Hallo, Ik had deze vraag ook al aan de lactatiekundige hier op de site gesteld maar nog geen antwoord gekregen dus probeer het hier ook even, misschien kunnen jullie ook antwoord geven. Mijn dochter is nu 5 maanden oud. Ze krijgt 5 voedingen op een dag (gemiddeld, ik voed nog steeds op verzoek dus soms kan het voorkomen dat ze wat vaker wil drinken overdag en kom ik dus uit op wat meer voedingen). De laatste voeding krijgt ze om 22.00, en dan krijgt ze pap. Met 4 maanden waren we gestopt met de late voeding omdat ze er niet wakker voor werd. Ze sliep toen van 19.00-04.30/5.00. Mooie ruk natuurlijk maar helaas sliep ze na 5.00 niet meer en dat was voor mij echt te vroeg. We hebben de avond voeding weer ingelast in de vorm van pap en sindsdien slaapt ze heerlijk tot 7.00. Prima dus. Die laatste voeding krijgt ze met KV. Ik kolf 's avonds wel maar niet zo veel (heb in de avond minder melk) en krijg geen flesje vol voor de pap dus krijgt ze KV met bambix. Ik kolf nu dus nog wel steeds voor het slapen gaan. Maar wanneer kan ik daar mee stoppen? Over een maandje gaan we ook op vakantie en zit er eigenlijk niet zo op te wachten om elke avond op de camping nog te moeten gaan kolven. Maar als dat moet voor de productie dan doe ik dat natuurlijk Mijn vraag dus; Moet ik nog doorgaan met kolven in de late avond voor mijn productie of kan ik dit ook gaan stoppen? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes ps: voor de volledigheid nog een toevoeging: Ze krijgt sinds een week ook bijvoeding in vast voedsel. Dit vind ze heerlijk en is er duidelijk aan toe, ze eet meteen goed van de lepel en eet ook direct een half potje fruit en een half potje groente weg.
Ik zou stoppen met kolven en stoppen met papfles en kind gewoon aanleggen. Is ook veel gemakkelijker als je op vakantie bent.
ik raad aan lekker zo verder te gaan en idd stoppen met kolven als het niet echt nodig is (qua stuwing) en vriezer voorraad. ik kolf eigenlijk nooit meer savonds, alleen als ze slecht heeft gedronken en ik anders met volle borsten de nacht in ga. en daar zijn mn boobs aangewend. madam krijgt hier smiddags een fles kv. snap goed dat je geen zin hebt in kolven op de camping
Natuurlijk kan je stoppen met kolven. Maar als je dan ook de fles KV er in laat, dan zit er wel heel veel tijd tussen je laatste voedingsmoment en de eerste van de dag. Oftewel, dan ben je aan het afbouwen. Als dat is wat je wil, prima. Zo niet, dan is het wellicht een idee om de laatste voeding weer zelf te gaan geven. Ze is nu ook wat ouder dus de kans is groot dat ze haar slaappatroon zo laat.
Ik ben met de zes maanden gestopt met de late voeding geven, moesten we hem toch al altijd voor wakker maken en na het introduceren van bijvoeding maar eens geprobeerd en jawel hij sliep gewoon door van 20 tot 7. Was voor productie ook geen probleem. Als je niet wilt kolven, maar wel wil dat hij een voeding krijgt zou ik ook voor een live voeding gaan.. Maar goed, voor je productie hoeft het dus geen probleem te zijn.. Ken genoeg bv mama's die de late voeding al eerder laten vallen zonder problemen..
Dat vind ik ook lastig. Ik kolf nu ook nog steeds elke avond voordat ik naar bed ga. Ben nog altijd bang dat mijn productie af neemt. Die voeding heeft ze niet nodig en vries ik altijd in.
Kijk, de reden waarom we de papfles geven is omdat ze ook met een live voeding gewoon te vroeg klaar wakker is. En met pap slaapt ze tot 7.00, En dat vind ik best wel fijn. Dus ik heb niet de behoefte om die te vervangen voor een live voeding. Ik vind het ook niet erg dat ze die met KV krijgt. Het punt is, dat ik bang ben dat mijn productie naar de haaien gaat als ik stop met kolven. Mijn vraag dus of dat zo is. Kan ik gewoon BV blijven geven als ik stop met kolven en wél die papfles blijf geven? Dus 4 live voedingen, 1 pap, niet kolven 's avonds?
Ik snap dat dat afbouwen is, maar kan ik het dan daarbij laten? Dus de rest wel BV blijven geven? Of is de kans groot dat het dan helemaal klaar is?
Dus dan zou het wel kunnen? En misschien hier ook wel weer eens proberen de late voeding gewoon te stoppen omdat ze nu ook vast voedsel krijgt...
U Ik denk dat 4 voedingen op een dag wel erg weinig is, ook omdat je geen nachtvoeding geeft. (heel fijn natuurlijk) Zorg er voor dat je dan eerst een voeding doet en daarna de bijvoeding. Dat is altijd mijn regel geweest toen ik met bijvoeding begon. Voor de rest is het gewoon afwachten hoe je produktie het gaat houden.
Dat doe ik zowieso, eerst Bv, dan bijvoeding. Bijvoeding vervangt ook totaal nog geen voeding. Voor de bijvoeding dronk ze ook niet vaker op een dag... Mijn oudste had trouwens met 5 mnd ook maar 4 voedingen, en nog geen bijvoeding. Dronk 4 keer op een dag en sliep van 19-7...
Heb je de laatste tijd productie problemen gehad? Zo nee, dan zou ik het er wel op durven gokken. Heb zelf zonder problemen vanaf zes maanden maar vier keer per dag gevoed. Na negen maanden pas verder afgebouwd..