Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ster27, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse is nu 5400 gram en krijgt 5 flessen per dag:
    6.00 uur 165 ml.
    11.00 uur 165 ml.
    15.00 uur 200 ml. (gaat niet altijd helemaal op)
    19.00 uur 165 ml.
    23.00 uur 165 ml.

Nu is het zo dat hij niet meer wakker wordt voor de fles van 23.00 en wanneer ik hem door laat slapen hij om ongeveer 3.00 uur komt.
    Je kunt je voorstellen dat dit niet echt ideaal is, vandaar dat ik hem wakker maak rond 23.00 uur.
    Nu vraag ik me af of ik het schema niet beter kan aanpassen, zodat ik hem niet meer wakker hoef te maken, maar dan wel zo, dat ik niet midden in de nacht mijn bedje uit hoef. Ik kom er zelf alleen niet helemaal uit, hebben jullie ideeen? Ook vraag ik me af wanneer hij eventueel de hele nacht mag/kan gaan doorslapen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je op deze leeftijd niet onder vroeg opstaan uitkomt hoor!
    Uit zichzlef slaapt hij dus het liefste van 19-3 uur. Dat is mar liefst 7 uur, waarmee hij al een officiele doorslaper is.

Heb je al eens geprobeerd het helemaal los te laten, dus ALLE flessen te geven op een moment dat hij er om vraagt? Misschien verschuift hij dan uitzichzelf al die 7 uur naar een tijdstip dat jou wat prettiger lijkt.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Sorry, ik bedoelde met doorslapen, slapen van 19.00/20.00 uur tot 6.00 uur. Niet dat we dat graag willen, zijn al blij dat hij nu zes tot zeven uur achter elkaar slaapt, maar vroeg het me zo af aangezien ik het gevoel heb dat hij daar zelf naar toe gaat. En moet je dan vijf flessen blijven geven of ga je dan terug naar vier?
    De fles van zes uur is ook geen probleem, mijn man moet dan toch opstaan voor zijn werk en als ik straks weer aan het werk ga, dan zal Jesse ook rond dat tijdstip uit zijn bedje moeten.
    Eigenlijk krijgt hij de andere flessen al op verzoek. Hij word 's ochtends zelf rond zes uur wakker voor de eerste fles, dan rond half elf/elf uur. 's middags en 's avonds komt hij ook uit zichzelf rond die tijdstippen, alleen de late fles, waar hij tot deze week ook nog zelf rond 23.00 uur voor kwam slaapt hij nu doorheen. Wanneer ik hem door laat slapen en hij rond drie uur half wakker word (als ik hem zijn speen zou geven, dan zou hij weer verder slapen) dan is hij echter zo moe dat hij de hele fles niet leeg krijgt en maar ongeveer 100/110 ml. drinkt.

4. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn dochter nog 5 flessen van 180/6 en bij de laatste fles 21.30 haal ik haar gewoon slapend uit bed en dan drinkt ze deze op en dan leg ik haar weer terug in bed.
    Je kindje op die leeftijd naar 4 flessen zetten is wel heel erg vroeg hoor.
    Maar het komt allemaal vanzelf.

Zo lees ik ook dat de kleintjes zelf aangeven wanneer ze op 4 flessen gaan, maar dat is iets wat ik niet begrijp, want wat gebeurd er dan?
    Die van mij hapt nog steeds bij de laatste fles en die drinkt ze gewoon slapend op.

Gr

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Dit probleem heb ik dus ook met mijn dochter.
    Alleen woog zij gisteren 3990 gr. en is ze 1 maand 3 weken en 1 dag.
    Op het cb zeiden ze ,dat ik haar 6 flessen van 110 om de 4 uur moest geven.al aangegeven,dat ik een combivoeding geef en als ik deze hoeveelheid aan haar geef,dat het ineens naar 9 flessen zou gaan.
    Toch op 6 flessen moeten blijven met een ophoging van 130 cc(ze dronk al met 1 maand al 130 cc,maar goed)
    Om 23.00 moest ik haar wakker maken.De fles ging goed op,maar mevrouw kwam weer om 3.20,dus weer gevoed om half 4.Fles ging goed op,om 10 kwam ze weer,met speen kunnen rekken tot half 11,maar ineens dronk ze 110.Ik ben dus bang dat het weer 7 flessen gaat worden.

Waarom heb ik dit niet met de oudste gehad.
    Die sliep met 7 weken door.Dit was haar voedingsschema 6.00/11.00/16.00/20.00/0.00.
    Dit is het schema van de jongste van woensdag:
    0.00/5.40/9.00/11.45/15.50/19.00
    Van donderdag
    2.10/6.45/10.45/15.05/19.00/23.00
    En vanmorgen om 3.30/7.00/11.00 en nu begint ze weer ........
    Het kan zijn een sprongetje,maar ze drinkt dan echt veel dan.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou wachten tot je helemaal op 200 ml zit (alle flessen) en dan de fles van 23:00 pas eruit doen. Ik zou hem dus wel blijven wakker maken. Hij gaat vanzelf die fles laten staan. Waarom niet een beetje sturen op ook voor jou ideale tijden... Wie weet hoe lang je anders met nachtvoedingen blijft zitten. Meestal gaan late avondvoedingen eruit tussen 4 en 6 maanden.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou je schema gewoon aan houden. Ook omdat hij straks ook dat schema moet hebben (snachts slapen).
    Ik moet mijn zoontje ook altijd om 19:00 en om 23:00 uur wakker maken. Hij is 13 weken en 6 kilo.
    Doorslapen vanaf de fles van 19:00 uur zou ik nog even mee wachten. Daar is hij nog een beetje jong en licht voor.
    Het cb vertelde me laatst vanaf 4 maanden of 7,5 kilo. Misschien niet altijd waar, maar misschien wel een richtlijn.

Ik zou de fles van 15:00 uur trouwens niet zo vol doen.. :) Helemaal als hij het toch niet op krijgt.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vraag me ook af waarom je om 15.00 een grotere fles geeft? Die zou je eventueel wel voor de nacht kunnen proberen? Ik geef voeding op verzoek, de enigste fles die ze altijd om dezelfde tijd drinkt is de nachtvoeding om 4.30-5.00 uur. De avondvoeding van 22.00 krijgt ze al ruim een maand niet meer, ik maak haar nl niet wakker. Maak ik haar wel wakker voor de fles, dan word ze alsnog om 5.30 wakker voor een voeding dus dat heeft weinig profijt voor mij, dan heb ik 's avonds een meisje die wakker is en soms moeilijk weer in slaap komt en alsnog een nacht fles. Nu drinkt ze tussen 19.00 en 20.30 de laatste fles en slaapt dan tot +- 5 uur.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik gaf smiddags een grotere fles omdat hij deze altijd met gemak opdronk en vaak nog meer wilde. Aangezien we langzaam richting de 5x200 ml. mogen gaan ga ik eerst de flessen ophogen die hij met gemak opdrinkt.

Nu heb ik inmiddels overlegt met het cb en heb ik de late fles vervroegt naar 21.00 uur en dit gaat gelukkig heel erg goed. Voordat hij echt gast slapen krijgt hij een fles en slaapt dan lekker tot 6.00 uur door.

Deel Deze Pagina