Goedemiddag. 13 dagen geleden ben ik bevallen. Na een dag of 5 werd mijn, toch al geringe, bloedverlies minder en na 7dagen stopte het eigenlijk. Een inlegkruisje was voldoende om het kleine beetje bruin bloed op te vangen. Sinds gisteren is het bloeden weer meer geworden. Ongeveer een inlegkruisje vol met wat rood en bruin bloed. Kan dit mijn menstruatie al zijn? Er zitten geen stolsels bij. Ik heb geen borstvoeding gegeven. Met vriendelijke groet, Anna.
Beste Anna, Allereerst gefeliciteerd! Het is zeer onwaarschijnlijk dat dit je menstruatie al is aangezien er altijd 14 dagen voor de menstruatie een eisprong plaats vindt. Dus zou je rondom de geboorte al een eisprong gehad moeten hebben wat dus niet waarschijnlijk is. Het bloedverlies na een bevalling kan wisselend aanwezig zijn. Zo zie je vaak dat wanneer je weer meer gaat doen (meer mobiel bent) het bloedverlies toeneemt. Bloedverlies na de bevalling houdt in de regel 3-6 weken aan. Na 6 weken moet het gestopt zijn. Fijne kraamtijd nog! Groetjes Gea