Ze is veel moe, hangerig, huilerig, ineens 'verlegen', heeft geen zin om buiten in de tuin te spelen ( terwijl ze veel energie kwijt moet en dit eigenlijk altijd wél leuk vindt), is snel bozig en allergisch voor het woord 'nee' en gaat dan schoppen, slaan, gooien etc. Kortom, ik herken mijn meisje niet helemaal terug. Ik denk dat ze erg toe is aan school en misschien nog steeds moet wennen aan haar zusje (5 mnd). Met het drukke, brutale gedrag kan ik wel dealen, maar de moeheid, het verlegen zijn en zich regelmatig gedurende de dag afzonderen op haar kamer (om in bed te gaan liggen) heb ik meer moeite en maak ik me wat zorgen om. Ik heb het idee da ik haar meer uit moet dagen en dat ze misschien moe is doordat ze zich verveelt. Herkenning, tips?
Oh ja en voor ik het vergeet: ze is tegenwoordig ook supervroeg wakker: tussen 6 en 7, terwijl ze tot een paar maanden geleden met gemak tot 8 uur sliep en soms zelfs tot half 10.
Ja, herkenbaar. Ze is volgens mij inderdaad toe aan school. Gaat ze misschien uit verveling op bed liggen? Het is maar een fase, als ze naar school gaat zal het over zijn. Gaat ze na de zomervakantie? Dat brutalere hoort bij de leeftijd, ze gaat haar grenzen verder opzoeken. Maak je borst maar nat, kan nog veel erger worden! Hier ook een meisje dat altijd open en spontaan was, tot ze opeens verlegen deed en achter mijn benen ging staan. Tja, opeens hebben ze een ander besef. Ik geef haar heel even de ruimte, want je mág best verlegen zijn, afhankelijk van de situatie. Wanneer is ze bij jou verlegen? Dat ze zo vroeg wakker is, kan ook te maken hebben met de zomertijd. Ik word nu zelf helaas ook veel te vroeg wakker elke dag. Heb je mogelijkheid haar kamer donkerder te maken?