Wat is wijsheid: Overgeven en dunne luiers

Discussie in 'Voeding' gestart door Suzanne1982, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Wie kan mij advies geven? Heb het CB al gebeld, maar die bellen maar niet terug.

Mijn dochter is ruim 8 maanden en eet al goed fruit, groente en brood. Ze krijgt ook een paar flessen tussendoor.

Nu is ze al een paar dagen aan de diarree en aan het overgeven. Dat overgeven gebeurt met name als ze fruit, groente of brood eet. Ze begint na een paar happen te kokhalsen met als resultaat dat alles er weer uit komt.

Gisterochtend kwam haar fles er ook weer helemaal uit, maar over het algemeen blijven de flessen er wel in.

Nu vraag ik me af of ik tijdelijk alleen flessen moet geven of ook gewoon moet doorgaan met fruit en groente. Ook al komt dat net zo hard weer terug. Ben al lang blij dat de flessen en thee er wel in blijven. Brood heb ik nu al 2 dagen maar helemaal niet gegeven, omdat dat helemaal zo droog is.

Ze krijgt verse groente en fruit en die maak ik op het moment zo fijn mogelijk. Ook geef ik het met een heel klein lepeltje, zodat ze dus niet te grote happen krijgt, maar ook dat helpt dus niets.

Ze is verder helemaal niet ziek ofzo. Ze is vrolijk, beweegt heel veel, huilt bijna helemaal niet.

Wie weet raad?

Alvast bedankt!

Groetjes, Suzanne

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zou gewoon even alleen de flessen doen kan toch geen kwaad. Gewoon tot t maagje weer tot rust is.

Buikgriep heerst dus wie weet heeft ze daar wel wat last van.
    Vocht is t belangrijkste

Overigens voor zoiets gewoon de huisarts bellen en niet t cb. Denk dat je meer aan de huisarts hebt qua medische zaken.

3. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Naar de huisarts!!!!!!

en begin met ORS geven, steeds kleine beetjes om de 2 uur!

Verder heerst de buikgriep ontzettend, hier hebben we het vorige allebei gehad, dus dat kan het wellicht zijn.

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik ben vorige week met haar bij de huisarts geweest en ze moet uitzieken, zei hij. Vandaar dat ik dus ook het CB heb gebeld, omdat ik dus al bij de HA ben geweest.

Heb vanmiddag het CB uiteindelijk gesproken (had gisteren al gebeld en ze zouden gisteren voor 12.00 uur terugbellen) en zij zeiden dat het ook kan zijn dat ze tandjes krijgt en doordat ze verkouden is en slijm in haar keel heeft ze daardoor kan overgeven. Het kan goed dat ze een tandje krijgt, want ze heeft er nu nog helemaal geen tanden 8). Maar het kan net zo goed een virusje zijn. :(

Zij adviseerden om toch alles te blijven geven. Vanmiddag dus toch groente gegeven en dat bleef er gelukkig (tot nu toe) ook in. Hopelijk valt het dus mee.

Ik geef haar regelmatig thee of water. Dat gaat sowieso goed, dus wat betreft haar vochtbalans ben ik niet ongerust. Ze blijft goede natte luiers houden.

Ik hou haar in ieder geval goed in de gaten.

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina