onze dochter heeft een paar dagen terug een koortsstuip gehad. ze had 38.8 en ze lag tegen me aan. ze begint wat te bibberen van e koorts. een paar minuten daarna begint ze te schokken en haar ogen blijven open staan, ogen beginnen te rollen en dan wordt ze slap.. ik dacht dat ik haar levenloos in mijn armen had. ik was in het ziekenhuis toen het gebeurde en ben gillend de gang opgerend. ik brul nog elke keer als ik er aan denk. ik ben zo bang dat het weer gebeurd. we hebben nu diazapam in huis en we geven haar elke vier uur paracetamol. ze blijft koorts houden ondanks de pcm. herkent iemand dit?
Verschrikkelijk om mee te moeten maken daalt de temperatuur na gebruik van pcm wel iets? Mijn dochter had ook boven de 40 C koorts, na pcm was dat 38.4 C.
ooooooohw! wat eng! ik wordt er zelf bang van! geen idee! maar sterkte! hopen dat het snel over is....
Heel eng is dat! Heb het een paar maandjes terug ook gehad. Mijn zoontje had 40.2 en ik was hem wat drinken aan het geven, hij lag op de bank. Opeens draaide zijn ogen weg dus ik pakte hem op. Hij werd paars en ademde een poosje niet. Ook hij was toen helemaal slap. Ik schrok me rot en heb uit reactie 112 gebeld. Gelukkig bleek dat toen ook een koortstuip te zijn! Wat vreselijk eng is dat! En weet dus hoe erg je geschrokken bent!! Bij ons bleef het toen bij 1 x. Hoop dat het bij jullie ook gewoon bij 1 x blijft!
Ook hier toen mijn zoontje 1.5 was moest ik hem op kinderdagverblijf halen ivm koorts.hij lag ineens bij me te slapen wat ie nooit doet, en schokte eerst kort,alsof je in je slaap schrikt, en ineens heel erg schokken/shaken ook ogen draaien, snel me vriend gebeld die achter was bij onze zaak, toen dacht ik duurt te lang, 112 gebeld en duurde heel lang, met medicijnen VIA spuit ook nog nie over mee naar zg ook 2x over spuit werft wel rustiger maar heel vermijd hield hij zich en half v wereld. Na 1.5u pas echt rustig en kreeg infuus en erma heel suf pas in de nacht, was 18u in avond gebeurd, werd ie wakker en langzaamaan zichzelf . Zo zielig en eng dacht ook dat hij weg glipte en dat zolang duurde denk je toch mischien iets anders. Maar v alles onderzocht om dingen uit te sluiten omdat zo heftig was. Ook hier in begin vaak moeten huilen als ik aan dacht en echt vertouwem moeten krijgen met in bed leggen dat er niks zou gebeuren 10x kijken.heb paar x huilend bij bedje gezeten toen hij sliep. Nu nog bij koorts en hij gaat bijna slapen zelf paniekerig. Ook hier nog paar dagen koorts met paracetamol. Het is naar iets koortsstuip hoop nooit meer mee te maken!
Hier ook ervaring met stuipen. Finn heeft het totaal 4x gehad. Ik zou, als de koorts aanhoud, toch naar de huisarts weer terug gaan. Ook omdat ze na 1 stuip gevoeliger ervoor zijn, en voor je eigen geruststelling. Heeft hij nu nog koorts? Ook met zetpil? Misschien dat dan een kuurtje oid helpt tegen een ontsteking? Hier was het vaak koorts door een luchtweginfectie in combinatie met een oorontsteking.
Onze dochter heeft 5 koortsstuipen gehad binnen 24 uur, de eerste twee maal thuis en toen moesten we mee naar ziekenhuis. Daar dus nog drie keer gehad. De laatste twee stuipen kreeg ze extra zuurstof en stesolid (diazepam) toegediend en kwam ze er sneller uit. De koorts bleef niet onder controle met alleen paracetamol dus ze kreeg diclofinac erbij. Ze kreeg om en om en dan om de 4 uur en toen bleef de koorts omlaag. Ze had toen wel een nierbekkenontsteking, ze heeft 5 dagen in het zh gelegen. Anderhalve week daarna zat ik bij de huisarts en kreeg ze weer een koortsstuip dus konden we weer terug naar het zh, weer 5 dagen gelegen omdat de koorts niet omlaag bleef. Ze had nu de zesde ziekte trouwens. Sindsdien ga ik dus op pad met Stesolid, doos diclofinac en paracetamol. Ook op het dagverblijf ligt een tube Stesolid voor het geval dat. Dat beeld zal nooit meer verdwijnen en de angst zal voorlopig nog wel blijven. Nu is ze ook weer zwaar verkouden en ik probeer om niet te veel bezig te zijn met de thermometer. Valt niet mee