Wat is wijsheid ?..

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is wijsheid ?

1. Gewoon vertellen, uitleg aub

2. Niet vertellen, uitleg aub

3. Anders, namelijk .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Meiden ik zit ff in dubio ...

Heb sinds kort een baantje en ben vandaag begonnen .. Het gaat om een schoonmaak baantje in vakantiehuisjes hier op een vakantiepark in het gehucht waar ik woon ...

Het is op zich allemaal te doen alleen ben ik 14 weken zwanger, dit weten zij niet op mijn nieuwe werk omdat ik eerst wilde laten zien dat ik wel degelijk gewoon kan werken en het ging ook allemaal goed vandaag alleen had ik vandaag 4 huisjes van 3 verdiepingen dus het was best pittig om telkens de trappen op te gaan met die zware stofzuiger ed ... Even voor de duidelijk het is niet een klein stofzuigertje maar zo'n groot ouderwets rond ding die ze volgens mij een waterstofzuiger noemen ofzo ... nou gaat het mij niet alleen om het stofzuigen maar ook om de emmers sop die je mee moet nemen en alle andere tierelantijntjes, je moet alles lopend doen met een bolderkar en al je spulletjes want alleen de controleurs rijden in soort van die golfkarretjes ...

Nou zit ik dus in dubio, ik wil dus echt niett het risico lopen dat er iets verkeerd gaat met die kleine, we zijn na 1,5 jaar eindelijk zwanger en ik wil dat niet door een stomme stofzuiger laten verzieken, aan de andere kant ben ik blij dat ik eindelijk weer een baantje heb zodat ik ff mijn potje bij kan vullen ...

Maar wat is nu wijsheid ? Vertellen of nog even niet ...

Het gaat over minimaal 15 uur per week en in drukke periode kan het oplopen tot max 25 uur pw ...

Please help me :(

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het zeker wel vertellen, ik neem aan dat je ook gewoon proeftijd hebt?
    Je buik gaat vlug groeien, ik denk dat je het daarom beter kan vertellen en de eer aan je zelf houden. En het tillen wordt steeds zwaarder (dat was bij mij tenminste zo)..
    Lastig, maar ik zou het gewoon vertellen.

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik zeg gewoon vertellen omdat ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn!
    Als je het later vertelt gaan hun ook misschien raar denken snapje..
    Met eerlijkheid kom je het verst

4. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

tja, lastig.
    maar ik zou het ze eerlijk vertellen, ik neem aan dat ze hier begrip voor hebben en kunnen ze je de gelijkvloerse huisjes laten doen.

ps. fijn dat je een baan hebt gevonden:)

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou het ook gewoon vertellen. Ze mogen je niet ontslaan of weigeren omdat je zwanger bent. En het kleintje in je buik, daar moet je nu om denken.

6. chantal1984

Weet je wat het is, ik ben een heel eerlijk mens en had het ook liever willen zeggen op het solli gesprek maar het UWV raadde mij om dit niet te doen omdat je dan de kans loopt om niet te worden aangenomen, achteraf voel ik me gewoon schuldig want zoals ik al zei ik ben erg eerlijk ...

Ik heb idd proeftijd, een maand ongeveer ..

Zowieso ga ik deze maand vertellen want volgende maand word de uitzending van SOS sonja uitgezonden en daar vertel ik ook in dat ik zwanger ben en vind het wel netjes om het zelf te vertellen en niet dat ze het via de tv horen ...

Ik denk dat ik dat vrouwtje maar gewoon een nette mail stuur waarin ik uitleg dat het niet mijn bedoeling was om te liegen en dat ik echt wil door werken ... of is dat stom ?

7. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik zou het ook vertellen, ze kunnen dan rekening met je houden.. en ontslaan mogen ze je niet vanwege je zwangerschap..

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe baan!

8. chantal1984

bedankt voor de felicitaties trouwens ;)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou het trouwens niet via de mail vertellen maar gewoon persoonlijk.
    suc6 met vertellen en hopelijk kun je er blijven werken

10. chantal1984

Maar zou ik haar ook kunnen mailen en dan vragen of ik bv morgen langs kan komen om het toe te lichten oid ?

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou het eerlijk vertellen. En ontslaan kunnen ze je niet, maar je zit wel in je proeftijd. Na je proeftijd kan je dus alsnog op straat komen te staan.

Ik vind het jammer dat je het niet gelijk eerlijk hebt verteld. Huishoudelijk werk is gewoon zwaar en zeker als je zwanger bent dus ja, je had dit van te voren kunnen bedenken.:)

12. luuus

luuus Niet meer actief

ik zou het haar ook persoonlijk vertellen en niet via de mail... succes hoop voor je dat je lekker door kan blijven werken!

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Je zou wel de afspraak via de mail kunnen maken, maar ik zou het inderdaad in persoon vertellen. Succes! :)

14. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik ben het eens met iedereen hier. Vertel het ze. En ik zou het wel persoonlijk doen ipv via de mail. Dat vind ik wel zo netjes.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik had vorig jaar precies hetzelfde probleem!!
    Uiteindelijk heb ik mijn contactpersoon een mailtje gestuurd, met daarin dat ik zwanger was.
    Maar dat dit geen negatief effect op mijn geleverde werk zou geven.
    Kreeg een heel leuk mailtje terug met felicitaties!
    Had me dus druk gemaakt om niks..

Ik ben er uiteindelijk maar tot ongeveer 24 weken zwangerschap mee door gegaan, want ik hield het echt niet vol!
    Dat geboen etc beviel mij niet goed met een enorme pens.

Ik zou het dus gewoon zeggen!

Succes!

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou het gewoon vertellen.. maar dan heb je een kans dat je baas zegt dat je dit werk niet meer mag doen..
    of ze zou het je adviseren..

toen ik zwanger was werkte ik bij de dierenambulance, en moesten we regelmatig zwaar tillen .. zoals grote honden op een brancaard, uit een flatgebouw de trappen na beneden enzo..

toen ze erachter kwam dat ik dat gewoon deed is ze(mijn baas) best kwaad geworden omdat ik dat niet mocht doen van haar, dat moest ik gewoon andere mensen laten doen, en ik moest dan maar het lichte werk doen..

enja.. ik zou gewoon ontslag nemen. wat is nu belangrijker. de baan? of je kindje? er is gewoon een grote kans dat het misgaat als je vaak hele zware dingen tilt...

17. chantal1984

Omdat het CWI / UWV mij had aangeraden om het niet te vertellen, normaal gesproken zou ik het ook hebben gezegd, en ik wist wel dat schoonmaak werk zwaar zou zijn en buiten het feit van het sjouwen lukt het allemaal prima, het gaat mij gewoon om het heen en weer moeten lopen met die zware dingen ..

18. chantal1984

Dames jullie hebben gelijk, ik ga zo toch wel even een eerlijk mailtje sturen zodat ze wel voorbereid is en ga morgen even bij dr langs, wil wel laten weten aan dr waar ze aan toe is ....

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het idd ook vertellen, vertellen zul je het toch ooit moeten ;) dus kan je het voor je eigen gezondheid ( en die van de beeb ) maar beter nu doen.

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je baan.

Ik begrijp het UWV niet. Ook ik heb het advies gekregen om bij een sollicitatie creatief om te gaan met de MMM (IVF poging nummer 4 staat in de planning). En ook ik ben eerlijk en wil een toekomstig werkgever recht in de ogen kunnen kijken. Echt idioot van het UWV.

Wat je vraag betreft, je bent er al uit en meid, als ze je niet willen houden dan is dat toch hun gemis. Ik weet het, klinkt makkelijk maar je kindje is het belangrijkste op dit moment.

Deel Deze Pagina