dames graag even advies ik vind dat plurk best wel veel eet. vooral warm eten is ze razend op. als ze dr bord aanziet komen is het moord en brand als jeniet snel genoeg bent haar schema is dit: 7:00 papfles 150 cc dan gaat ze meteen verder met slapen tot 10 uur. ( vaak moet ik ze dan wakker maken) 10:00 boterham en drinken 12:30 2 tot 3 boterhammen met drinken 13:00 slapen tot ongeveer 15:00 15:30 fruit 1 of 2 stuks en drinken. soms nog 1 mariakaakje 18:00 warm eten en dan eet ze echt ruim 300-350 gram op zoals vanavond was het rijst met winterwortel en gehakt en dan eet ze dus echt zon hele winterpeen op ( dunne) 19:30 papfles. ( om die fles komt ze echt. we hebben eerst een toetje geprobeerd maar als ze geen fles krijgt voor naar bed gaan breekt ze de tent af. dus vandaar geen toetje maar fles ivm 300 cc zuivel dat bekkie blijft altijd maar open gaan....en ik kan haast niks meer geven omdat ze nog best veel slaapt. is het teveel of valt het mee wil ze niet graag overvoeren
Nee hoor, mijn zoontje at rustig 400 gram weg.. en tussendoor ook genoeg en het is een lichtgewichtje. Ze eten wat ze nodig hebben.
nee hoor! Mss zie je dadelijk aan de kleren dat ze ff een spurt gemaakt heeft. Dochterlief heeft nog steeds vaak van die vreetperiodes. heeft ze gewoon even nodig. Ze is lang 97cm en 16kilo dus prima
Kun je nagaan InLove.. jouw dochtertje is een half jaar jonger als mijn zoon, maar ze is net zo lang en 3 kilo zwaarder.
Maak je maar geen zorgen hoor. Mijn dochtertje is ook een hele grote eter. Ik sta soms echt met verbazing te kijken hoeveel ze naar binnen weet te werken. Ik heb het verschillende keren aangekaart op het cb. Vooral eigenlijk omdat ik me afvroeg of haar maagje het wel aankan. Als je bedenkt hoe klein haar maag is en hoeveel voedsel daarin verdwijnt.... Ze heeft na het eten vaak ook een dikke, bolle buik. Maar zowel de verpleegkundige als de arts hebben me gezegd dat een kindje zelf heel goed aanvoelt hoeveel hij/zij kan eten en daarom nooit teveel eet. Pas wanneer er sprake is van overgewicht, krijg je het advies om te gaan minderen met eten / snoepen (werd mij dus verteld).
Dat is best veel maar je moet haar toch geven wat ze nodig heeft denk ik. Zullen we eens een weekje ruilen?? Ik doe je een aanbod: Jij krijgt de hele week Charlotte te logeren (lekker goedkoop ) 8u: bordje pap, leeftijdsgenoten eten ruim 200gr, zij eet er 100, áls je geluk hebt, meestal nog iets minder. 10.30 1 kiwi óf halve banaan of een mandarijn, heel soms een liga erbij, als ze de pap bijvoorbeeld helemaal heeft laten staan die ochtend 13u 1 boterham maar meestal 3/4, bekertje melk, daar doet ze 2 uur over voordat die laatste leeg is 16u halve soepstengel met drinken 18u Je hebt net gekookt, meestal iets exotisch dus voor je uk kook je een aardappel, bak je een half kipfileetje en stoom je wat groenten. Je prakt of mixt het door elkaar op het bord en zet het op tafel. Je geeft je uk alvast de lepel zodat ze weet dat we bijna gaan eten. Je gaat zelf zitten, neemt een hap van je nog warme eten en vult de lepel voor uk. Ze kijkt wantrouwend naar de lepel, ruikt eraan, proeft met het uiterste puntje van haar tong en draait haar hoofd weg. Nee dank je mam, ik heb geen trek. Toetje krijgt ze wel, altijd volle yoghurt, dat eet ze ook met smaak op. Dan krijgt ze niks meer tot de volgende ochtend, want als ik later nog melk geeft wordt die óf geweigerd, óf ze eet de volgende ochtend tot 11u niets.... Zo gaat het hier dus. Elke avond weer, ik moet bedelen, smeken, blijven aanbieden en afleiden om er iets in te krijgen zodat ze tenminste dagelijks genoeg melk en groenten binnenkrijgt! Laat jouw uk dus maar eten, het tegenovergestelde is ook niet leuk! (ja, ze past nog in kleren van 5 maanden terug maar of dat nou je-van-het is ) Geen zorgen maken moedersplurk!!
dank je wel voor de reacties. stelt moederplurk( hihi) weer gerust! liet vanavond de hoeveelheid aan man zien die plurk eet en zelfs hij moest erom lachen. nou das idd een flink bord zei tie. tis echt een gigantisch kliko en weet dat dit over een tijdje wel anders kan zijn. maar was zo bang dat ik haar overvoerde. chantal@ wie weet eet die van mij over een tijdje wel als een zieke kip en eet charlotte de oren van je hoofd haha. lijkt me idd ook weer erg lastig als ze weinig eten . tis ook niet gauw goed he bij ons als moeders. maar zolang ze maar vrolijk zijn en het lekker doen is het eigenlijk allemaal hartstikke goed natuurlijk. enne ze mag best een week komen logeren hoor. hartstikke gezellig! zal plurk ook heel leuk vinden een vriendinnetje om mee te spelen.
jammer dat jullie zover weg wonen. kunnen ze elkaar misschien stimuleren... plurk gaat charlotte eten leren en charlotte leert plurk dat ze niet zo hysterisch moet gaan brullen als ze een boterham aan ziet komen hahaha. zie het he-le-maal voor me
Ja tis inderdaad een heel end, maar even onder ons: als jouw man bedoelt wat mijn man bedoelt, dan zien we elkaar binnenkort toch wel want dan kopen we bij hem! Snappie?! Kunnen ze gelijk samen spelen haha.
Ik heb ook zo'n kliko in huis en me even afgevraagtr of ze niet teveel eet. Een papfles oid heeft ze nooit gehad maar verder altijd flink gegeten (ze lust ook echt alles) Zorg dat je voedzame gezonde voeding aanbied. Zolang haar lengte en gewicht in verhouding zijn is er geen enkele reden om je zorgen te maken
HOi, ik vroeg me rond dat Luca 13 maanden was ook af of hij niet teveel at. Heb het ook bij het CB gevraagd. Maar ze vonden hem niet te zwaar. We konden opletten dat hij niet te vet eten kreeg, zoals veel kaas en vlees. Verder was het in orde. Nu tegenwoordig eet hij wel eens een avond niets. Zoals vanavond. Zuurkool is niet zijn favoriet. Gisteren at hij wel weer met smaak een heel bord leeg. Maar soms lust hij opeens dingen niet, zonder dat hij het geproefd heeft. Dus het gaat met fases. Wie weet krijgen jullie die fase ook nog dat ze opeens niet meer wil eten.