Hoiiiiii ik zit even met het volgende... Babylief krijgt zn laatste voeding tussen 2030-2130u....sinds 2 weken, gaat ie iedere avond in bad een half uur daarvoor...dus rond 20u ofzo... Nu sinds ene paar dagen merk ik dat hij al echt moe wordt rond 19u...dus laat zeggen na zn 1 na laatste voeding rond 18u/1830u... Nou zit ik te twijfelen of hij dan al in zn diepe slaap wilt...en dat ik het mss verstoor om em dan daarna in bad te doen...moet ik dit mss na/voor zn 1na laatste voeding doen...en dan naar bed...en dat ie dan alleen ff snel wakker wordt rond 2130u voor zn laatste voeding...en dan weer terug bedje... maarja ik kan niet het badje doen te vroeg na eten, ivm reflux....zou betekenen dat ik em dan om 18u in bad moet doen ofzo...btj rot tijd eerlijk gezegd... zit ik nou heel moielijk te dneken, moet ik het maar zo laten zoals het nu is... (hij zit op 6 voedingen soms 5)
Ik zou hem voor zijn een na laatste voeding in bad doen, hem dan lekker laten slapen en hem dan rond 21.30 nog een keer zijn fles geven...
Ja dat is inderdaad een lastige tijd! Misschien 's morgens in bad? Hoe is je ritme nu (andere slaaptijden overdag)?
ja dat kan wisselen, vandaar dat avondritueel en lekker rossig in zn voorverwarmde bedje in diepe slaap... meestal gaat t zo(voedingen) 3u of 4u of 5u (of helemaal niet en dan 8/9u wakker) 10u 13u 16u 19u 2130u na voeding van 10u sowieso ochtendslaapje van 11 ot 12/1230u ofzo...eerst deed ik hem hierna in bad...maar we gaan vaak ook weg en vind in bad 'savonds lekkerder voor hem.. slaapjes overdag varieeren ...heeft geen vaste tijden...maar pakt wel tussen voedingen een uurtje slaap..
Mijn zoon krijgt op iets andere tijden voeding maar ik doe hem voor zijn 1 na laatste voeding in bad. Meestal is dat rond een uur of 8. Tegen 12 uur krijgt hij zijn laatste voeding. Die geef ik op zijn eigen kamertje met alleen een schemerlampje aan. Verder praat ik dan ook niet tegen hem. En drinkt hij halfslapend de fles leeg. Maar goed dit zal met reflux wel anders gaan. (denk ik, ben niet zo bekend met reflux)
gister heb ik em om 19u in bad gedaan en 1930u gevoed....door zijn krampjes werd hij rond 00u wakker....heb em toen zelf aangelegd....was mss niet nodig geweest... Want om 1930u ging hij wel in zn diepe slaap... ff kijken wat vanvond weer doet
wij hebben om te beginnen het advies gekregen niet iedere dag een badje te doen. Wel word iedere dag ff zijn billetjes en toet gewassen met water en een washandje natuurlijk! Overigens is dit advies niet voort gekomen uit gevoelig huidje of iets dergelijks. Daar is nooit sprake van geweest. Hij gaat hier zo'n 3x per week in bad. Dus wij kijken vooral naar hem. De ene dag is hij gewoon eerder moe dan de andere dag en dan gaan we gewoon niet in bad maar ff wassen met een washandje. Zijn badder tijd was normaal gesproken wel ergens tussen de een na laatste en laatste fles in. Nu is dat tussen zijn groente hap en laatste fles in ergens. Maar ook dan doet hij regelmatig ff een tukkie van uurtje tussendoor. Maar net hoe hij zich voelt eigenlijk. En wij uiteraard. De ene dag "past" hij zich wat aan en de andere dag wij weer. Go woth the flow noemen wij het hier hihihihihi. Maar ja das natuurlijk maar net wat jzelf wilt en vind.