Ik zou gewoon vertellen dat je zwanger bent hoor. Ik zou me ook niet prettig voelen als ik dat moest achterhouden. Alleen al daarom zou ik het zeggen.
Ik zou het eerlijk vertellen, Je bent en de 13 weken al voorbij dus de kans dat er iets mis gaat is een heel stuk minder als voor die 13 weken. Je kan dan aangeven dat je liever geen zware dingen tilt ivm je zwangerschap Succes meid
Tuurlijk is het in jouw geval het beste om het te vertellen. Je doet lichamelijk "zwaar" werk en ik denk dat je echt moet gaan kijken met je leidinggevende wat je wel en niet mag doen. Ik was 10 weken zwanger toen ik op sollicitatiegesprek ging, dat zou tijdelijk zijn dus zag ik geen reden om ze op de hoogte te brengen. 2 weken later was mijn eerste werkdag, de dag na de eerste echo. (12 wk) Uitgerekend die dag kreeg ik vreselijke krampen met veel bloedverlies. Toen moest ik bellen om te zeggen dat ik de eerste week niet kon komen.. en ik vind het nog altijd zo bijzonders hoe er werd gereageerd. Ik moest alle tijd nemen en de volgende dag lag er al een kaart op de mat van collega's die ik nog niet eens kende. Mijn ervaring is dat mensen toch softer reageren wanneer er een zwangerschap in het spel is.
[/QUOTE] Ik denk dat ik dat vrouwtje maar gewoon een nette mail stuur waarin ik uitleg dat het niet mijn bedoeling was om te liegen en dat ik echt wil door werken ... of is dat stom ?[/QUOTE] ik zou niet zeggen dat het niet de bedoeling was om te liegen, dat heb je toch helemaal niet gedaan. je was helemaal niet verplicht om het toen al te zeggen. ik zou gewoon melden dat je zwanger bent verder niks.
Ik denk dat ik dat vrouwtje maar gewoon een nette mail stuur waarin ik uitleg dat het niet mijn bedoeling was om te liegen en dat ik echt wil door werken ... of is dat stom ?[/QUOTE] ik zou niet zeggen dat het niet de bedoeling was om te liegen, dat heb je toch helemaal niet gedaan. je was helemaal niet verplicht om het toen al te zeggen. ik zou gewoon melden dat je zwanger bent verder niks.[/QUOTE] In mijn ogen is het wel een beetje liegen maar das meer hoe ik er persoonlijk naar kijk, het voelt gewoon niet goed snap je ... Maar ik ga iig gewoon melden dat ik zwanger ben en dan zie ik wel verder, vind het leventje van die kleine wel stukken belangrijker ..
Ik zou het vertellen! Ze mogen trouwens wel gewoon het contract niet verlengen.. Dat mag ook tijdens je zwangerschap. Dus dat is dan helaas het risico dat je loopt. Maar zo houdt je de eer wel aan jezelf, en doe je wat meest veilig is voor je baby
ik zou het ook vertellen voor je verder zwanger bent. Je voelt nu misschien dat je gelogen hebt maar dat is niet zo hoor, je bent er niet toe verplicht ds dat had je niet hoeven zeggen.
ik zou het nu gewoon melden.. maar niet dat je gelogen hebt.. zou eerder zeggen dan.. dat je gewacht hebt tot de 1e echo zodat je zeker wist dat het goed zat vind het schandalig ladouce en chantal dat UWV je adviseert bepaalde zaken te verzwijgen.. maar ja, bij hun is er alles aan gelegen om je aan het werk te krijgen he.. wat er daarna gebeurd is hun probleem niet meer dan.
breek me de bek niet open over het UWV, heb hele discussies gehad over het niet vertellen dat je zwanger bent maar goed, ze denken idd zo van '' als jij hier weg bent hebben wij weer een last minder, wat er daarna gebeurd is your problem '' het is algemeen bekend dat het UWV niet echt naar behoren werkt ...
Chantal, gewoon zeggen dat je zwanger bent meid En dat alleen maar voor 1 ding. De gezondheid van jou en je kindje. Echt, hoe eerder hoe beter toch? Ik zou niet in de mail vertellen van liegen. het is namelijk geen liegen. Als je er dan alsnog problemen mee krijgt kun je de uitleg geven. Je bent ze niet verschuldigd uitleg te geven. Maar met huishoudelijke taken waarbij je zware opdrachten krijgt.. zal ik het zeker melden. succes!!