Dag meiden, gisteren een echo gehad, op 17w en 3dagen. Ons kindje zit al een week voor op groei, en mijn baarmoeder heeft al de grootte als zou ik meer dan 20w zwanger zijn. Heeft iemand dat nog gehad? Ik moest me niet echt zorgen maken zei de gyn, maar ze reageerde wel verbaasd. Zou dit sowieso willen zeggen dat we een groot stevig kindje gaan hebben van ver boven de 3kg? bedankt!
Mijn 1ste lag ook altijd voor op de echo's. Wordt een groot kind mevrouw, kreeg ik steeds te horen! Bij 32 weken dacht de VK nog even aan een groeiecho, maar toch niet gebeurt. Bij precies 40 weken kwam mijn zoontje en ja hij was wat groot, 4030 en 53cm, Maar niks schikbarends verder! Bevalling ging super goed, dus ook dat was geen probleem! Dus tja, wat is groot! hihihi Heb ze ook al gehoord van ruim 9 pond! kus miek
Ons kindje ligt ook voor op de groei. En mijn baarmoeder zit ook al een stuk hoger dan ze zouden verwachten bij de tijd dat ik zwanger ben. De verloskundige zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Voor de zekerheid hebben ze wel geprikt om te kijken of ik geen zwangerschapsdiabetes heb.
Mijn baarmoederhoogte lag ook enorm voor (4 weken!). Ik heb toen rond de 30 weken een groeiecho gehad om te kijken of de baby ook zo groot was. Als die namelijk ook erg groot zou zijn, zouden ze me niet overtijd laten lopen. Op de echo bleek alles normaal te zijn en met 38 weken is mijn zoon geboren met 3240 gram en 51cm .
Mijn buik lag ook altijd voor op de groei en de kleine ook, inderdaad is wel mijn suiker een aantal keer extra geprikt maar die was altijd prima. Achteraf gezien waren wij erg blij dat hij voorliep want met 35 weken vond meneer het mooi geweest en is hij al geboren toen dus een baby van 3176 gram en 45 cm, dus met een week al lekker thuis met elkaar. En volgens mij worden er bijna geen kindjes meer geboren onder de 3 kilo
mijn BM is altijd goed, maar met de echo's van 20 en 21 weken liep mini wel met alles een weekje voor, hebben 8 maart weer echo, ben zo benieuwd nu!
Ik had gister een echo met 24 week en 3 dagen, en bleek dat meneer ook 2 week voor liep ( hij heeft de grootte van een ongeboren baby van 26 week) Elke baby maaakt een groeispurt en niks om je nog zorgen om te maken, over 3 week moet ik weer heen en waarschijnlijk was dit een groeispurt en is de kleine voglende x wel op goede grootte en anders word er een echo gemaakt om te kijken hoe groot hij precies is en of het misschien door zwangerschapsdiabetes komt! omdat ik zelf heeel veel ben aangekomen de afgelopen 4 week dus ben benieuwd, Maak je nog maar geen zorgen kan zijn dat de kleine gewoon een groeispurt heeft gemaakt, en de volgende keeer gewoon meeloopt met zijn ''leeftijdsgenootjes'' En over je baarmoeder mijn baarmoeder groeide ook sneller dan normaal maar dat is niet erg zei ze toen..
Bij mijn vorige zwangerschap lag hij altijd voor op de groei, het begon met een dag of 5 en liep uit tot bijna 2 weken op het eind! Echter is hij geboren met een gewicht van .... jawel ....... 2640 gram en was hij 47 cm. lang Een kleintje dus ondanks alle echo's (en geloof me, ik kreeg er veel, om de dag)
ja hier ook.veel aangkomen de eerste keer en kreeg groei echo. met 35 wekn ongeveer paste hij niet meer op scherm dus tja groot. ze zouden me niet over tijd laten lopen, noiu daag de 7e dag ingeleid over tijd dus en duurde nog een dag voordat hij kwam en na die dag nog ks. mijn bekken waren te smal en jason had groot hoofd(wat in verhouding goed was) maar was 4370 en 53 cm. had ook geen persweeen en wasd kapot en had geen kracht meer om t zelf te doen. welkk uur geprobeerd maar poeh dat toch niet meer .word nu weer goed bijgehouden en sta erop als hij groter is om dan in ieder geval eerder in te leiden maar ja doen ze ook niet zo maar maar hoop geen ks, niet heel vervelend geweest maar wil t graag zelf doen; succes en de laatste trimester kan er nog veel verandern, kan groter worden of minder hard groeien succes maar zo hoor je dat er ook van 10 pond geboren worden zonder scheur of iets, dus t kan
Tot op heden heb ik bij iedere echo ook gehoord dat hij (jawel ook een jongen ) 5 dagen voorloopt op groei. Dat was bij de 8 weken echo zo, bij 12 weken en ook weer bij de 20 weken echo. Maar dit kan liggen aan het moment van bevruchting, mijn baarmoeder is normaal voor het termijn waar ik in zit. Het is, volgens gyneacologe dan ook goed mogelijk dat ons knulletje wat eerder geboren wordt dan nu uitgerekend. Maar ze passen de uitgerekende datum niet aan, tenzij ik echt 2 weken ga voorlopen maar daar is nu nog geen sprake van.
Bij ons werd bij de 20 weken echo gezegd dat ze met haar benen erg boven gemiddeld lag (tegen het einde van het balkje aan) maar verder was alles goed! Met 32 weken was ook alles nog goed maar lag ze ietsjes voor.... Nu heb ik met de 36,5 week nog een echo gehad omdat de VK mijn buik erg groot vond en in een keer heeft ons kleintje een groeispurt gehad! Ze zit met haar benen en hoofd aan het einde van de groeilijn en haar buikje ligt ook iets voor op gemiddeld... Ook zou ze toen al 3521 gram zijn!!! En zou ze ruim 2 weken voorlopen.... Als je 17 weken bent kan het volgens mij nog alle kanten op gaan... Het kan zijn dat je kleintje gewoon ineens een groeispurt heeft gehad en nu wat langzamer groeit maar het zou idd ook kunnen zijn dat je kindje gewoon wat groter is.... maar goed dat is gewoon even een kwestie van afwachten... Overigens kunnen ze het nooit altijd met zekerheid zeggen met een echo!