Hey meiden, ik zit met een probleempje en zou graag jullie advies/mening willen hierover... Mijn vriend is naar mijn mening nu al een super lieve en betrokken vader en hij verheugd zich ontzettend op de komst van onze kleine meid! Hij heeft echter ook een heel groot minpunt, en dat is dat hij ieder weekend ontzettend dronken wordt met zijn vrienden. Soms zelfs vrijdag en zaterdagnacht. Ik kan niet zeggen dat hij een probleem heeft, want hij drinkt door de weeks geen druppel, maar zodra hij in het weekend begint met 1 biertje lijkt hij niet meer te kunnen stoppen. Misschien een weekend alcoholist dus Hij heeft geen kwaaie dronk ofzo, hij wordt er zelfs nog liever van, maar ik irriteer me er mateloos aan en het zorgt voor een hoop onnodige ruzies! Nu ben ik bijna 32 weken zwanger en ik heb al aangegeven dat hij echt moet gaan minderen, maar ondanks dat hij beterschap belooft is het toch iedere keer weer raak. Toegegeven hij was vorige weekend voor het eerst een heel weekend nuchter, maar gister hadden we een bruiloft en was hij weer stom dronken :x Mijn vraag is eigenlijk; kan ik van hem gaan eisen dat hij vanaf nu niet meer drinkt (in iedergeval dat hij nog mag autorijden) omdat ik 32 weken zwanger ben? Ik snap dat het sowieso niet normaal is om zoveel te drinken, maar ben ik al ver genoeg zwanger om dit als reden aan te geven? Ik ben namelijk bang dat mijn omgeving me nu vind overdrijven, omdat ik voorlopig nog niet ben uitgerekend. Maar ik vind het zelf toch wel een heel prettig idee dat hij er voor mij kan zijn wanneer het onverwacht nodig is! Heel verhaal geworden en ik voel me nog schuldig ook naar mijn vriend, omdat hij verder zo ontzettend lief en betrokken is. Maar daarom ook graag jullie mening, want ik kijk denk ik nog teveel door een roze bril Liefs, Fleur
Jeetje ik vind het best een moeilijke vraag... Zeker omdat je aangeeft dat hij niet vervelend is en echt een schat. Maar eigenlijk vind ik wel dat als het voor jou beter voelt hij zich daar maar even naar aan moet passen. Jij bent zwanger en je druk maken is niet goed dus... Wat een ander ervan denkt zou ik me niet al te druk om maken, gewoon even rustig met hem praten en uitleggen hoe je je voelt. Liefs mij
Bij ons is de afspraak ook dat er niet meer te veel word gedronken sinds ik zwanger ben. Ik kan zelf ook niet rijden en wil mijn partner dus op elke moment kunnen bereiken om me naar het ziekenhuis te brengen. Best dat je er met je man eens over praat, het is natuurlijk niet meer zo heel lang dat hij nuchter zou moeten blijven he. En als hij echt zo een betrokken en lieve papa is zal hij het vast wel begrijpen. liefs
Oei Fleur, dat is inderdaad lastig! Toch ben ik van mening dat je (als het goed is) er samen voor gekozen hebt om een kindje te krijgen, en dat brengt ook het een en ander met zich mee. Kan me voorstellen dat je het nú vervelend vindt, maar helemaal als jullie meisje geboren is kan dat natuurlijk niet. een keertje lichtelijk aangeschoten oké, maar als het vaste prik word zou 'k het er toch nog eens over hebben, hoe vervelend het ook is!
Lastig. Ik ben uitgerekend tijdens het wk (zelfs op de dag van de finale!) en dat is bij uitstek toch het moment om een biertje te drinken. We hebben nu wel de afspraak dat hij dan niet/ nauwelijks drinkt. Op dit moment maakt het me nog niet uit, maar inderdaad vanaf een week of 32-34 vind ik wel dat ik het zou kunnen vragen. Aan de andere kant als er echt iets kan ik ook een ambulance bellen, maar lijkt me wel prettig als er dan geen dronken lor mijn handje moet vasthouden. Jij drinkt ook minimaal 9 maanden geen alcohol en hij een paar weekjes niks lijkt me niet teveel gevraagd. Ik vind zeker niet dat je overdrijft en dat je deze verantwoordelijkheid wel van hem vragen.
Bedankt voor jullie reacties! Dat hij verder zo lief is maakt het inderdaad lastiger ja, haha. Maar aan de andere kant is dat ook geen vrijbrief om maar het hele weekend dronken te mogen zijn Erover praten met hem heb ik vorige week gedaan, hij is toen dus dat weekend nuchter gebleven. Maar het verleden heeft wel uitgewezen dat de kans groot is dat hij het niet vol gaat houden, en dat is eigenlijk gisteren al gebleken. Misschien moet ik het nog even tijd geven dan. Ik geloof namelijk wel dat hij stopt met drinken als ik rond de 37 weken zwanger ben. Zelf vind ik het wel een prettiger idee als hij nu al zou stoppen, maar ja dat zit er niet in ben ik bang. Maar misschien dat ik hier over een paar weken vol stomme verbazing kom schrijven dat hij echt niet meer heeft gedronken, haha, wie weet! @Trees; Wat goed van je man dat hij zelfs tijdens het WK niet gaat drinken! Dat is nog is een toegewijde vader En wat jij aangeeft is inderdaad wat mij ook dwars zit. Het brengen naar het ziekenhuis kan inderdaad ook nog met een ambulance, maar om nou met een dronken vent naast je in ziekenhuisbed te liggen... Hoe lief hij ook is wanneer hij dronken is, dat vind ik toch niet zo'n leuk idee! Aan de andere kant zal een eventuele bevalling flink ontnuchterend werken denk ik zo Ik wacht het allemaal nog maar even af! Veel liefs, Fleur
heey meid. ik heb hetzelfde probleem gehad. mijn vriend was eigelijk altijd al een stevige drinker. toen we nog niet samenwoonden was hij elke dag dronke! hij zij dat dit komt omdat hij zich dan eenzaam voelde. we zijn in december gaan samenwonen en sindsdien heeft hij niet meer gedronken (heel soms een alcohol vrijtje). nu ik zwanger ben wil ik zoieso dat hij niet drinkt. dit komt omdat ik gehandicapt ben en mijn zwangerschap dan ook grote complicaties kan hebben . dus ik nooit weet waneer ik met spoed naar het ziekenhuis moet. hij heeft hier respect voor en drinkt ook niet maar toch merk ik dat hij het er soms echt veel moeite mee heeft. zeker de afgelopen carnaval. ik heb de gehele carnaval met een sjaggo vent gezeten. mja ik vind wel goed dat hij zich eraan houd. ook voor na de zwangerschap heb ik hem gezegt dat dronken worden er niet meer in zit. misschien heel soms licht aangeschoten maar hij moet er altijd kunnen zijn voor mij en het kindje aangezien ik zelf niet kan rijden enzo. maar ik zou er wel over blijven praten met je partner. succes xx
Ik zou me er niet al te druk om maken, zeker omdat hij lief blijft. Wel zou ik duidelijk tegen hem zeggen dat als hij drinkt en dat buitenshuis doet (en dus nog moet auto rijden) dat je wel graag wilt dat zijn lieve kleine meid straks wel moet opgroeien met een vader en niet dat hij zich zelf op een hoop rijd. En natuurlijk zal hij dan zeggen (dat heb ik namelijk vaker gehoord) ik kan echt nog wel auto rijden hoor. Dan moet jij gewoon aangeven ja misschien wel, maar je reactie vermogen is toch veel en veel minder waardoor een ongeluk veel meer aanwezig is. Maar ruzie er om gaan maken (wat je misschien helemaal niet van plan bent) zou ik niet doen, omdat hij zo lief blijft. Je hebt zat mannen die lekker om zich heen gaan maaien als ze zoveel gezopen hebben. Succes!!
Ik ben ook van mening dat je dat dus best wel mag vragen, en ik vind ook eigenlijk dat hij daar zonder zeuren en zo gehoor aan moet geven, come on jij drinkt ook een hele zwangerschap niet, van die paar weken niet drinken gaat ie niet dood. Gezelligheid heeft niets met alcohol te maken, en kan die ook mooi voor zn vrienden de bob zijn. Vind dat je dus gelijk hebt!
@ Que; Bedankt voor je reactie. Maar mijn vriend rijdt onder geen beding hoor als hij gedronken heeft!! Gelukkig niet zeg, daar zijn wij beide zwaar op tegen! En dat hij niet om zich heen maait wil natuurlijk niet zeggen dat ik daarom niet boos mag worden als hij 2 dagen achter elkaar dronken is geweest. Het ging mij meer om of ik nu al mag eisen dat hij gaat minderen met drinken. Ik kijk het nog maar even een paar weekjes aan denk ik... @Mizzy; ik ben het wel met je eens ja, maar het blijft lastig. Het scheelt die mannen wel weer een hoop taxi kosten als hij voor bob gaat spelen Misschien dat dat een goede motivatie voor hem is om te minderen met drinken, haha. Bedankt voor je reactie!
ik vind dat je het wel mag vragen zoiets... wij hadden zelfs afgesproken dat mn vriend vanaf 3 maanden voordat we gingen proberen minder dronk in het weekend (niet meer helemaal lam). we hadden wel het geluk dat het snel lukte, dus dan is zo'n afspraak natuurlijk ook gemakkelijker na te komen, maar tot nu toe drinkt hij niet superveel. soms blijft hij bij vrienden slapen als hij veel wil drinken (gebeurt 1x per 2 maanden ofzo) en dan zorgt hij dat in ieder geval iemand voor mij te bereiken is, dus helemaal lief!
Ik vind niet dat je het kan eisen, maar ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik zou het gewoon aan hem vragen. En dan zou het mij vooral gaan om de laatste 4 weken van je zwangerschap. Want stel het begint op vrijdagavond om 23.00 en je zal ineens maar naar het ziekenhuis moeten gaan en hij heeft genoeg bier op... Maar ik neem aan dat hij dat zelf ook wel begrijpt toch? Neem aan dat hij niet het risico wil lopen om dronken bij de bevalling te zijn. Ik lag in het ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte. Op een zaterdag avond zou mijn man met collega's uit eten en daarna op stap. Ik vond dat helemaal niks, had al een aantal dagen weeen. Daarbij lag ik in het ziekenhuis wat 90 km rijden was, dus als de bevalling door zou zetten moest hij in de auto komen. Hij had zich enorm verheugd op dit avondje weg. Hij is wel meegeweest en heeft gewoon cola gedronken. Hij vond het risico ook veel te groot om wel te drinken. Uiteindelijk ben ik 2 dagen later bevallen.
hey , tja het is moeilijk,.. maar ik vroeg me af.. na de geboorte..vind je het dan ook nog een goed idee als hij elk weekend dronke word? want dan moet ie misschien ook wel gaan minderen tot 1/2 weekenden per maand.. (bij ons teminste) dus dan kan hij beter nu al beginnen met minderen succes
Ik heb besloten om te vragen of hij de aankomende 4 a 5 weken het in iedergeval wil beperken tot 1 dag in het weekend. Proberen om minder drinken heeft gewoon geen nut bij mijn vriend, hij kan namelijk wel opstijgen maar niet landen zeg maar Vanaf week 36/37 wil ik echt dat hij stopt met drinken, maar ik geloof niet dat dat een probleem gaat worden. Hij ziet zelf denk ik ook wel in dat het dan niet verstandig is om dronken te zijn. @Sabinu; Nee als de kleine er is hebben we afgesproken dat het dan sowieso niet meer ieder weekend gebeurt. Moet alleen nog zien in hoeverre dat gaat lukken. Maar mijn vriend kennende zal het dan zeker een stuk minder gaan worden, want ik weet nu al dat hij zoveel mogelijk bij zijn meisje wil zijn. Ben eigenlijk al blij als hij haar niet stiekum mee naar zijn werk gaat nemen, haha. Bedankt voor het meedenken allemaal!
wat vervelende situatie..... ik vind dat hij best wat kan minderen, zeker als jij je er ongemakkelijk bij voelt. wat is nou die paar weekjes in een heel mensenleven , jullie zijn samen zwanger, niet jij alleen.... jij moet al 9 maanden rondlopen met alle kwaaltjes en die dikke buik op het eind, het minst wat hij kan doen , is de alcohol even laten staan tot de bevalling.... En wat hier net werd gezegd, dat je altijd een ambulance kan bellen, ik denk niet dat die komen...... als je zegt dat je vriend dronken is en niet kan rijden, volgens mij mogen ze om die reden niet eens komen. Gewoon goed over praten met je vriend, en niet op het moment dat hij dronken is, of als jullie beide moe of sjaggie zijn.. maar als je gezellig zit te eten ofzo... dan kan je het beste aangeven dat het je heel erg dwars zit. heeleboel sterkte!!! Liefs Muis
lastig meid, Ik vind dat je vanaf een week of 34 echt wel van hem kunt verwachten dat hij niet meer veel drinkt (1tje zodat hij nog kan autorijden) Als ik jou was zou ik hem iig duidelijk maken hoe je je erover voelt (al heb je dat volgens mij al gedaan) Tja, het blijft lastig natuurlijk. Als jullie maar samen tot een besluit komen en er dan beide vrede mee hebben. Suc6 meid!
Poeh ja, lastig! Ik zou het er ook gewoon met hem over hebben en jouw gevoel erbij uitleggen. Zoals jij 'm omschrijft verwacht ik wel dat hij er begrip voor heeft. Dronken worden is tenslotte geen 'must'. Vind het zowiezo knap dat je daar zoveel begrip voor hebt, persoonlijk zou ik dat (denk ik) niet hebben. Aan de andere kant heb ik nooit in zo'n situatie gezeten en dan is het toch anders. Hopelijk komen jullie er samen uit!
ik zou het sowieso al meer dan belabberd vind als mn partner echt ieder weekend dronken is, dan heb je toch ook niets meer aan hem in het weekend??? mn partner drinkt alleen in het weekend, vrijdags 2/3 flesjes bier en zaterdags hetzelfde. we halen geen kratten meer omdat hij het dan toch niet kan laten om uit zn werk 1tje te nemen. vorige keer met sophie had ie ook gezegd dat ie vanaf week 37 erop zou letten met bier.