Als je geen eisprong hebt wordt je dan wel gewoon elke maand ongesteld? En Als je geen duidelijke temperatuurverschillen ziet, kan je dan wel een eisprong hebben? Liefs Wendy.
Wendy, Ja dat vraag ik me ook af. Volgens mij kun je wel ongesteld worden ook als je geen eisprong hebt gehad. En als je temp hetzelfde is of je dan ook eisprong hebt.weet ik niet .misschien dat iemand anders ons hierop antwoord kan geven.
je word WEL ongi zonder eisprong en meestal zie je wel een duidelijk patroon in je tempcurve als je je ei hebt gehad na je ei word je temp gemiddeld hoger maar soms kun je hem niet ontdekken. maar als je echt geen verhoging ziet in je curve's dan zou ik eens langs de dok gaan als je meerdere curves hebt
hoi ik werd wel ongesteld ook al had ik geen eisprong maar ik had dan wel een langere cyclus temperaturen heb ik nooit gedaan wel ovulatietesten en bloedonderzoek via het zh succes meid en anders idd even langs de ha met een paar curven?
Als je 3 weken na je laatste menstruatie of 6 weken na je laatste menstruatie ongesteld word dan heb je geen eisprong gehad. Je word het dus wel.
Ik had GEEN eisprong en werd ook NIET ongesteld. Dus het is toch bij iedereen verschillend. Ik weet nog wel dat de arts in het ziekenhuis direct zei van: geen menstruatie, dat kan wel eens duiden op geen eisprong.
Dat snap ik dus niet he dus ik moet dat toch eens gaan vragen bij mijn huisarts. Als je na 6 weken na je laatste menstruatie ongie word heb je geen eisprong maar je word wel ongie. Hoe zit dat dan? Of heb je wel een eisprong?
hoi ik denk dat het toch bij iedereen verschillend is want ik had geen eisprongen had een lange cyclus maar werd wel af en toe ongesteld maar ik denk dat je het toch beter aan een ha kunt vragen die kan dan kijken hoe het bij jou zit via bloedonderzoek succes
Dit stukje heb ik net zitten lezen op een ziekenhuissite: Dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.Meestal beginnen meerdere eitjes aan een reiping, maar komt geen van de eitjes tot een "sprong". Als dit het geval is ontbreken de volgende verschijnselen: middenpijn links of rechts onderin de buik omstreeks de 14de dag ( eisprong vindt 14 dagen voor de menstruatie plaats), de vaginale afscheiding is helder en je kan "draden trekken". Bovendien kan je de laatste 14 dagen last hebben van een opgezette buik, spanning in de borsten en stemmingsinstabiliteit. Deze bloedingen zijn bij nog kinderloze vrouwen vaak pijnlijker dan bij vrouwen die geen eisprong hebben gehad of al kinderen hebben gehad. Wat verder een goede indicatie geeft is de basale temperatuurcurve. Bij je huisarts kan je hier, als het goed, is grafiekjes voor krijgen. De bedoeling is dat je elke ochtend, voordat je ook maar iets doet, je temperatuur meet en dit in de curve aangeeft. Bij een ovulatoire menstruatie (met eisprong) ligt de curve de laatste 14 dagen 0,2 - 0,4 graden C hoger. Mocht je met dit probleem naar de huisarts gaan, dan is het verstandig om deze curve te maken. Als na een jaar van proberen maandelijks op de juiste momenten en juiste methoden geen zwangerschap heeft plaatsgevonden, zal de huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog. Dus m.a.w dat je wel menstrueerd zegt nog niets of je wel of niet een ei-sprong hebt. Lastig he? Nies
hoi hoi Ik heb deze cyclus toevallig wel getempt. De duidelijke dip van de eisprong bleef achterwegen, maar na 28 dgn ging wel mijn temp duidelijk omhoog en blijft zo tot aan mijn ongi. Deze is pas na dik 6wkn. DE temp. stijging moet dan toch eigenlijk ook op een eisprong duiden? ik wordt soms om de 5, maar vaak ook pas na 7 wkn ongi. Toen de gynaecologe tijden mijn ongi bloedprikte had ik wel genoeg vrouwelijk hormoon wat duidde op eisprong. Weet helaas verder ook niet hoe het precies zit. Ik krijg nu hormonen om een duidelijke eisprong te bewerkstelligen ivm IUI. grtjs Twinny