Goede hondenbrok

Discussion in 'De lounge' started by Racegirl, Feb 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hallo dames,

De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een goede brok voor onze hond. Het is een Amerikaanse stafford reu van 2 jaar oud (gecastreerd).
    Hij heeft 2 jaar lang op vers vlees gestaan maar we willen over op brokken omdat hij steeds vaker het vlees een tijdje laat staan en het er dan niet echt smakelijker op wordt. Lijkt wel of hij er op uitgekeken is. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk of soort brok, laat het me weten!

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Bosch brokken krijgt onze Old English Bull hier en daar doet ze het prima op.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Prins super croque
    Verkrijgbaar bij de dierenwinkel, hebben een hele lijn!
    Super voer, we krijgen altijd complimenten dat onze hond er zo goed uitziet en zo glanst!
    Google maar eens prins voer!

Succes :)

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Als je hond gewent is aan vers zou ik niet zo snel overstappen op een brok vol granen en andere chemische troepjes

Kijk eens naar Doglovers gold, Acana, tast of the wild, Wolfsblut
    allemaal graan vrij en een hoog vlees percentage

Je kan ook eens een kijkje nemen op deze site
    De hondenbrokvergelijksite
    daar kan je alle brokken vergelijken

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Idd. Vrij van granen staat ook altijd hoog op ons lijstje. Acana is hier favouriet. Zelfde fabrikant als Orijen.
    Die gebruiken vers vlees, niet uit batterijstallen. Zelfs geschikt voor menselijke consumptie. En het wordt vers verwerkt en niet ingevroren.

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zou inderdaad voor een graanvrije brok gaan. Sowieso beter voor alle honden, maar vooral als je hond vers gewend is.

Kun je niet voor een kvv gaan? Kant en klaar vers voer. En dan lekker varieren met smaken en ingedienten. Misschien dat je hond er dan weer zin in krijgt? Of eens op over Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden je vraag stellen hoe je je hond weer enthousiast zou kunnen krijgen. Het zou echt eeuwig zonde zijn als je een vers gevoerde hond over gaat zetten op brokken!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier gewoon brokken vd Aldi voor onze chihuahua/pincher. ja, ik weet dat veel mensen dat afkeuren...)

Honden van m'n ouders zijn daarmee ook 16 en 13 geworden en onze hond vind ze ook gewoon lekker, haar vacht glanst, ze is mooi gespierd gebouwd, ontlasting is goed, etc

Met elke brok is wel wat als je de mensen hoort.. Eucenuba noemen je Jeukenuba en pedigree zou ook weer te zout zijn, etc etc..

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dit dus, evt. nog Orijen.

Wat voor vlees geef je als ik vragen mag? Kan me slecht voorstellen dat een hond dit laat staan, is neem ik aan gevarieerd?

10. WLE

WLE Niet meer actief

Wij geven onze hond royal canin!

11. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Proplan Adult.

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Onze hond kreeg eerst altijd Hills lam/rijst en nu Carocroc lam/rijst diet. Deze laatste heeft een schappelijker prijs dan Hills en bevat net als Hills geen gevogelte erin. Onze hond is nl superallergisch daarvoor, spuugt zichzelf helemaal leeg als hij iets gevogelte binnen krijgt.

We hebben een labrador en hij ziet er supergoed uit: veel jonger dan zijn leeftijd (is nl al 9), is slank, mooie vacht etc etc.

13. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze Bernersennen kreeg altijd Carocroc lam/rijst.

14. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je zal gewoon verschillende dingen moeten proberen. Zo kreeg onze oude hond altijd royal canin...maar de hond die wel nu hebben kan daar niet tegen.
    Enhet is hetzelfde ras...hangt dus van je hond af waar ie het goed op doet.
    Onze hond verdraagd alleen smolke...van de rest gaan ze kotsen en krijgt ze diaree.
    We hebben alle mogelijke soorten uitgeprobeerd...en hier doet ze het goed op.

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Hebben wij hier ook voor trutje! :D

16. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Cavom. (Geperste brok en dat heeft veel voordelen!)

17. Veerle87

Veerle87 Lid

Jan 29, 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Hadden eerst canex.. wilt deze ook nu niet meer eten.. nu tussentijd een andere brok merk ?????.. eet ook niet goed.. en gaan nu proberen met de brokken van Farmfood (volgens de website een natuurlijke samengeperste brok met veel lovende kritieken) en KVV. Farmfood zijn ook voorstanders van KVV of BARF.

Bij hebben een Jonge Labrador van 1 jaar en 1 Maand (dus je zou denken die weten wel alles).

18. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij ook haha, alleen wel best prijzig bij grote honden want die eten meer natuurlijk.

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Onze hond krijgt Euro Premium. Acana en Orijen staan het beste aangeschreven qua brok, maar ik vind het peperduur. Het is inderdaad een kwestie van uitproberen. Kijk dan wel naar een brok met een hoog vleesgehalte en zo min mogelijk granen en toevoegingen.

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Onze honden krijgen brit!
    Dit is een premium voer van ongeveer 40 euro per 15 kg.

Share This Page