Wat is wijsheid?? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melodios, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Mensen, ik zit met het volgende. Mijn zoontje leg ik elke middag zo rond een uur of 1 op bed, soms gaat dit goed, maar vaak ook ligt ie na een kwartier al te brullen. Dan heeft ie net gegeten en een nieuwe pamper dus daar kan het niet aan liggen.
    Nu zeggen veel mensen dat je ze het eerste half jaar niet kunt verwennen dus dat je de baby gewoon moet pakken en troosten. Weer anderen zeggen dat ze het gauw in de gaten hebben dat als ze maar beginnen met huilen, er altijd wel iemand komt aangesneld. Zelf ben ik van het eerste uit gegaan, en ga ik hem na een minuut of 5 tot 10 te laten huilen, halen en mee kroelen, maar ja als ik hem dan weer terug in bedje of in de box leg is het weer hetzelfde. Het gebrul wordt dan ook steeds harder en op een gegeven moment is het gewoon krijsen wat ie doet, af en toe net of tie wordt geslacht! Dus ik weet nu niet of ik er wel goed aan doe om hem steeds maar op te pakken. Het klinkt heel logisch dat je een baby het eerste half jaar niet kunt verwennen, maar het begint er nu toch een beetje op te lijken dat ik hem nu al aant verwennen ben omdat ie gewoon NIET op houdt.
    Dus vandaar: Wat is wijsheid???

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heeft hij wel slaap op dat moment? Jij kunt wel vinden dat hij om één uur op bed hoort te liggen, maar als je kleine mannetje nou eens geen slaap heeft om één uur, maar bv pas om twee uur?

Ik ga er vanuit dat zo'n kleintje niet zonder reden huilt. Mijn kleine meid slaapt en drinkt op verzoek. En ligt dus nooit "zomaar" te huilen (lees: nu alles op medisch gebied goed gaat huilt ze eigenlijk bijna niet)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Miss moet die bepaalde prikkels verwerken door even te huilen. Oppakken kan dit dan juist verergeren.

Een betje huilen/jengelen is niet erg maar je hoeft m niet helemaal overstuur te laten gaan.

Expirimenteer is wat, doe het is een paar x anders, miss dat je er dan achter komt wat het beste werkt voor jou kindje!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je kindje is nog zo klein! Wij hadden nog helemaal geen ritme van slapen toen als hij huilt lekker vasthouden hoor geniet er maar van dat hij nog zo klein en het gaat al zo vlug!

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ook wij hadden toen geen ritme! Esmée sliep de eerste weken vooral in de box of bij mij.

en indd misschien heeft hij geen slaap?

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kindje is inderdaad nog zo klein... een ritme was hier nog ver te zoeken rond die leeftijd!
    Zou hem zeker niet helemaal overstuur laten huilen.
    Kijk goed naar je kindje en tekenen van slaap (gapen, in ogen wrijven etc) en leg hem dan in bed. Vaak werkt het niet om hem te laten slapen wanneer jij het wil...
    Wat hier goed hielp met overdag slapen: zorg ervoor dat je een ritueeltje hebt voor het naar bed gaan! Dat geeft rust en duidelijkheid voor je kindje.. Wel even hetzelfde volhouden en niet iedere twee dagen wisselen!

Tja het blijft even experimenteren... Succes

7. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Slaap heeft ie dan wel hoor want als tie zijn buikje lekker vol heeft istie meestal zo vertrokken. Als ik m uit bed haal en bij mij leg, gaat ie ook slapen dus dat ist m ook niet. En dattie niet voor niks huilt snap ik ook wel, maar tis voor ons ook allemaal nieuw dus tis idd gewoon n beetje experimenteren allemaal wat voor hem t beste werkt. En genieten doek zoveel mogelijk want snel gaat t sowieso! Tis net of de bevalling gisteren gebeurd is, maar we zijn al weer dik 3 weken verder!

8. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    En aan wat voor soort ritueeltje moet ik dan denken. Nu ist broek verschonen, de fles, nog ff met mij kroelen en bedje in en dan kriebel ik m nog lekker over zn bolletje tot ie slaapt, daarna ga k zn kamertje uit. Maar dan na een kwartier...

9. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik zou hem zeker niet laten huilen, nog geen 5 minuten. Een kindje van 3,5 week kan je echt niet verwennen, zelfs nog niet gewennen.
    Ons ventje heeft altijd in de woonkamer geslapen overdag en 's nachts bij ons op de kamer, en als hij huilde dan werd hij onmiddellijk opgepakt en bij ons genomen.

Overigens laten we hem nog steeds nooit huilen, of het moest om een drambui of iets dergelijks gaan. ;)

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is toch ook een ritueeltje??
    Hier deed/doe ik ook altijd: pyjama+slaapzak aan, drinken, even knuffelen en dan naar bed met muziekje aan.
    Als je dat iedere keer hetzelfde doet went je kindje er aan en weet hij wat er komen gaat en dus uiteindelijk slapen. Hier werkte het in ieder geval erg goed om het avondritueeltje ook 's middags te gaan doen, ze sliep in een keer wel goed 's middags in haar bedje!

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Een kind van die leeftijd kun je, gelukkig, niet verwennen! Je zegt dat als je hem bij je neemt hij wel in slaap kan vallen. Zou een draagdoek niet iets voor je zijn? Jij hebt je handen vrij en hij voelt je warmte en kan lekker bij mama slapen. Herken het hoor! Mijn zoon was precies zo.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Zoals hierboven al door iemand is gezegd experimenteer wat jij en je kindje fijn vindt.
    En meschien als je het zelf ook fijn vindt zou je je kindje gewoon bij je kunnen laten slapen.

Eventjes iets anders ;)
    Soms maakt het niet uit hoe klein of jong een kindje is.
    Bij sommige kindjes werkt het bij je houden of telkens oppakken juist averechts.
    Mijn zoontje sliep absoluut niet in mijn armen,draagdoek,box,wipstoeltje etc.
    En als ik hem uit bed haalde om hem te troosten dan ging hij juist meer krijssen.
    Als gevolg een zeer oververmoeid kindje.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Onze dochter viel tot 11 maanden alleen bij ons in slaap. Heb haar tot die tijd eigenlijk nooit laten huilen. Zodra ze begon te huilen pakte ik haar bij me, ongeacht wat anderen zeiden. Het voelde voor mij niet goed, dus echt mijn gevoel gevolgd hier.

Het hoeft bij die kleintjes niet perse een vieze luier of honger te zijn, vaak willen ze gewoon bij je zijn.

14. misa

misa Niet meer actief

Lekker bij je nemen! En misschien proberen de slaapsignalen te ontdekken. Al vond ik dat heel moeilijk en hield ik altijd deze wakkere tijden aan:
    inbakeren.nl - slaappatroon van baby's

15. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Lekker in de box laten slapen. Mijn zoontje sliep, toen hij zo klein was, overdag altijd in de box en alleen 's nachts op zijn kamertje. Dat ging prima. Pas toen hij niet meer in z'n box sliep omdat hij zijn omgeving enorm interessant vond, ben ik 'm voor zijn middagslaapje naar zijn kamer gaan brengen. In de box is je kindje toch dicht bij je en kan je de uk lekker snel pakken. Zou 'm zeker niet laten brullen, 't is nog maar zo'n kleintje.

Deel Deze Pagina