Hallo, Ik heb een vraagje. Er zijn vast wel mensen hier die eens naar Parijs zijn geweest. En hoe ging je daar dan heen? Zelf rijden of met de Thalys? En als je zelf rijd, waar parkeer je dan de auto e.d.? We zijn in maart 3 jaar getrouwd en wil mijn man verrassen met een weekendje Parijs. Had al gekeken voor de Thalys maar vond het eigenlijk best wel duur en vaak moet je dan die zondag rond de middag al terug en als we zelf rijden kunnen we dat natuurlijk zelf bepalen. Alleen we rijden natuurlijk liever niet midden in de stad rond he? Is er bijvoorbeeld een soort van transferium daar wat je hier in NL ook hebt? Iemand ook nog tips voor een leuk en betaalbaar hotel? Alvast bedankt! Groetjes Otje
Het is echt HEL om in parijs te rijden...maakt niet uit waar het is overal gekkenhuis! Ik persoonlijk zou nooit met de auto gaan. Ik ben 1x met de Thalys geweest perfect! En 1x met Peter Langhout reizen dus met de bus (dat duurt wel langer)
Ja hier ook een keer met de thalys en paar keer met de bus, zou er zelf idd ook nooit gaan rijden, is echt een gekkenhuis, ik zou helemaal gek worden in de auto, lijkt wel of ze daar geen regels hebben en iedereen gewoon maar rijdt En met de thalys was idd ook leuk en snel, alleen heb er niet zo leuke herinnering aan maar das weer een ander verhaal.
Wij zijn ook met Peter Langhout geweest. En een keer met de auto en de tent, zaten op een camping net buiten Parijs en hebben de trein gepakt naar parijs zelf, dat was best te doen.
Wij zijn met de Thalys geweest. Van vrijdag tot maandag. Ik vond het goed te doen. Je stapt in hartje Parijs uit en hop de metro in naar je hotel.
wij zijn ook met de thalys geweest, soms heb je aanbiedingen, dan is het nog best te betalen, wij waren vorig jaar 120 euro kwijt voor 2 personen retour. Mn broer is er met de auto naar toe gegaan, dat was een drama! Parkeerplaatsen zijn moeilijk te vinden, en de hele mentaliteit qua autorijden is daar anders! De trein is heel relaxed en inderdaad op gare du nord, de metro in je komt overal waar je zijn wilt.
Hoteltje boeken in de buitenwijk van Parijs check of er vanaf daar goede metro aansluitingen zijn. Met deze metro ben je snel in hartje Parijs. Dan hoef je niet parijs in en je auto staat geparkeerd bij het hotel. It`s a simple...
Ik ben vroeger met mn ouders altijd met de auto gegaan, we zochten altijd een jeugdherberg met parkeergelegenheid.. Dus ook daar geen problemen mee gehad. Enige punt is wel dat Parijs net een doolhof kan zijn en dat je goed moet laten zien waar je heen gaat(nooit op de binnenste rij gaan rijden van een rotonde). Met de trein geen ervaringen, maar zodra je geparkeerd staat bij je logeeradres, laat die auto staan! Ga lopen en met de metro, anders kom je nergens. Wat lieke zegt dus 8)
we zijn ook met de auto geweest, geen probleem, vond het prima te doen, En vanaf het hotel hebben we alles met het openbaar vervoer gedaan
Wij zijn ook met de auto geweest. Hebben de auto bij het hotel laten staan en hebben daar alles met de metro gedaan en we hebben een dag zo'n rondtocht met die dubbeldekker bussen gedaan. Ik vond het heerlijk met de auto, want je kon inderdaad zelf bepalen, hoelaat je naar huis kan.
Wij zijn ook een keer met de auto gegaan. Van te voren een parkeergarage opgezocht waar we de auto neer zouden zetten. En dan verder met de metro. We hadden geen Tom, dus met een uitgeprintte routebeschrijving reden we zo rechtstreeks naar desbetreffende garage! Toeval denk ik hoor Ik vond het best te doen, we hebben beide een stuk gereden.
met de auto heen en terug, en in parijs zelf met de metro. Ben je nergens aan gebonden, zit je lekker in je eigen wagen en kan je stoppen wanneer je wilt. En de metro is heel goed te doen in parijs!
wij zijn met de trein geweest, ik vond het helemaal niet duur eigenlijk. je kan uit 3 prijsklasses kiezen (soms 4) en wij namen de goedkoopste dan. voor 140 euro met z'n tweeen heen en terug. volgens mij als je van vrijdag tot zondag gaat dat je een weekend retour kan nemen, maar dat weet ik niet zeker. naar antwerpen gaat dat in ieder geval wel zo. het is dezelfde trein. tja comfortabel is het dan weer niet, maar aan de andere kant ben je er ook zo. we hadden ook een goedkoop maar leuk hotelletje.( hotel des arts-bastille http://www.hotel-arts-bastille-paris.fe ... _en_1.html ) dus het heeft ons vrij weinig gekost.
Wij zijn met het vliegtuig geweest. Misschien is de trein prijzig,maar een voordeel is wel dat je je handen vrij hebt, dus echt kan genieten. Niet zelf te hoeven rijden enzo.
Wij zijn vorig jaar een weekendje naar Parijs geweest met het vliegtuig, ideaal! Aanrader qua hotel: Hotel Francois 1er. Zit in een zijstraatje van de Champs Elysées, echt perfect!
Dit hebben wij ook gedaan. Het is geloof ik 45 minuten vliegen. Vanaf het vliegveld sta je met de metro in een mum van tijd in hartje Parijs. Wij hadden zo'n metro kaart gekocht die een paar dagen geldig is, zo hebben we de stad doorkruist.
wij zijn met de auto naar parijs geweest. met de auto daar naartoe is makkelijk. maar zodra je daar bent laat hem achter bij je hotel en neem verder de metro en bus. want het is echt een gekkenhuis met de auto.