hem een knuffel geven, maar ze schrok van zichzelf en nam het gelijk terug uit schaamte. Ze zegt nu met alles wat er in het nieuws is moet je zo oppassen met wat je zegt en doet, terwijl ze het eigenlijk uit enthousiasme deed.

Uiteindelijk is dit iets waar je nooit uit zal komen, want iedereen heeft zo zijn eigen kijk op iets.

Athina, frummeltje31 en KleineLai vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja kan ik me voorstellen !

Snoopy1979 vindt dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.770
    7.348
    113
    Vrouw
    Toch hoor je wel eens dat vrouwen gevraagd wordt om de baby niet te voeden of zichzelf te bedekken. Ik schreef het vooral, omdat ik mijn mening niet per se als waarheid wil zien.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.387
    17.327
    113
    Hm ik vind borstvoeding geven in het openbaar (waarbij je vaak nauwelijks iets ziet) toch een hele andere categorie dan met blote borsten rondparaderen

Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Grensoverschrijdend gedrag is wanneer het een grens overgaat.. en die grenzen zijn bij iedereen anders.. zo ver is duidelijk!

Ik las iemand zeggen “dickpic moet verboden worden”..
    Tja lastig.. er zijn misschien ook vrouwen die ze wel graag ontvangen (ik niet overigens, ook niet van mijn eigen vent)
    Een dickpic is mijn ogen dus ook niet altijd grensoverschrijdend; als een vrouw er om vraagt … moeten ze lekker zelf weten..
    Een ongevraagde dickpic kan ook gestuurd zijn door een man die in een heet whatsapp gesprek zit met een vrouw en denkt dat dit de volgende stap is.. als de vrouw daar dan anders over denkt kan hij ook de situatie verkeerd gelezen hebben natuurlijk.. (in het kader van sexting)
    Dat is met een kus ook.. als de vrouw dit dan vervolgens aangeeft en hij doet het niet meer..

Ik heb jaren op kantoor gezeten bij een transportbedrijf..
    ik ben heel wat gewend aan foute opmerkingen en geflirt etc..
    Maar zo zie ik die opmerkingen, een ander zal ze misschien grensoverschrijdend vinden..

aanraken aan borsten of geslachtsdeel vind ik wel grensoverschrijdend, billen vind ik persoonlijk niet..
    Zeg er wel wat van en als iemand door blijft gaan dan gaan ze wel een grens over..

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Grappig... de enige piemelfoto waar ik onverwacht mee geconfonteerd werd, stond in het medisch contact (weekblad van de artsenfederatie, gaat vooral over maatschappelijke aspecten). Ik neem dat soort bladen graag mee als ik moet reizen, niet te ingewikkeld of lang, je hebt nog het gevoel dat je wat nittigs doet, en als je het uit hebt kan je m gewoon weggooien.

Een artikel over urologische zorg. Ik zit op het vliegveld te wachten, sla mn bladzijde om en kijk naar een halve pagina vullende foto van een mannelijk lid (in ruste gelukkig). Dan hoop je toch ook vooral dat die foto niemand opvalt :oops:
    Ik vond het nogal een "bijzondere" keuze.

Ik was overigens onderweg naar een streng islamitisch land. Ik had mn blad nog niet uit dus heb m wel bij me gehouden tot in het land, en daar later laten verdwijnen toen ik m uit had :o:

De enige piemelfoto's die ik ooit gemaakt heb, was voor de arts van de besnijdeniskliniek, toen het er na

Kolibrie2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina