Wat is voordeliger? Kinderopvang of 1 dag minder werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door iez, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn schoonouders hebben nog 4 andere kleinkinderen en ik denk dat dat de reden is dat ze vanaf het begin al tegen iedereen hebben gezegd geen oppas oma en opa te willen zijn. x aantal keer per jaar is voor hun wat ik nu zie elk kleinkind 3/4x per jaar komt het ongeveer op uit. Ik kan nog wel omdat onze situatie anders is (geen fam. van mijn zijde) kijken in hoeverre ze het zien zitten om de 3-4x per jaar op te plussen naar bijv. 6-8x per jaar. Maar ik reken maar niet op ze, want dan bespaar ik mezelf teleurstellingen.

Super fijn je toelichting over ouderenschapsverlof. Ik zal eens mijn arbeidsvoorwaarden doornemen. Thx.

2. Brilli

Brilli Actief lid

23 okt 2014
    293
    57
    28
    Ouderschapsverlof heeft sinds 2015 alleen nog maar zin, als je een vergoeding van je werkgever krijgt.

De ouderschapsverlofkorting (die je terug kreeg van de belastingdienst) is sinds dit jaar afgeschaft.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ouderschapsverlof opnemen kan nog steeds wel voordeliger zijn dan je contract aanpassen. Ivm pensioen of ww oid.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het gaat niet alleen maar om de voordelen die je had tot 1-1-15 ivm de belastingkorting... er zijn meer voordelen.

Zie ook de voordelen die ik in mijn eerdere post heb genoemd...

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mijn vriend heeft net ouderschapsverlof aangevraagd. Voordeliger, want zijn contracturen blijven hetzelfde en zijn pensioenopbouw dus ook.

Ik krijg mijn ouderschapserlof gewoon doorbetaald van mijn werk. 75%. Heb het alleen niet aangevraagd, heb al 1 vaste vrije dag in de week.

Deel Deze Pagina