Mijn zoontje van 14 weken sliep al een tijdje van 22.30-5.30 ongeveer. Sinds een weekof twee is hij heel wisselend met zijn tijden er was een keer dat hij pas om 7u kwam maar steeds vaker komt hij al om 2.30u. Hij drinkt dan ook behoorlijk. Enig idee hoe dit kan? Ik zelf kan steeds slechter inslapen na een nachtvoeding dus ben nogal oververmoeid aan het geraken. Alvast bedankt!
Veel kindjes komen na een aantal weken voor meer voeding in de nacht. Dit kan een natuurlijk verloop zijn (ontwikkeling, groeispurt) of door omstandigheden overdag. Kindjes regelen dan zelf wat ze nodig hebben. Omstandigheden kunnen zijn: - andere dagindeling (start met opvang bijvoorbeeld, of meer van moeder en van huis weg waardoor minder voeding overdag) - heb je voedingen afgebouwd overdag? kans bestaat dat je kindje het overdag prima doet maar s' nachts inhaalt Dit zien we ook wel gebeuren bij kindjes die overdag minimaal drinken: reversed cycle nursing noemen we dat: overdag met minder en 's nachts aanvullen met wat je nodig hebt. - gestart met andere voeding? - iets onder de leden Vaak is het ontwikkeling en hebben kindje extra voeding en steun nodig. Probeer de nachtelijke voedingen zo effectief mogelijk te verlopen en zo snel mogelijk weer te liggen. Niet er uit om te verschonen waar dat niet nodig is, of leg je kindje bij jullie op de kamer/in de buurt, zodat je niet helemaal er uit hoeft snachts.
Toch kan ik overdag geen verandering ontdekken. Ik werk al sinds hij zes weken oud is. Overdag komt hij nog steeds ongeveer elke 3 uur. Het speelt nu al een week of drie dus voor een ontwikkeling of spurt wat lang niet? Vanwege zijn leeftijd begint hij nu sinds een week ongeveer overdag soms afgeleid te zijn of te lachen tijdens het voeden maar hij komt daardoor overdag al meer terug. De nacht hou ik zo saai mogelijk en hij slaapt ook direct weer in. Samen slapen gaf mij heel veel onrust dus hij slaapt al sinds hij twee weken is op zijn eigen kamer. Ik hoor elke kik aangezien onze deuren open staan en aan elkaar grenzen ook wonen we in een oud huis. Nu vannacht was hij om 1.30u wakker en omdat ik naar de wc moest gaf ik hem zijn speen zodat mijn man niet wakker wordt. Toen ik terugkwam sliep hij weer, om 3.30u werd hij weer wakker en heb ik gevoed. Vanochtend was het 7.30u.