Geen eisprong wel menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door WendyB, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Als je geen eisprong hebt wordt je dan wel gewoon elke maand ongesteld?

En

Als je geen duidelijke temperatuurverschillen ziet, kan je dan wel een eisprong hebben?

Liefs Wendy.

2. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Wendy,

Ja dat vraag ik me ook af.
    Volgens mij kun je wel ongesteld worden ook als je geen eisprong hebt gehad.

En als je temp hetzelfde is of je dan ook eisprong hebt.weet ik niet .misschien dat iemand anders ons hierop antwoord kan geven.

3. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    je word WEL ongi zonder eisprong

en meestal zie je wel een duidelijk patroon in je tempcurve als je je ei hebt gehad na je ei word je temp gemiddeld hoger maar soms kun je hem niet ontdekken. maar als je echt geen verhoging ziet in je curve's dan zou ik eens langs de dok gaan als je meerdere curves hebt

4. Niet meer actief

hoi
    ik werd wel ongesteld ook al had ik geen eisprong
    maar ik had dan wel een langere cyclus
    temperaturen heb ik nooit gedaan
    wel ovulatietesten en bloedonderzoek via het zh
    succes meid en anders idd even langs de ha met een paar curven?

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Als je 3 weken na je laatste menstruatie of 6 weken na je laatste menstruatie ongesteld word dan heb je geen eisprong gehad. Je word het dus wel.

6. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Dus het kan zo zijn dat je de ene keer wel eisprong hebt en de andere keer niet?

7. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    En als je een duidelijke verhoging hebt in je tempcurve, duidt dit dan ALTIJD op een eisprong?

8. Tinkerbel80

ja dat kan volgens mij

9. Niet meer actief

Ik had GEEN eisprong en werd ook NIET ongesteld.
    Dus het is toch bij iedereen verschillend.
    Ik weet nog wel dat de arts in het ziekenhuis direct zei van: geen menstruatie, dat kan wel eens duiden op geen eisprong.

10. Tinkerbel80

Dat snap ik dus niet he dus ik moet dat toch eens gaan vragen bij mijn huisarts. Als je na 6 weken na je laatste menstruatie ongie word heb je geen eisprong maar je word wel ongie. Hoe zit dat dan? Of heb je wel een eisprong?

11. Niet meer actief

hoi
    ik denk dat het toch bij iedereen verschillend is
    want ik had geen eisprongen had een lange cyclus maar werd wel af en toe ongesteld
    maar ik denk dat je het toch beter aan een ha kunt vragen
    die kan dan kijken hoe het bij jou zit via bloedonderzoek
    succes ;)

12. Niet meer actief

Dit stukje heb ik net zitten lezen op een ziekenhuissite:

Dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.Meestal beginnen meerdere eitjes aan een reiping, maar komt geen van de eitjes tot een "sprong". Als dit het geval is ontbreken de volgende verschijnselen: middenpijn links of rechts onderin de buik omstreeks de 14de dag ( eisprong vindt 14 dagen voor de menstruatie plaats), de vaginale afscheiding is helder en je kan "draden trekken". Bovendien kan je de laatste 14 dagen last hebben van een opgezette buik, spanning in de borsten en stemmingsinstabiliteit. Deze bloedingen zijn bij nog kinderloze vrouwen vaak pijnlijker dan bij vrouwen die geen eisprong hebben gehad of al kinderen hebben gehad. Wat verder een goede indicatie geeft is de basale temperatuurcurve. Bij je huisarts kan je hier, als het goed, is grafiekjes voor krijgen. De bedoeling is dat je elke ochtend, voordat je ook maar iets doet, je temperatuur meet en dit in de curve aangeeft. Bij een ovulatoire menstruatie (met eisprong) ligt de curve de laatste 14 dagen 0,2 - 0,4 graden C hoger. Mocht je met dit probleem naar de huisarts gaan, dan is het verstandig om deze curve te maken. Als na een jaar van proberen maandelijks op de juiste momenten en juiste methoden geen zwangerschap heeft plaatsgevonden, zal de huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog.

Dus m.a.w dat je wel menstrueerd zegt nog niets of je wel of niet een ei-sprong hebt.
    Lastig he?

Nies

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

Ik heb deze cyclus toevallig wel getempt. De duidelijke dip van de eisprong bleef achterwegen, maar na 28 dgn ging wel mijn temp duidelijk omhoog en blijft zo tot aan mijn ongi. Deze is pas na dik 6wkn.

DE temp. stijging moet dan toch eigenlijk ook op een eisprong duiden?

ik wordt soms om de 5, maar vaak ook pas na 7 wkn ongi. Toen de gynaecologe tijden mijn ongi bloedprikte had ik wel genoeg vrouwelijk hormoon wat duidde op eisprong.

Weet helaas verder ook niet hoe het precies zit. Ik krijg nu hormonen om een duidelijke eisprong te bewerkstelligen ivm IUI.

grtjs
    Twinny

14. Tinkerbel80

Was dat dan je op 5 of op 7 weken zat dat bloedprikken?

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

volgens mij was dat zelfs nog langer, hihi.

zit nu op 43 dgn en mijn temp is hoog.

Twinny

Deel Deze Pagina