Ik wil graag een handkolf aanschaffen om af en toe te kunnen kolven. De flesjes lijken me erg fijn om naast de borstvoeding te gebruiken vanwege de vorm. Maar is de handkolf wel prettig? Heeft er iemand ervaringen mee? En zijn de flesjes beter dan "gewone" flesjes? Mijn tweede optie zou de handkolf van avent zijn.
ik zou dan eerst een flesje uitproberen en daarna de kolf kopen. Ik vond de spenen vrij stug, en mijn dochter pakte deze ook niet. Anders koop je misschien iets wat niet werkt bij jouw kindje.
Mijn dochter drinkt heel goed uit de tommee tippee (in combinatie met borstvoeding dus). Heb geen idee hoe de handkolf is want ik kolf zelf elektrisch (medela pump in style advanced) dus daar kan ik je helaas niet mee helpen..
ik gebruikte de flesjes en de handkolf van tommee tippee en ik vind ze beiden erg prettig. ik heb ook een elektrische kolf, maar heb voornamelijk de handkolf van TT gebruikt. daarbij kreeg ik een veel betere TSR. de flesjes werkten bij ons ook erg goed. als we nog een 2e kindje mogen krijgen zullen we zeker weer TT gebruiken
Je hoeft de keuze voor een kolf niet af te laten hangen van welke fles je kind pakt. Melk giet j heel gemakkelijk van een kolffles naar een zuigfles. Kijk gewon wat een fijne kolf i!
ik vind die flesjes juist niet handig haha heb ze wel waren vorig jaar goedkoop bij kruidvat maar gebruik ze om gekolfde melk in te bewaren de avent kolf is wel fijn , alleen voor mij niet 7 jaar geleden heb ik m ook gebruikt met minder problemen als ik nu heb m ben intussen ook n beetje gegroied en door de groote van mn borsten is hij voor mij niet prettig , ik heb de btobkolf van difrax maar ja dies electrisch en na n paar keer gezeur met dat ding zijn we nu goede vriendjes
Ook tommy tippie heeft een compleet starters pakket inclusief kolf, dus het is wel handig om het te weten of het een prettige kolf is. Ik neem aan de we allemaal wel begrijpen dat we de melk kunnen overgieten
Het liefst doe ik het zonder overgieten is wel zo handig. Dus daarom de vraag is de kolf van tommee tippee een goede kolf??
Wat een goede kolf is is enorm persoonlijk. De ene vrouw zweert bij de ene kolf, terwijl de andere diezelfde kolf het liefst in een hoek zou smijten. TT is niet beter of slechter dan andere merken, maar je moet goed kijken of ie bij jou past. Probeer in een zwangerenwinkel een een paar handkolvn, hoe ligt het in de hand? Kun je de vereiste beweging gemakkelijk opbrengen?
ik vond/vind het een prima kolf. maar ik hoef niet dagelijks te kolven. als ik hem dagelijks zou moeten gebruiken dan zou ik voor een andere gaan zoeken denk ik.
Ik gebruik ook de tt handkolf en ben er heel tevreden over. Fijn in gebruik en je kunt hem heel makkelijk uit elkaar halen om schoon te maken. De bewaarcupjes die erbij zitten zijn echter waardeloos om direct in af te kolven. Kan max 60 cc in wat echt veel te weinig is. De flesjes zijn erg fijn alleen zijn de verschillende soorten spenen hier moeilijk te vinden. 1+2 lukt wel maar de variflow ben ik nog nergens tegen gekomen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel een vraag. Is de TT handkolf ook geschikt voor kleine handjes? Ik ben ook op zoek naar een handkolf.
Ik heb 6 maanden gekolfd, zoontje dronk niet aan de borst. Manlief was kolf gaan halen: handkolf tommee tippee omdat ik die flessen ook was gaan proberen. Maar om 5x per dag met een handkolf te gaan kolven, dat zag ik niet zitten en heb geruild voor de elektrische van avent. Super tevreden van. Na 6 maanden werkte ze nog altijd even goed als dag 1. Overgieten is geen enkel probleem, nooit gemorst ofzo. Dus zou ook kijken naar het gemak van de kolf
Ik heb inmiddels de kolf gekocht en gebruikt. Ben er erg tevreden mee. Hij pompt makkelijk en de eerste keer had ik ook al veel gekolft. Niet te veel onderdelen dus lekker makkelijk met schoonmaken alleen de hendel van het pompssteem afklikken gaat niet heel erg makkelijk. @Sjakie22 Voor kleine handen lijkt me die pomp ook prima, hendel is niet heel groot, maar dat kan je ook makkelijk testen in de winkel.
Fijn dat de kolf bevalt! Ik kolfde altijd meer met een handkolf (Avent) maar omdat ik 4 dagen werk en 2x per dag moest kolven én last heb van oude rsi-klachten, heb ik ook een elektrische gekocht (medela freestyle) die is ook prima en het is fijn dat het een dubbele elektrische is, want ik was dus dubbel zo snel klaar, maar thuis gebruikte ik vaak de handkolf omdat dat minder gedoe was met in elkaar zetten en 'aansluiten' aan m'n borsten enzo